Clio-V

jani1977

Jäsen
Viestejä
162
Menee moottorinohjaus sekaisin kun eripuolilla moottoria on eri lämpötila + ulkolämpötila + koska on viimeksi käynnistetty + moottoriöljyn lämpötila + vasen takaovi..näistä on nykyajan moottoriohjausjärjestelmä tehty. Eli, moottorista kerätään pirusti dataa jota vertaillaan toisiinsa ja siksi ei auto meinaa lähteä käyntiin kun on lämmitetty letkulämppärillä. Ei auta myöskään semmoinen malli mikä kierrättää nestettä.
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
149
Mun autossa on ollut käynnistymisessä eroja varsinkin talvella, joskus saa sahata kauemminki käyntiin.
Autossa on säteilylämmitin joten eikait sen pitäis vaikuttaa käynnistykseen.
 

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Viestejä
606
Onko muilla sama ongelma letkulämppärin kanssa? 2h lämmityksen jälkeen tarvitaan 3-5 käynnistys kertaa ennen kuin jää käyntiin, käy aina hetken rytkyttäen ja sammuu. Huollon vastaus oli että älä lämmitä autoa ollenkaan.
Kadjar 1,2 litraisella TCe:llä kera letkulämppärin teki likimain tuota samaa, jos lämmitti lyhyen aikaa. Kun lämmittimen antoi pohottaa pakkasesta riippuen pidempään, esim. 2-3 tuntia ongelmia ei ollut. Ilmeisesti säteilylämmittimet ovat parempi valinta nykymoottoreihin, vaikka letkulämppäreitäkin näihin valmistajat tarjoavat.
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
149
Outo vika ilmestyi Clioon heti vuoden aluksi.
Ratin vasemmalla puolen sijaitseva pieni säilytyskotelo pompsahti auki ajaessa ja ei mene enään kiinni.
No ei siinä vielä kaikki, luukkua kiinni laitettaessa radio/navigaattori sammuu. Ilmeisesti luukku osuu johonki sulakkeeseen/releeseen mitä sielä takana on.
 

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Viestejä
606
Just.....Nää on kyllä kieltämäti joskus jakomielitautisen oloisia vehkeitä. Näyttää ja tuntuu hyvältä, sekä laadukkaalta, sitten joku sulakerasia tippuu kojelaudan alta syliin....Itelläkin oli kyllä kieltämättä epäuskoinen tunne, kun muutama päivä Capturin luovutuksesta pohjasuojamuovit repsottivat auton alla. Oli tehtaalla unohtunut muutama ruuvi kiertää kiinni....
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
149
Epäilen tuon sulakerasian irtoamisen liittyvän viimeiseen huoltokäyntiin.
Nettiyhteys ei toimi ja sitä tutkivat marraskuussa. Johonkin osaan sulakerasian kyljessä on kiinnitetty nippuside ja sitä vetämällä sammuu radio ja nollautuu mittariston asetukset.
.EAE31B8C-F2D2-4330-88E2-298A47C1DA54.jpeg
 

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Viestejä
606
Epäilen tuon sulakerasian irtoamisen liittyvän viimeiseen huoltokäyntiin.
Nettiyhteys ei toimi ja sitä tutkivat marraskuussa. Johonkin osaan sulakerasian kyljessä on kiinnitetty nippuside ja sitä vetämällä sammuu radio ja nollautuu mittariston asetukset.
.katso liitettä 17602
Eikös tuo nippusiteellinen sulake ole ns. varastointisulake?? Eli kun autoa säilytetään tuontisatamissa tai tehtaan varastopihoilla, tuo sulake on juurikin ulos vedettynä jotta auto ei tyhjentäisi akkua seistessään. Luovutuksessa tuo sitten painetaan paikalleen, jolloin kaikki toiminnot heräävät.
Ulkomaisilla foorumeilla kertoillaan, että noita on jäänyt useillakin myyjillä painamatta kunnolla pohjaan ja temppuilut ovat alkaneet.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 287
Epäilen tuon sulakerasian irtoamisen liittyvän viimeiseen huoltokäyntiin.
Muutamia vuosia sitten firman Traficista paskoivat merkkihuollossa näytön/kellon kiinnikkeet (kello heilui irrallaan kehyksen alla) sekä jättivät lattiassa olevan huoltoluukun lähes irralleen (kytkimen vaihdon yhteydessä)..
Omaan Capturiin oli viimeksi merkkihuollossa raitisilmasuodatin laitettu väärin päin ja tungettu kurttuun vieläpä (vuosi ilman ohi suodattimen).
No takuu on loppu ja en enään käytä merkkihuoltoa vaan erästä paikallista jonka työn jälkeen voi sentään luottaa..
 

muski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
524
Meillä kävi Clio V joulukuussa huollossa ja kerroin mittariston nollautumisesta, niin kertoivat minullekkin tuosta varastointi sulakkeesta, että olivat sen poistaneet ja vaikuttaa noihin pätkimisiin....
 

