Clio Renaultsport 200 / 200 Cup

Tykkäyksiä
0
Terve, uusi jäsen ilmoittautuu.

Yritin kovasti etsiskellä foorumilta käyttökokemuksia otsikon mukaisesta autosta, laihoin tuloksin. Jotain vähäistä mainintaa oli edeltäneestä 197-mallista mutta tästä nykyisestä ei oikein mitään. Melkein kaikki autolehdethän tuota kehuvat parhaaksi pikkuluokan Hot hatchback:si ja auto kiinnostaa koska siinä saa halpaan hintaan kivasti tehoa ja ominaisuuksia. Tosin Cup-mallissa ei tule mukana mitään varusteita mutta silti se kiinnostaa koska nyt on sellainen fiilis, että premiumien jne. jälkeen olisi mukava palata ns. "back to basics". Eli hankkia edullinen mutta mahdollisimman paljon ajonautintoa tuottava laite. Polttoainettahan tuo syö ilmeisen ahnaasti varrattuna turbotettuihin kilpailijoihinsa (Polo Gti, Ibiza Cupra jne) mutta sillä ei ole itselleni ratkaisevaa merkitystä koska kilsoja tulee vain noin 15t/v.

Jos jollakin olisi kokemusta sekä Cup-alustallisesta että "tavallisesta" ja voisi niistä näkemyksensä kertoa niin vielä parempi. Cup kun on tehty ratapäiviä silmälläpitäen niin olisi mielenkiintoista kuulla, että onko alusta jo liiankin jäykkä jokapäiväiseen ajoon. Tuon alustan valinta tässä eniten askarruttaa.

Kiitos.

Tykkäyksiä
0
Vs: Clio Renaultsport 200 / 200 Cup

Clio RS 200 -mallista ei ole omia kokemuksia, mutta Megane III RS -mallissa on minusta löydetty aika hyvä kompromissi mukavuuden ja ajettavuuden välillä cup-alustalla. Eli ainakaan Meganessa cup-alusta ei ole minusta liian epämukava normaalikäyttöön.

Meinasitko Clio RS 200:n hankkia Keski-Euroopasta kun Suomessa tarjontaa ei taida juuri olla?

Tykkäyksiä
0

Selvä pyy. Suomalaiset kokemukset Clio RS 200:sta saattavat olla aika vähäisiä. Lieneekö tuota mallia koskaan Suomeen tuotukaan virallisia teitä, viisaammat valaiskoot?

Oletkos ulkomaalaisilta keskustelupalstoilta kysellyt kokemuksia? Millä kielialueella olet? Olisiko englanninkielisistä www.cliosport.net hyvä foorumi? Saksankielellä www.sportrenault.net. Siihen foorumille oli tosin vaikea liittyä kun oli jotain teknisiä ongelmia rekisteröitymisessä eikä ylläpidon yhteystietoja missään julkisesti. Ranskankielellä itselle tuttu on ainoastaan www.meganers.fr -foorumi, joka on keskittynyt Megane RS -malleihin. Eiköhän ranskaksi kuitenkin myös joku Clio RS -foorumi löydy.

Tykkäyksiä
0

Siis onko tosiaan niin, ettei Clio Renaultsportia myydä Suomessa? No johan on hullua. Olisi ollut mukavaa lukea kokemuksia autosta omalla kotikielellä, sitä kun tulee nykyään käytettyä harmittavan vähän.

Pitääpä katsella tuolta Englanninkieliseltä saitilta. Saksa taipuu huonosti ja Ranska ei ollenkaan. Kiitokset vinkeistä :).

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
2

Kalasääski sanoi:
Siis onko tosiaan niin, ettei Clio Renaultsportia myydä Suomessa? No johan on hullua. Olisi ollut mukavaa lukea kokemuksia autosta omalla kotikielellä, sitä kun tulee nykyään käytettyä harmittavan vähän.

