Dacia harkinnassa

arkoket

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
Olen harkinnut käytetyn Dusterin/ Logan mvc stepwayn hankkimista. Onko foorumilaisilla hyviä vihjeitä , mitä ottaa huomioon kyseisiä autoja hankkiessa. Onko joku dusterin bensamoottori janoisempi tai luotettavampi kuin joku toinen moottorimalli. Olisiko diesel paras kun kilometrejä kertyy enemmän. Logan 0.9tce vai 1.5 dci ?. Onko yli 200tkm ajettu duster jo käyttöikänsä lopussa? jne.jne.. Tuo esp poiskytkemättömyyskin mietittää, menee maavara hukkaan, kun autosta veto loppuu. Kaikki vinkit tervetulleita .
 

otto

tipan tuntija.
Viestejä
652
en tämän sukupolvien autoja edes harkitse ostaa isoilla kilometreillä, varsinkin jos pitkiä matkoja vetelee, on luotto lähes nollilla. tuv:in katsastuslistoillahan nuo keikkuu jo 5 vuotta vanhoina häntäpäässä.
 

Whee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
965
Jarrut ja nivelet ei ole mikään syy jättää ostamatta. Helpot ja halvat laittaa kuntoon. Kummasti kaikki tuijottaa katsastustilastoja ja hankkii auton tilaston tulosten mukaan, vaikka suurin osa paskasta menee siivilän ohi, eli ne kriittiset viat jotka korjataan jo ennen katsastusta.
 

lemmentalja

Jäsen
Viestejä
198
Noin 20 VAG konsernin auton ja 5 renaultin onnellisena omistajana olen tullut seuraavaan lopputulokseen. Jos ajatellaan alle 10v ja 0-120tkm ajettuja autoja joista minun omat kokemukseni kumpuavat. "Preemiumeista" vaihdetaan moottoreita, ketjujakopäitä, manuaalivaihdelaatikoita, automaattivaihdelaatikoita, dsg kytkimiä ja dsg mekatroniikoita. Vastaavista Renaulteista vaihdetaan palloniveliä, raidetangonpäitä, koiranluita, sytytyspuolia ja käsijarruvaijereita.

Tämän kun olisi oivaltanut kaksikymmentä autoa sitten, niin päässä olisi huomattavasti vähemmän harmaita hiuksia ja lompakossa huomattavasti enemmän painetta.

Ja ettei mene ihan ohi alkuperäisen kysymyksen, niin voisin kuvitella että daciassa on saman kaltaisia ominaisuuksia kuin saman ikäisissä renaulteissa.
 

Tmex

Clio IV
Viestejä
442
Yksi auto hankitaan lisää ja Dacia Sandero oli hetken kiikarissa. En tiedä onko Sandero ollut aina turvaton mutta kaksi Euro NCAP tähteä uudelle Sanderolle käänsi katseet muualle.
 

Whee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
965
Yksi auto hankitaan lisää ja Dacia Sandero oli hetken kiikarissa. En tiedä onko Sandero ollut aina turvaton mutta kaksi Euro NCAP tähteä uudelle Sanderolle käänsi katseet muualle.
Eikös kaksi tähteä tarkoittanut puutoksia törmäyksenestojärjestelmissä eli siis jotain tutkia ja hätäjarruja. Eihän se siis turvaton ole. Se ei vain vastaa nykypäivän korkeita vaatimuksia, mutta vastaa hyvin mitä 5-10 vuotta sitten vaadittiin. NCAP pisteytykset muuttuu muutaman vuoden välein kun teknologiaa ja älyä tulee lisää autoihin. Pisteytykset eri vaatimusaikakausilta ei ole vertailukelpoisia keskenään.
 

Tmex

Clio IV
Viestejä
442
On uuden Sanderon turvallisuudessa rakenne vikaa:
”Ongelmaa aiheuttivat sen sijaan kojelaudan rakenteet. Niiden vuoksi erikokoisten ja eri asennoissa istuvien matkustajien vammat nousivat tasolle, jonka johdosta näiden kehon osien suojaus aleni tasolle ”marginaalinen”. Myös rintakehän suojaus luokiteltiin marginaaliseksi molemmille etuistuimilla matkustaville rintakehän puristuksen lukemien perusteella."
https://www.is.fi/autot/art-2000007919267.html
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 330
en tämän sukupolvien autoja edes harkitse ostaa isoilla kilometreillä, varsinkin jos pitkiä matkoja vetelee, on luotto lähes nollilla. tuv:in katsastuslistoillahan nuo keikkuu jo 5 vuotta vanhoina häntäpäässä.
No Rellut ja Daciat keikkuu jo uusinakin muutamien naurettavien vikojen takia häntäpäässä. ite ajelen yli 850 tkm ajetulla ja luotto on kova!
 
Ylös Bottom