zzcbm

Nuorempi jäsen
Viestejä
17
Omani sulakerasiaan ei oo kyllä tullu mieleenkään edes vilkasta, onkohan samanlainen jäänyt.. :/
itsekin ihmetellyt nyt tuota mittariston nollautumista muutaman kertaan sekä marraskuussa teki saman kuin muille et auton datayhteydet katkes eikä enää toimi vaikka mitä painelee näytöstä, laitoin liikkeen huoltoon postia ja nyt reilu 3,5 viikkoa ja kaksi muistutusviestiä myöhemmin joku ehdotti aikaa milloin voisin auton viedä tutkittavaksi.
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
149
Se varastointisulake pitää olla sielä ja nippusiteillä kiinni ettei irtoa missään vaiheessa.
Mun autossa oli jäänyt luovutuksessa alkuperäinen nippuside vaihtamatta toiseen jolla varmistetaan paikallaan pysyminen. Alkuperäisellä nykäistään sulake irti ettei kuluta akkua varastoinnissa ennen luovutusta asiakkaalle.
 

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Viestejä
606
Se varastointisulake pitää olla sielä ja nippusiteillä kiinni ettei irtoa missään vaiheessa.
Mun autossa oli jäänyt luovutuksessa alkuperäinen nippuside vaihtamatta toiseen jolla varmistetaan paikallaan pysyminen. Alkuperäisellä nykäistään sulake irti ettei kuluta akkua varastoinnissa ennen luovutusta asiakkaalle.
Juurikin näin.
 

Eki

Jäsen
Viestejä
154
Juuri, kun pari sivua sitten tuli E-Techiä kehuttua, niin johan siitä tuli ensimmäinen ranskalainen, joka meillä jätti tielle. Tai ei olisi jättänyt tuokaan, jos olisi tiedetty...

Emäntä kun yritti sillä yksi aamu lähteä töihin, niin oli oikean puolen takajarru jäässä. Käsijarru ei ollut ollut päällä. Sen kun sitten aikansa edestakaisin nylkytettyään sai auki, niin jo vähän matkan päässä syttyi punainen STOP-valo ja näytölle tuli punaisella pohjalla ilmoitus "vaihteiston rikkoutumisvaara". No, auto sivuun, emäntä kollegan kollegan kyydillä töihin ja autolle hinuri.

Hinurikuski oli sanonut, että lavalle ajaessa vika oli vielä päällä, mutta kolmenkymmenen kilometrin kyydityksen jälkeen alas ajaessa ei enää ollut. Emännän töissä (merkkiliike) sitä olivat tutkineet, mutta mitään ei muistista löytynyt. Kukaan ei tuntunut missään tietävän mistä ilmoitus tulee, joten ohje oli, ettei tarvitse välittää, ajoa vain...

Sen jälkeen on saman pyörän jarru jäätynyt kerran uudestaan, aukesi moskalla kopauttamalla. Se ilmeisesti johtuu vaihdevalitsimen B-asennosta, eli kun auto hiljentää generaattorilla hyvinkin voimakkaasti kaasu nostamalla, ei jarruja tule käytettyä juuri ollenkaan, eikä kosteus pääse kuivumaan. Koska käsijarruakaan ei juuri käytetä, niin ilmeisesti kengät vaan säätyvät niin lähelle rumpua, että pienikin kosteus välissä jäädyttää ne köntäksi. Mutta miksi molemmilla kerroilla juuri sama pyörä? Eikä tätä tapahdu koko ajan, vaikka samanlaista keliäkin pitäisi.

Myös vaihteistohälytys tuli eilen loppiaislounaalle mennessä toisen kerran. Tällä kertaa siihen ei ohjeen mukaan reagoitu mitenkään, annettiin mennä vain. Ruokapaikan parkkipaikalla ei uudelleenkäynnistys sitä poistanut nytkään, mutta pois lähtiessä se oli taas tiessään. Mikä sitten lie sekin..?
 

Bay

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Jaahas, tänä aamuna ei jaksanut keskikonsolin näyttö herätä lainkaan, näytti pelkkää mustaa. Sinänsä radio ja muut toimivat kyllä normaalisti. Mahtaako tuohon olla mitään tapaa, jolla sen saisi itse jotenkin buutattua? Vai onko huoltokeikka?
 

Tonppa

Jäsen
Viestejä
57
Jaahas, tänä aamuna ei jaksanut keskikonsolin näyttö herätä lainkaan, näytti pelkkää mustaa. Sinänsä radio ja muut toimivat kyllä normaalisti. Mahtaako tuohon olla mitään tapaa, jolla sen saisi itse jotenkin buutattua? Vai onko huoltokeikka?
Jos ei uudelleen käynnitys auta niin huoltokeikka edessä, meillä heränny kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen. Nää on näitä rellun ominaisuuksia...
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
149
Saman teki mulla viikonloppuna, auton uudelleenkäynnistys auttoi.
Eipä taida huollossa olla näihin satunnaisiin temppuiluihin mitään lääkettä.
 
Ylös Bottom