Clio IV alatukivarsi

mikro

Jäsen
Auto vuodelta -16 ajettuna n. 80 tkm. Jostain saanut käsityksen, että näissä nuo alapallonivelet olisi aika "kevyttä" tavaraa? Tuossa vaan tietyissä tilanteissa tuolta oikealta puolelta kuuluu kolahtelua. Pääteltiin, että tuo olisi vaihtokunnossa? Katsastuskin on kohta tulossa joten siellä tuo asia kai varmistuu? Päätettiin kuitenkin (olemattomin tietotaidoin) ryhtyä itse etukäteen tuohon vaihtohommaan kun merkkiliike pyysi hommasta 500€. Tuntuu todella kohtuuttomalta? Saksasta tilattiin satsi jossa molemmat puolet mukana n.100€. tukivarsineen (näissä kun on nuo prässätyt nivelet). En tiedä sitten mihin tuli ryhdyttyä, mutta olisi mukava kuulla jotain kommentteja asiasta?

jani1977

Jäsen
Olen itse vaihtanut aikoinaan omaani. Eivät ole kovinkaan tiukassa. Koko tukivarren vaihtaminen onkin sitten oma projektinsa...ei ole mikään pieni työ..kyseleppäs vielä tarjouksia muualtakin..

mikro

Jäsen
Ehkä olisi tosiaan pitänyt kysellä vähän laajemminkin, mutta kun nyt jo lähti tuo tilaus matkaan tuosta satsista. Ehkä tuo youtubessa ollut video rohkaisi itse yrittämään.
Niin, ja on sen verran kokemusta Clio I stä, että siinä tuli tuo sama työ tehtyä, mutta siinä se nivel on pulteilla kiinni tukivarressa. (vaikka olihan siinäkin silti omia juttuja)

Viimeksi muokattu:

jani1977

Jäsen
Muistaakseni katselin aikanaan että jos iv:hen vaihtaa tukivarren niin moottoria pitää kannatella yläpuolelta ja ottaa alakautta apurunko tukivarsineen irti.

mikro

Jäsen
No, joo. Jos noin on niin sitten tämä suunnitelma täytyy harkita uudelleen. Tuossa videossa ei tämän suuntaista ollut. "lisätöinä" siinä näytettiin vain tämän sisälokasuojan sekä etupuskurin tukipalkin irrotus tukivarren puolelta. Vähän ahtaan oloista näytti olevan paikoitellen muttei mitään ylivoimaista? tiedä sitten?

mikro

Jäsen
Ehkä tässä parin viikon päästä pääsee aloittelemaan niin selvinnee tuokin. Olisi vaan ollut mukava kuulla joltain joka on tuon työn itse tehnyt? Niitä luulisi olevan jos tuo kuulemani pitää alkuunkaan paikkaansa näiden "laadusta". Nuo videot on kanssa välillä vähän sellaisia että mitä isompi vika sitä isompi leka tyylisiä, vaikka isoin osa on ihan ok.

jani1977

Jäsen
Vaihdoin tosiaan vain nuo alapallot. Auto meni vaihtoon 170tkm mittarissa. En sitten tiedä oliko aiemmin vaihdettu kun ostin auton 70tkm ajettuna, tuskin oli. Ei löytynyt viime syksynä noin paljoa ajettua -15 mallin bensa clioa mistään. 100tkm ajoin 2.5 vuodessa.

Ylös Bottom