Pitääpä katsella tuolta Englanninkieliseltä saitilta. Saksa taipuu huonosti ja Ranska ei ollenkaan. Kiitokset vinkeistä :).
Juu ei myydä, eikä täällä myydä kohta mitään muutakaan, taitanee ainoa myytävä malli olla enää Lagunastakin farmari diesel... (heh)

Tykkäyksiä
0

Fuego Turbo sanoi:
Juu ei myydä, eikä täällä myydä kohta mitään muutakaan, taitanee ainoa myytävä malli olla enää Lagunastakin farmari diesel... (heh)
Taitaa Rellu olla aika marginaalimerkki nykyisin Suomessa jos ei edes yleisesti luokkansa (small hot hatch) parhaana pidettyä autoa kannata tuoda maahan... Erikoista.

Vai onkos tuo sitten hinnoittelukysymys, Suomessahan se uusien autojen vero on vissiin nykyisin päästöihin perustuva? Onhan tuossa RS Cliossa kieltämättä aika kovat päästöt pikkuautoksi.

No juu, oli miten oli. Tänään kävin pyörähtämässä paikallisessa "myymälässä" (selviää hetken kuluttua miksi sana on lainausmerkeissä). Alku oli lupaava, pihan parhaimmalla paikalla nökötti taivaansininen uusi Cup-malli. Siitä vähän kurkin sisälle ja onhan se karun muovinen, pakko myöntää. Back to basics, siis. Vanteet oli mustat, ei ihan omaan makuun mutta niitähän saa muunlaisia vannekaupasta. Joku ihme teinispoileri nökötti perässä, onneksi on lisävaruste. Vähän pisti silmään myös mustat ovenkahvat, kylkilistat ja peilit, siis maalaamatonta muovia.

Mutta eipä hätää, koeajoautojen rivistössä kiilteli toinen RS, tälläkertaa normiversio. Listat jne. korin väriä, paljon parempi omaan silmään. Sisälle vilkaistuani tykästyin oikein, jakkaratkin nahkaa (extrahintaan toki). Ja spoilerikin loisti poissaolollaan... Tää olis hyvä, ja cup-alustanhan saa normiinkin lisähintaan jos tahtoo.

Lisäksi pihalla oli vielä punainen 2010 RS, non-Cup. Varsin kiva väri tuokin, muttei tällä kertaa punaista, thank u.

Yhdessäkään noista ei ollut niitä kehuttuja Recaron penkkejä, ne olisi ollut kiva nähdä. No, olin siitä huolimatta vilpittömän innostunut, mieli oli vähän sillä mallilla, että tilaus lähtee sisään saman tien. Valkoisena, normi RS Cup-alustalla. Koeajoa vaille siis, mutta sellainenhan on pihassa... Sen käytetyn kokeilukin olisi piisannut.

Marssin sitten liikkeeseen sisään. Oli siellä toinenkin asiakas, keski-ikäinen pariskunta. Heillä tuntui juttu luistavan kivasti nuorehkon myyjän kanssa. Ajattelin, että kyllä minua kohta palvellaan. Ja kohtan jälkeen meinasin, että kyllä joku minut kohta huomaa. Olinhan kyylännyt jo ulkona niitä autoja yhden vartin ainakin, ei ne voineet olla huomaamatta... Aikani palloilin, istuin hallissa olleissa autoissa (sisällä ei ollut RS:ää joten kiinnostus niihin oli nolla), selasin esitteitäkin. Lopulta, noin vartin jälkeen, luovutin. Kukaan, siis kukaan, ei edes vilkaissut suuntaani. Sihteerityttö säi pöytänsä takana jätskiä ja joi kahvia, yksi myyjä näytti selaavan nettiä, nuori jolppi siis palveli tätä em. pariskuntaa. Uskomatonta, että saavat tuolla aktiivisuudellaan pitää työpaikkansa!

