Clion navigaattorin päivitys ei onnistu

Muulikuski

Nuorempi jäsen
Moi.

Auto on Clio vm 2019. Yrittänyt tässä päivittää navigaattoria ha ensimmäisenähän haetaan ne omat navigaattoritiedot päivitystä varten autosta muistitikulle, mutta kun homman pitäisi olla selvä ja tietojen tikulla, tulee auton näytölle teksti "Laitetietojen hakeminen epäonnistui" ja homma jää sitten siihen. Onko jollain muulla ollut samaa ongelmaa tai ratkaisua tähän? Olen kokeillut useammalla muistitikulla samoin tuloksin.

cliotta

Jäsen
Löytyikö asiaan ratkaisu? Rouvalla Clio -19 ja sama homma, eli navigaattorin päivitys ei onnistu. Chatin kautta saatiin maahantuojalta vaikka mitä ohjeita ja linkkejä, mutta ei onnistu, ei millään. Löytyisikö jostakin sellainen ohje, että sais homman pelittämään? Huollossa varmaankin saavat asian ratkaistua, mutta siihen on vielä aikaa. Auto on sellainen karvalakkiversio, eli navigaattorikin on ilmeisesti sitten sitä tasoa...

cliotta

Jäsen
Nyt on auto huollossa ja kuulemma 79,- eurolla homma onnistuu. On vain jotenkin väärin, että asia mikä pitäisi onnistua kotikonstein helposti ja ilmaiseksi, niin siitä pitäisi nyt sitten maksaa. Tulee vähän sellainen tunne, että siinä on joku haittaohjelma, että saadaan helpot rahat...no ei kai sentään. Täytyy vielä yrittää takuuseen vedoten...

kimbe

Aktiivinen jäsen
On vain jotenkin väärin, että asia mikä pitäisi onnistua kotikonstein helposti ja ilmaiseksi, niin siitä pitäisi nyt sitten maksaa.
Oletko tähän saanut selityksen, että miksi ei onnistu? Onko kuitenkin keskimääräiset IT-taidot omaavan mahdollista itse tehdä, vai onko niin, että ei ilman erityisosaamista ja -työkaluja vaan teknisesti onnistu?

Jos ei niin sanotusti omasta osaamisesta ole kiinni, niin itse kyllä vetoaisin aika vahvasti kuluttajansuojaan asiassa. Kun tuollainen järjestelmä on selkeästi itsekin päivitettäväksi tarkoitettu, niin kyllä se silloin täytyy myös ilman (merkki)huoltoa olla tehtävissä.

lemmentalja

Jäsen
Itselläkin tuo -19 mallin fete clio ja muistan katselleeni, että siihen ei ollut vuotta 2017 uudenpaa karttapohjaa tarjolla. Muuten tuon medianavin päivitys onnistui omatoimisesti ilman ongelmia. Näin ainakin viimekesänä.

cliotta

Jäsen
Nyt on karttaohjelma päivitetty. Kyllä se sitten lopulta kuitenkin maksoi sen 79,-, vaikka itse teinkin. Minulla ongelman perimmäinen syy oli liian "iso" muistitikku. Yritin 64 GB ja 32 GB muistitikuilla ja ei onnistunut. Huollossa sain vinkin että muistitikun koko saa olla enintään 16 GB. Hain kaupasta 8 GB muistitikun ja homma onnistui sillä sitten. Itse operaatio ei ollut kovin vaikea. Saako jatkossa päivityksen ilmaiseksi, vai maksaako se aina sen 79,- ...jäi epäselväksi (kielitaito). Rouva ajoi päivitetyllä karttaohjelmalla Lappeenrannasta kohti Lahtea, niin Kouvolan kohdalla navi sekosi totaalisesti ja ajatti samassa liittymässä kahdeksikkoa uudelleen ja uudelleen, kunnes rouva tajusi sammuttaa vehkeen ja ajaa vaistolla oikeaan suuntaan. Taitaa olla jatkossa helpompi käyttää ihan vaan puhelimessa olevaa Google mapsin reittiohjelmaa...

lemmentalja

Jäsen
Nyt on karttaohjelma päivitetty. Kyllä se sitten lopulta kuitenkin maksoi sen 79,-, vaikka itse teinkin. Minulla ongelman perimmäinen syy oli liian "iso" muistitikku. Yritin 64 GB ja 32 GB muistitikuilla ja ei onnistunut. Huollossa sain vinkin että muistitikun koko saa olla enintään 16 GB. Hain kaupasta 8 GB muistitikun ja homma onnistui sillä sitten. Itse operaatio ei ollut kovin vaikea. Saako jatkossa päivityksen ilmaiseksi, vai maksaako se aina sen 79,- ...jäi epäselväksi (kielitaito). Rouva ajoi päivitetyllä karttaohjelmalla Lappeenrannasta kohti Lahtea, niin Kouvolan kohdalla navi sekosi totaalisesti ja ajatti samassa liittymässä kahdeksikkoa uudelleen ja uudelleen, kunnes rouva tajusi sammuttaa vehkeen ja ajaa vaistolla oikeaan suuntaan. Taitaa olla jatkossa helpompi käyttää ihan vaan puhelimessa olevaa Google mapsin reittiohjelmaa...
Miltä vuodelta tuo uusin kartta on?

cliotta

Jäsen
Se vilahti siinä näytössä, mutta en ehtinyt nähdä kun räpelsin sitä hommaa. Jos joku osaa sanoa mistä sen näkee, niin voin katsoa.

Ylös Bottom