Clio IV 60 tkm huolto

kimbe

Aktiivinen jäsen
Seuraavaksi ajattelin kokeilla Mannol 7917 Energy Formula C4 öljyä, joku uusi tuote, jolle on ilmoittettu myös jähmepisteen olevan -42C. Muille ACEA C4/RN0720 öljyille jostain syystä ole tuota lukemaa ilmoitettu, ehkä sitä ei ole kehdattu laittaa kun on niin huono.
- Castrol -36 °C:

- Mobil -39 °C:

- Neste -42 °C:

- Motul -36 °C:

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Kiitokset Kimbe, olen itse tainnut etsiä tietoja enimmäkseen niille öljyille, joita on ollut yleisesti netistä tilattavissa. Esim. Teboilin ja Elfin öljyille ei tuota tietoa ole helpolla saatavilla, Teboililta saisi varmaan kysymällä, Totalille laitoin kysymyksen, mutta eivät koskaan vastanneet.
Eipä tuo -36 °C kyllä häävi jähmepistelämpötila ole, toimii etelämmässä, mutta pohjois-Suomessa parempi siirtyä ratikan ja metron käyttäjäksi kovilla pakkasilla.

Edit: Olikos se vielä niin, että Castrol on nykyään Renaultin kumppani öljyasioissa. Ehkä täytyy alkaa harkitsemaan talviautoksi jotain bensakoneista, niin ei tarvitse miettiä öljyn jähmepistettä. Kyllä ne näyttää siinäkin puljussa tekevän kylmiin olosuhteisiin öljyjä, jähmepiste -60 °C: https://msdspds.castrol.com/bpglis/...7742B4A80257A6F00311A86/$File/BPXE-8XTLDK.pdf

Viimeksi muokattu:

laira

Jäsen
Kun tuo auto on muualla tällä hetkellä enkä oikein mistään tunnu löytävän tietoa, että paljonko tuo 1,2 tce moottorin öljymäärä on kaikkineen?. On vaan mielenkiintoista kun katselee eri valmistajien pakkauskokoja ja hinnoittelua. Jos tuo 4 l kannu riittää nin hyvä, mutta jos ei, niin yhden lisälitran osto onkin järkyttävän kallis suhteessa. Kannattanee sitten ostaa toinenkin 4l jos joskus vielä luulee tarvitsevansa. Tai sitten valita jokin toinen merkki, jota löytyy 5 l kannussa, jos tuo 5 l riittää?

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Jos ikinä koskaan aikoo öljyjä vielä johonkin autoon vaihtaa myöhemmin, niin meneehän se öljy sitten, jos ei sitten moottorityyppi täysin muutu. RN0710 luokituksen öljyillä on yleensä myös ACEA A3/B4 luokitukset ja joitain muitakin.
Itse käyttänyt noita kanisterien loppuja ruohonleikkureissa, täryttimessä, 4T perämoottorissa, agrekaatissa ja puutarhajyrsimessä. Hyvälaatuinen synteettinen öljy on jopa halvempaa kuin 1-aste ruohonleikkuriöljy 0.6 litran purkissa.

laira

Jäsen
Pieni yllätys järjesty Motonetin myyjän avustuksella, kun ilmoiti, että heillä onkin tuota Castrolín öljyä myös 5 l Kannussa. Nyt tuli hinta vähän järkevämmäksi. Jostain syystä en tuota 5l kannua ollut itse huomannut?

Ylös Bottom