Onneksi paikkakunnalla on toinen liike jolla on (ilmeisesti) mahdollisuus toimittaa Relluja. Sellainen, jolla on edustuksia ympäri maata eri merkeillä, myös Renaultilla. Jos ei palvelu sielläkään tuon häävimpää ole, niin jääkööt paska kauppaan. Käteisellä olisin kumminkin ostanut, vaan ei näytä raha kelpaavan. :mad:

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
2

Kalasääski sanoi:
Fuego Turbo sanoi:
Taitaa Rellu olla aika marginaalimerkki nykyisin Suomessa jos ei edes yleisesti luokkansa (small hot hatch) parhaana pidettyä autoa kannata tuoda maahan... Erikoista.

Vai onkos tuo sitten hinnoittelukysymys, Suomessahan se uusien autojen vero on vissiin nykyisin päästöihin perustuva? Onhan tuossa RS Cliossa kieltämättä aika kovat päästöt pikkuautoksi.

No juu, oli miten oli. Tänään kävin pyörähtämässä paikallisessa "myymälässä" (selviää hetken kuluttua miksi sana on lainausmerkeissä). Alku oli lupaava, pihan parhaimmalla paikalla nökötti taivaansininen uusi Cup-malli. Siitä vähän kurkin sisälle ja onhan se karun muovinen, pakko myöntää. Back to basics, siis. Vanteet oli mustat, ei ihan omaan makuun mutta niitähän saa muunlaisia vannekaupasta. Joku ihme teinispoileri nökötti perässä, onneksi on lisävaruste. Vähän pisti silmään myös mustat ovenkahvat, kylkilistat ja peilit, siis maalaamatonta muovia.

Mutta eipä hätää, koeajoautojen rivistössä kiilteli toinen RS, tälläkertaa normiversio. Listat jne. korin väriä, paljon parempi omaan silmään. Sisälle vilkaistuani tykästyin oikein, jakkaratkin nahkaa (extrahintaan toki). Ja spoilerikin loisti poissaolollaan... Tää olis hyvä, ja cup-alustanhan saa normiinkin lisähintaan jos tahtoo.

Lisäksi pihalla oli vielä punainen 2010 RS, non-Cup. Varsin kiva väri tuokin, muttei tällä kertaa punaista, thank u.

Yhdessäkään noista ei ollut niitä kehuttuja Recaron penkkejä, ne olisi ollut kiva nähdä. No, olin siitä huolimatta vilpittömän innostunut, mieli oli vähän sillä mallilla, että tilaus lähtee sisään saman tien. Valkoisena, normi RS Cup-alustalla. Koeajoa vaille siis, mutta sellainenhan on pihassa... Sen käytetyn kokeilukin olisi piisannut.

Marssin sitten liikkeeseen sisään. Oli siellä toinenkin asiakas, keski-ikäinen pariskunta. Heillä tuntui juttu luistavan kivasti nuorehkon myyjän kanssa. Ajattelin, että kyllä minua kohta palvellaan. Ja kohtan jälkeen meinasin, että kyllä joku minut kohta huomaa. Olinhan kyylännyt jo ulkona niitä autoja yhden vartin ainakin, ei ne voineet olla huomaamatta... Aikani palloilin, istuin hallissa olleissa autoissa (sisällä ei ollut RS:ää joten kiinnostus niihin oli nolla), selasin esitteitäkin. Lopulta, noin vartin jälkeen, luovutin. Kukaan, siis kukaan, ei edes vilkaissut suuntaani. Sihteerityttö säi pöytänsä takana jätskiä ja joi kahvia, yksi myyjä näytti selaavan nettiä, nuori jolppi siis palveli tätä em. pariskuntaa. Uskomatonta, että saavat tuolla aktiivisuudellaan pitää työpaikkansa!

Onneksi paikkakunnalla on toinen liike jolla on (ilmeisesti) mahdollisuus toimittaa Relluja. Sellainen, jolla on edustuksia ympäri maata eri merkeillä, myös Renaultilla. Jos ei palvelu sielläkään tuon häävimpää ole, niin jääkööt paska kauppaan. Käteisellä olisin kumminkin ostanut, vaan ei näytä raha kelpaavan. :mad:

hmm. siis tarkoitin,ettei meillä myydää mitää 1.2 -1.6 suurempaa Rellua, siis ei RS-mallia Cliostakaan, eli ei mitään..=) Harvassa on ostajat rahalla, olisit sanonut,että onko kiinnostusta myydä? Voitko kertoa,missäpäin vaikutat? Ranskassa kenties? Jos vastaat että keski-euroopassa,niin jatketaan keskusteluita..

