Clio V tce 100 intens vm2020 ajoittainen pitkä käynnistys

pirma

Nuorempi jäsen
Harmi kun tänne ei pysty videoita lisäämään, saisi paremmin selitettyä ja näytettyä.

Eli siis ongelmana on ajoittainen pitkä käynnistys, autoon tulee virrat mutta sitten kun painaa start/stop niin auto jää nitkuttaa käynnistystä. Pahimmillaan mennyt ainakin 4-5 sek ennekuin on käynnistynyt. Autoon on vaihdettu akku ja sytytystulpat eli näissä ei pitäisi vikaa olla. Lisäksi auto kävi mekonomenilla pikaisessa vian etsinnässä mutta siellä ei tätä ongelmaa ilmennyt kun autoa käynnistelivät. En tiedä etsivätkö sitten mitenkään muuten.

Vika on ollut autossa ostohetkellä jo joten korvausvastuu myyjällä, mutta vaikea tietää mitä korjata kun vika ei ole joka käynnistyskerta.

Osaako joku auttaa :(

Viimeksi muokattu:

muski

Aktiivinen jäsen
Vois olla "liimaventtili" juttua, mitä aikoinaan oli Teboilin Terra bensiiniä käytettäessä. Meillä tekee joskus samaa tuo kuvan Clio. Kokeileppa ajaa 98 bensalla jonkin aikaa, jos huomaat eroa, niin etanolin suurempi määrä voi ns kylmäkäynnistyksessä aiheuttaa kyseistä vikaa....

J1975

Nuorempi jäsen
mulla teki Clio-22 ajettu alle 30tkm tuota samaa, välillä huono käynnistyvyys kylmänä ja matalat kierrokset kun sitten lähti käyntiin. sanoin tuosta huollossa niin päivittävät moottorin ohjelmiston, sen jälkeen ei ole tuota enää tehnyt.

pirma

Nuorempi jäsen
Taas eilen oli autossa pitkää käynnistystä joka kesti jo 5-6 sek. :|

Soittelin Tampereen Käyttöauton kanssa ja nyt on aika varattu selvitykseen, toivon että sieltä joku vikakoodi tms löytyy ja asialle voidaan tehdä jotain. Samalla selvisi että autossa on jatkotakuu voimassa, josta mulla ei ollut tietoa :D

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Samalla selvisi että autossa on jatkotakuu voimassa, josta mulla ei ollut tietoa
Suhtaudu kuitenkin varauksella siihen, rellun jälkimarkkinointi kun tiedetään...
Melko varmasti laskuttavat vian etsimisen, erityisesti jos selvää vikaa ei löydy.

pirma

Nuorempi jäsen
Joo ei pidä liikaa innostua, että asiat menee helpolla. Jotenkin aina onnistun ostamaan nää vialliset yksilöt.

Jos ei mene takuuseen niin auton myynyt liike vastaa kustannuksista..

Eki13

Jäsen
Joo ei pidä liikaa innostua, että asiat menee helpolla. Jotenkin aina onnistun ostamaan nää vialliset yksilöt.

Jos ei mene takuuseen niin auton myynyt liike vastaa kustannuksista..
Itsellä päivitettiin vm 2021 Tce 100:seen moottorin softaa vaikka en ollut mitään käynnistyvyysongelmia havainnutkaan. Oli takaisinkutsu 0DUT voimassa ainakin silloin, en tiedä onko enää voimassa.

Noista @Mustis v6 jälkimarkkinointiongelmista, eikös Rellun takuu mene niin että 2vuotta on tehtaan +2 vuotta maahantuojan takaamaa ja jos ottaa jatkotakuun (itse otin ekaan, nykyiseen en) sekin on maahantuojan takaamaa.

Akseli

Aktiivinen jäsen
Mulla meni jatkotakuun piikkiin ilmastoinnin korjaukset.
Ensin vaihdettiin säädinpaneeli eikä tullut kuntoon, myöhemmin kompura vaihdettiin jolla ilmastointi tuli kuntoon.
Toki nuo molemmat vika mahdollisuudet oli maahantuojalla tiedossa ilmastoinnin toimimattomuudesta.

Omassa Clio V oli myös joskus tuota pitkää starttausta.

pirma

Nuorempi jäsen
Itsellä päivitettiin vm 2021 Tce 100:seen moottorin softaa vaikka en ollut mitään käynnistyvyysongelmia havainnutkaan. Oli takaisinkutsu 0DUT voimassa ainakin silloin, en tiedä onko enää voimassa.
Milloin tällainen takaisinkutsu ollut?

pirma

Nuorempi jäsen
No nyt löysin ton takaisinkutsun, hemmetti päättynyt 24.7.2025. Tuskin on tämän auton edellinen omistaja mitään asian suhteen tehnyt.. Voidaankohan tuota silti tehdä vaikka päättynyt.. Villi veikkaus että tuo on mun auton syynä.

