Defa plugin läpivienti Trafic 3/nv300/vivaro b/talento

Anselmo

Jäsen
Viestejä
60
Tavaratilan ja miksei myös ohjaamon lämmityksen ja kuivana pysymisen vuoksi tuli ajankohtaiseksi asentaa defan johtosarja sisähaaralla.

Laitoin omaani kytkentäjohdon aika ylhäälle maskin reunaan, täten ei tarvitse kyyristellä kytkiessä.

E40592D3-18E5-41E4-AC05-A87AFAFDE760.jpeg

Tuo ylämaski irtoaa kun irrottaa 4kpl 10mm kannalla olevaa pulttia maskin yläpuolelta, sekä konepellin hakaan tulevan vaijerin nostaa pois

8438B9AD-AEC5-474D-9A59-CAE78FA07EC6.jpeg
maski nousee hieman kallistamalla ylös, alapäästään on kiinni tikuilla joissa klipsut.

Läpiviennille tulipellin läpi ei ollut oikein mieleisiä vaihtoehtoja. Kuljettajan puolelta löytyy auton oman johtosarjan läpivienti jarrutehostajan vierestä, kytkinpolkimen nesteputken läpivienti sekä ”lisävarusteiden” läpivienti josta läpi kulkee konepellin avausvaijeri ja eberspächerin ohjauksen johdot. Käytin itse tuota aivan laitimmaista läpivientiä jossa kulki eberin johdot. Näköyhteys ohjaamosta syntyy irroittamalla sulaketaulun/obd pistokkeen edessä oleva tavaraluukku. Tehtaan kumi on sitten tiukka panssarikaapelille, vaikka siinä 1 paikka lisäkaapelille onkin. Yritin halkoa kumin, avartaa sisustaa ja tiukasti nippuun uudestaan teippaamalla mutta sovitus on tiukahko, joten jouduin käyttämään läpiviennin tiivistykseen tiivistysmassaa.

Reilumman tilan kaapeleiden läpivienneille saa todennäköisesti auton oman johtosarjan isoon kumeen uuden reiän tekemällä. Tähän läpivientiin syntyvä näköyhteys sisältä vaatii sulakepohjan irroituksen jos ei sitten ole kätilön kädet ja pysty manipuloimaan polkimien ja kojelaudan välistä sokkona.

Itse kuljetin johdon tavaratilalle asti ovitiivisteen alta katonkautta.
496AF55B-03E2-4977-AA2E-176100752956.jpeg

0B52C27B-7650-48DE-AB4D-F1C269E3ECFF.jpeg
 
Ylös Bottom