Tykkäyksiä
0

Fuego Turbo sanoi:
Harvassa on ostajat rahalla, olisit sanonut,että onko kiinnostusta myydä?
Niin en tiedä, harvassa tai ei. Eikä se sinällään mikään meriitti ole, jokainen rahoittakoot kulkineensa miten haluaa. Itse en niitä ole koskaan lainarahalla ostanut, on muutenkin niin huono sijoitus. Kommentilla käteisestä tarkoitin lähinnä sitä, että olisin sisään astuessani ollut liikkeelle kohtuullisen helppo "rahasampo", ei tarvetta edes käyttää aikaa rahoituskuvioiden selvittämiseen. Vartin koeajo ja tilaus vetämään, mutta jos ei niin ei. Itse olen tottunut siihen, että myyjä / liike on "sopivasti" aktiivinen eli esim. niin, että kun asiakas tulee sisään niin hänet huomioidaan vaikkapa kysymällä, että "Voinko olla jotenkin avuksi?". En minä mitään perseennuolentaa kaipaa vaan asiallista palvelua.

Voitko kertoa,missäpäin vaikutat? Ranskassa kenties? Jos vastaat että keski-euroopassa,niin jatketaan keskusteluita..
Toki. Täällä sumuisella ja sateisella saarellahan minä. Eli UK.

Tykkäyksiä
0

Kalasääski:

Nuo Clion Recaro-penkit ovat varsin mainiot. Itsellä on samanlaiset Megane RS:ssä. Erittäin hyvä sivuttaistuki ja penkeissä jaksaa istua pidempäänkin. Sopii ainakin tälläiselle pitkälle ja hoikalle tyypille. Parhaat penkit, mitä minulla on ollut missään autossa.

En ole muuten varma saako nykymallin Clio RS:stä enää tehdastilauksia tehtyä kun uusi malli on juuri tulossa. Toisaalta nyt luulisi saavan hyviä alennuksia niistä nykymallin autoista, jotka ovat diilereillä/maahantuojalla.

Rellun marginaalisuuteen liittyen siellä Briteissä Rellulla taitaa mennä erityisen huonosti ja sikäläinen maahantuoja on mm. lopettanut usean Renault -mallin maahantuonnin kokonaan huonon menekin takia. Lopetettujen mallien joukossa taisi olla ainakin Laguna ja Modus. Lisäksi jälleenmyyjäverkostoa taidettiin karsia samalla. RenaultSport -malleihin tuo karsinta ei kuitenkaan ulottunut.

Tykkäyksiä
0

Portti sanoi:
Kalasääski:

Nuo Clion Recaro-penkit ovat varsin mainiot. Itsellä on samanlaiset Megane RS:ssä. Erittäin hyvä sivuttaistuki ja penkeissä jaksaa istua pidempäänkin. Sopii ainakin tälläiselle pitkälle ja hoikalle tyypille. Parhaat penkit, mitä minulla on ollut missään autossa.
Ok, kiitos. Harmi vaan että ainakin Clion tapauksessa värivaihtoehtoja noille penkeille on tasan yksi, sellainen harmaa vihertävä. Ei tosiaan sovi esim. sinisen ulkovärin kanssa, ei sitten mitenkään. Valkoisen kanssa vielä menisi.