Liitteet

pirma

Nuorempi jäsen
Itsellä tuo päivitettiin vuonna 2022 ekassa vuosihuollossa. Katsoin traficomin sivuilta niin näyttäisi siellä lukevan päätetty.
Mutta voihan tuota kysyä jos ongelmaan liittyy.
Laitoin nyt Käyttöautolle tuosta viestiä. Puhelimessa naishenkilö kertoi että autosta pitää löytyä vikakoodi jotta tiedetään mitä päivitetään että ei niitä päivityksiä ole noin vain saatavilla.. ööö eipä :D

Eki13

Jäsen
Laitoin nyt Käyttöautolle tuosta viestiä. Puhelimessa naishenkilö kertoi että autosta pitää löytyä vikakoodi jotta tiedetään mitä päivitetään että ei niitä päivityksiä ole noin vain saatavilla.. ööö eipä :D
Vastaavanlaiseen tietämättömyyteen törmäsin itsekin keväällä kun kyselin nykyiseen Clio E Tech hybridiin Helsingin Bassadonelta takaisinkutsua 0E2M. Ei saanut mitään selkeää vastausta, että kuuluuko oma auto sen piiriin. Pitää marraskuussa toisessa vuosihuollossa kovistella tiskillä, että tehdäänkö mitään, edes tarkistusta asian tiimoilta.

pirma

Nuorempi jäsen
Vastaavanlaiseen tietämättömyyteen törmäsin itsekin keväällä kun kyselin nykyiseen Clio E Tech hybridiin Helsingin Bassadonelta takaisinkutsua 0E2M. Ei saanut mitään selkeää vastausta, että kuuluuko oma auto sen piiriin. Pitää marraskuussa toisessa vuosihuollossa kovistella tiskillä, että tehdäänkö mitään, edes tarkistusta asian tiimoilta.
Ei hitsi sentään, on kyllä jäykkää palvelua liikkeiltä.

Sain nyt vastauksen tuosta päättyneestä takaisin kutsusta, joka mahdollisesti voisi olla syynä tähän ongelmaan: "Autonne valmistenumerolla ei ole tehtaan kampanjoita avoinna." Eli tarkoittaako tuo että autoon on ohjainyksikkö vaihdettu ja sen takia ei ole avoinna mitään vai että minun auto ei kuulunut syystä x tuohon takaisinkutsuun vai että tällä hetkellä ei ole takaisinkutsua olemassa?

Laitoin nyt sähköpostia Renaultin asiakaspalveluun et mikä homma. Alkaa usko loppumaan..

EDIT: ilmeisesti siis on ettei tuo koskenut minun autoa. Hitto ehdin jo innostua että syy löytyy.

Viimeksi muokattu:

Eki13

Jäsen
Ei hitsi sentään, on kyllä jäykkää palvelua liikkeiltä.

Sain nyt vastauksen tuosta päättyneestä takaisin kutsusta, joka mahdollisesti voisi olla syynä tähän ongelmaan: "Autonne valmistenumerolla ei ole tehtaan kampanjoita avoinna." Eli tarkoittaako tuo että autoon on ohjainyksikkö vaihdettu ja sen takia ei ole avoinna mitään vai että minun auto ei kuulunut syystä x tuohon takaisinkutsuun vai että tällä hetkellä ei ole takaisinkutsua olemassa?

Laitoin nyt sähköpostia Renaultin asiakaspalveluun et mikä homma. Alkaa usko loppumaan..

EDIT: ilmeisesti siis on ettei tuo koskenut minun autoa. Hitto ehdin jo innostua että syy löytyy.
Omasta mielestä periaatteessa syynä voi olla mikä vain noista kolmesta, joko ohjainyksikkö on jo päivitetty, takaisinkutsu ei ole enää voimassa tai sitten jostain syystä auto ei ole kuulunut takaisinkutsun piiriin alunperinkään. Itsellä tuo moottorinohjaus päivitettiin kysymättä, todettiin vain, että sellainen tehtiin. Noinhan sen luulisi menevänkin merkkihuolloissa joissa pitäisi olla ainakin takaisinkutsut tarkasti tiedossa. Mutta tosiaan vähän omaakin uskoa siihen heikensi tuo edellä mainittu hybridin takaisinkutsu josta ei tietoa herunut. Toivottavasti tekevät senkin automaattisesti huollon yhteydessä.
Sullahan on myös takuu vielä voimassa niin eikö sen piikkiin pitäisi tuollaiset mahdolliset korjaukset/päivityksen vielä mennä. Tai jos viet auton vuosihuoltoon merkkiliikkeeseen päivittelevät siellä kysymättä :).

Ylös Bottom