En ole muuten varma saako nykymallin Clio RS:stä enää tehdastilauksia tehtyä kun uusi malli on juuri tulossa. Toisaalta nyt luulisi saavan hyviä alennuksia niistä nykymallin autoista, jotka ovat diilereillä/maahantuojalla.
Saa ainakin täällä, varmistin asian maahantuojalta, mailia tuli aamusella. Vaan tilaaminen tuntuu olevan melko vaikeaa kun ei ketään tuolla paikallisella edustajalla kiinnosta myydä. Kait ne on kiinteällä kk palkalla.... :mad:

RenaultSport -malleihin tuo karsinta ei kuitenkaan ulottunut.
Kyseinen liike on juurikin Renaultsport center. Kaikki Relluliikkeet eivät noita sportteja myy. Vaan en kyllä ihmettele, että myynti on huonoa. Renaultin maine ei liene niitä parhaita ja myyjät tekevät kaikkensa karkoittaakseen potentiaaliset asiakkaat. Audilla hyvä kun sai toisen jalan hallin puolelle niin jo oli asiakaspalvelija kysymässä, että "Mitä kuuluu, haluaisitko kupposen kahvia? Pyydänkö myyjän paikalle?" Sama oli Bemarilla.

Tykkäyksiä
0

Kalasääski sanoi:
...Ok, kiitos. Harmi vaan että ainakin Clion tapauksessa värivaihtoehtoja noille penkeille on tasan yksi, sellainen harmaa vihertävä. Ei tosiaan sovi esim. sinisen ulkovärin kanssa, ei sitten mitenkään. Valkoisen kanssa vielä menisi....
Kyllä noiden pitäisi Cliossakin olla samoilla väreillä kuin Meganessa eli kelta-mustat. Suora lainaus UK:n Clio RS-esitteestä: "'Renaultsport' Recaro front seats in black and yellow (optional)"

Eli tuollaiset (kuva minun Meganesta):

Sanoiko se maahantuoja muuten, että autoja voi tosiaankin vielä tilata tehtaalta saakka? Muistelisin että saksanpojat kertoivat jossain vaiheessa, että tehdastilauksia ei voisi enää tehdä.

edit: Missä päin UK:ta sijaitset ja mikä oli tuo huono diileri? Voisin katselle UK:n Megane RS -foorumilta diilerisuosituksia.

Tykkäyksiä
0

Portti sanoi:
Kyllä noiden pitäisi Cliossakin olla samoilla väreillä kuin Meganessa eli kelta-mustat. Suora lainaus UK:n Clio RS-esitteestä: "'Renaultsport' Recaro front seats in black and yellow (optional)"
Jep just tuollaiset. En ole noita luonnossa nähnyt mutta minusta kaikissa kuvissa musta näyttää harmaalta ja keltainen enemmänkin vihreän sävyiseltä. Mutta siis tuo juurikin on ainut väri vaihtoehto Clioon. Minusta aika rajoittava ulkovärin suhteen, jossain punaisessa tai sinisessä autossa tuon värinen sisustus on aikamoinen kammotus.

Sanoiko se maahantuoja muuten, että autoja voi tosiaankin vielä tilata tehtaalta saakka?
No lukaisin tuon postin oikein uudestaan. Ei siinä kyllä sanota, että voisi tehdastilauksia tehdä. Kysyin simppelisti, että onko vielä tilattavissa ja vastaus oli, että on. Niin, kait se voi sitäkin tarkoittaa, että on tilattavissa sen mukaan mitä on maahantuojalla varastossa. :-\

Tykkäyksiä
0

Kalasääski sanoi:
...Jep just tuollaiset. En ole noita luonnossa nähnyt mutta minusta kaikissa kuvissa musta näyttää harmaalta ja keltainen enemmänkin vihreän sävyiseltä. Mutta siis tuo juurikin on ainut väri vaihtoehto Clioon. Minusta aika rajoittava ulkovärin suhteen, jossain punaisessa tai sinisessä autossa tuon värinen sisustus on aikamoinen kammotus....
Kyllä tuo musta on ihan musta myös luonnossa ja keltainen ei ole kovin hallitseva väri penkeissä vaan penkkien yleisilme on kohtuullisen hillitty. Minusta ei niin räikeät etteikö sopisi muihinkin ulkoväreihin kuin keltaiseen. Itsellä ovat harmaassa autossa ja mielestäni passaavat ihan hyvin siihen. Toki makuasioita joista ei sovi kiistellä.

Tykkäyksiä
0

Portti sanoi:
edit: Missä päin UK:ta sijaitset ja mikä oli tuo huono diileri? Voisin katselle UK:n Megane RS -foorumilta diilerisuosituksia.
Täällä aika pohjoisessa olen, Skotlannissa. Varmaan parempi kun en mainitse diilerin nimeä, vaikka toki keskustelua Suomeksi käydäänkin. Voihan se olla, että mulla kävi vain "huono tuuri". Mutta se toinen mahdollinen josta mainitsin on Arnold Clark, niillä on edustuksia vähän kaikilla merkeillä, myös Renaultilla. Ja työkaveri totesi tuossa aiemmin päivällä, että toimittelevat kyllä autoja "ristiin", eli vaikka juuri omalla paikkakunnalla ei olisi heillä kyseisen merkin edustusta niin saavat sen hoidettua sisäisesti. Käyn kysymässä sieltä kunhan vain aikaa taas liikenee, näyttää tuo loppuviikko aika kiireiseltä. ???

Antti O

Clio Renaultsport 197 2007
Tykkäyksiä
1

Cup malleista ei itsellä ole suoranaista ajokokemusta, mutta olen lukenut niistä jonkinverran. Parhaiten varmasti löydät tietoa clio197.net foorumin kautta. Minulla on tuo 197 renaultsport (ei cup), ja olen todella tyytyväinen alustaan. Alustassa riittää ominaisuudet tosi kovaan menoon ja sopii suoraan ratapäiville. Kuitenkin alusta on melko mukava ja käytännössä hyvä ajaa Suomen monttusia teitä. En osaa sanoa missä kunnossa Skotlannin tiet on mutta tuskin ne paljon huonompia ainakaan on? Cup autoissahan sitten on varusteissa reippaasti karsittu. Yksi asia mistä ainakaan itse en suostu karsimaan on cruise. Jos yhtään ajat maitokauppaa pitemmälle autolla on siinä kyllä cruise oltava. Ilmastoinnista en osaa sanoa, kai sen cuppiinkin saa. Ainakin manuaali-ilmastoinnin.

Olen itsekin harkinnut clio 200 liquid yellowia ei cup paketilla mutta recaroilla seuraavaksi autoksi. Saksasta se on varmaan ite haettava, Suomessa kun ei niitä ole.

Tykkäyksiä
0

Antti O sanoi:
Cup malleista ei itsellä ole suoranaista ajokokemusta, mutta olen lukenut niistä jonkinverran. Parhaiten varmasti löydät tietoa clio197.net foorumin kautta. Minulla on tuo 197 renaultsport (ei cup), ja olen todella tyytyväinen alustaan. Alustassa riittää ominaisuudet tosi kovaan menoon ja sopii suoraan ratapäiville. Kuitenkin alusta on melko mukava ja käytännössä hyvä ajaa Suomen monttusia teitä.
200:ssa on kuitenkin "löysempi" alusta kuin vanhemmassa 197:ssa. Cupissa sitä on taas tiukennettu entisestään. Ote Autocar:n koeajoraportista:

In chassis terms, Renaultsport has tried to widen the gap between the regular Clio 200 and the more hardcore Cup chassis variant. The normal car’s dampers are 15 per cent softer than a Clio 197’s and feature what Renault calls ‘double-effect’ valves for improved ride during motorway cruising.

The Cup model, meanwhile, has 15 per cent stiffer dampers than the 197 Cup, and stiffer springs (27 per cent at the front and 30 per cent at the rear) than the standard Clio 200. Cup cars are also 36kg lighter and feature a quicker steering rack, but they’re also less well equipped – the dashboard is made from a harder plastic, and even air conditioning is an option.

Ehdin tänään käydä eilen mainitsemassani toisessa liikkeessä joka olisi ehkä voinut Rellun minulle myydä. Siellä palvelu oli kyllä todella asiallista mutta valitettavasti eivät kyseistä autoa minulle saa hommattua. Tarttee vissiin alkaa sähköpostirumbaan. Itse vaan olen aina tykännyt ostaa autoni "face-to-face". Onhan noita tietty muitakin vaihtoehtoja, tuossa olis vaan saanut pienellä rahalla kivasti hupia.

Tykkäyksiä
0

Kalasääski sanoi:
...Täällä aika pohjoisessa olen, Skotlannissa. ...
No sitten lähikauppiaita voi olla heikosti. Arnold Clarkilla näyttää olevan RenaultSport Centerit sekä Glasgow'ssa, että Edinburghissa. Onko niihin pitkä matka? Ilmeisesti Arnold Clark on melko iso ketju, näyttää saavan vaihtelevaa palautetta vähän myymälästä riippuen. Arnold Clark Warrington näyttää saavan hyvää palautetta, näyttäisi olevan Manchesterin nurkilla.

Tykkäyksiä
0

Portti sanoi:
Kalasääski sanoi:
...Täällä aika pohjoisessa olen, Skotlannissa. ...
No sitten lähikauppiaita voi olla heikosti. Arnold Clarkilla näyttää olevan RenaultSport Centerit sekä Glasgow'ssa, että Edinburghissa. Onko niihin pitkä matka? Ilmeisesti Arnold Clark on melko iso ketju, näyttää saavan vaihtelevaa palautetta vähän myymälästä riippuen. Arnold Clark Warrington näyttää saavan hyvää palautetta, näyttäisi olevan Manchesterin nurkilla.
Onhan noihin molempiin vähän matkaa... Manchester on liian kaukana, pitäisi tulla ihan älyttömän hyvä (eli halpa) tarjous jotta sinne asti viitsisi lähteä kauppakirjaa kirjoittamaan / autoa hakemaan. Tuon hintaluokan autossa tuskin niin suuria eroja pystyvät tekemään.

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
2

Kalasääski sanoi:
Fuego Turbo sanoi:
Harvassa on ostajat rahalla, olisit sanonut,että onko kiinnostusta myydä?
Niin en tiedä, harvassa tai ei. Eikä se sinällään mikään meriitti ole, jokainen rahoittakoot kulkineensa miten haluaa. Itse en niitä ole koskaan lainarahalla ostanut, on muutenkin niin huono sijoitus. Kommentilla käteisestä tarkoitin lähinnä sitä, että olisin sisään astuessani ollut liikkeelle kohtuullisen helppo "rahasampo", ei tarvetta edes käyttää aikaa rahoituskuvioiden selvittämiseen. Vartin koeajo ja tilaus vetämään, mutta jos ei niin ei. Itse olen tottunut siihen, että myyjä / liike on "sopivasti" aktiivinen eli esim. niin, että kun asiakas tulee sisään niin hänet huomioidaan vaikkapa kysymällä, että "Voinko olla jotenkin avuksi?". En minä mitään perseennuolentaa kaipaa vaan asiallista palvelua.

Voitko kertoa,missäpäin vaikutat? Ranskassa kenties? Jos vastaat että keski-euroopassa,niin jatketaan keskusteluita..
Toki. Täällä sumuisella ja sateisella saarellahan minä. Eli UK.

Sääkselle:

Tarkoitin ihan suoraan,että harvassa on ostajat Suomessa 30 000- 40000 E sportti-Renua suoralla RAHALLA, ilman vaihtoautoa. Yleensä vaihtoautona tulee jotain. Tosin itse unohdin kokonaan,että olit siellä "saarella". Samalla tavalla Suomessakin tarvitsisi avata Rellu-kaupan ovi ja sanoa ,että haluan tilata tuollaisen RS Clio Cup-mallin.Täällä niitä ei ole tarjolla ja kukaan ei ole niistä edes ikinä kuullutkaan. Taitaisi automyyjän sormi osoittaa 2 vuotta vanhaa "Rip Curl 1.2 Turbo" mallia. No ole onnellinen,jos siellä teillä edes on saatavana noita, meillä niitä ei edes ole,kiitos päästöjen,hinnan ja Gibraltari maahantuojan...

Kyllä niitä varmaan tännekkin tulee, kiitos fiksujen harrastajien!

Ylös Bottom