CLIO II käy kolmella.

eljazz

Nuorempi jäsen
Viestejä
19
Kävin seuraavassa keskutelussa, jossa sama ongelma Meganen kanssa.
1. pytty nuukahti eilen.
Onko todennäköinen vika johdossa vai puolassa? Puolasta lähtee kaikki 4 tulpanjohtoa. Voinko vaihtaa johtoja vian varmistaakseni?
170 000 ajettu. Tulpathan vaihdoin elokuussa.
 

eljazz

Nuorempi jäsen
Viestejä
19
Ja vielä. Kun ajoin 3 pytylllä, niin "haisi" jarrunesteelle, ja ääni on tietenkin erilainen. Mistä ihmeestä jarrunesteen haju, jos 1- pytty ei käy? Jarrut tarkistettu. ei vuoda. Kone käy 3 eli epätasaista ja tärisevää on kyyti.
 

Pikkuhukka

Jäsen
Viestejä
271
Enpä usko, että jarrunesteellä ja pytyllä on mitään tekemistä toisensa kanssa.
Eipä tule muuta mieleen kuin tulppa, tulpanjohto tai puola. Tulpanjohdon vian voi selvittää vaihtamalla johtoja päittäin (mikäli pituus riittää).
Voipi se haju tulla siitäkin kun käy vajaalla
 

jk_single

Jäsen
Viestejä
62
Mikäli ongelma johtuu sytytyksestä niin moottori pumppaa palamatonta bensaa katalysaattoriin koko ajan, ei hyvä (varmaan haiseekin).

Toinen vaihtoehto voi olla vuotava kannentiiviste, eli moottorista on tullut höyrymoottori. Onko paisuntasäiliö tyhjä ja kerääko kovasti painetta?
 

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Viestejä
818
Kaikenlaisia hajuja tosiaan tulee, kun käy kolmella. Eiköhän puolapaketti ole nyykähtänyt, itse hain aikoinaan uuden Motonetista olikohan alta viiskymppiä.
Toki johdot kannattaa ensin testailla. Huonot tulpanjohdot muuten hajottaa herkästi noita puolia.
 

eljazz

Nuorempi jäsen
Viestejä
19
Hain 1 johdon motonetista (ei ollut koko sarjaa saatavilla). Pytty lähti toimimaan.. Mutta koneen käynti ei ole kunnossa. Ei kiihdy kuten teki vielä viimeviikolla, ja kun annan kierroksia 5-vaihteella, ei jaksa. Auto alkaa täristä ja pitää outoa ääntä. Aivan kuin joku akseli olisi jumissa (tai kone). Kulkee 4 vaihteella ihan ok. Voiko tällaiset oireet olla puolan/sytytyksen aikaansaamia? (On mentävä Lommilaan hakemaan koko sarja ja puola.)
 

eljazz

Nuorempi jäsen
Viestejä
19
Mikäli ongelma johtuu sytytyksestä niin moottori pumppaa palamatonta bensaa katalysaattoriin koko ajan, ei hyvä (varmaan haiseekin).

Toinen vaihtoehto voi olla vuotava kannentiiviste, eli moottorista on tullut höyrymoottori. Onko paisuntasäiliö tyhjä ja kerääko kovasti painetta?
Kannen tiiviste ei ole. Mitään vuotoja ei koneessa näy.
 

eljazz

Nuorempi jäsen
Viestejä
19
Kaikenlaisia hajuja tosiaan tulee, kun käy kolmella. Eiköhän puolapaketti ole nyykähtänyt, itse hain aikoinaan uuden Motonetista olikohan alta viiskymppiä.
Toki johdot kannattaa ensin testailla. Huonot tulpanjohdot muuten hajottaa herkästi noita puolia.
Luuletko, että puola/sytytys voisi olla syynä tähän moniilmeiseen ongelmaan?
 

@ntsu

Jäsen
Viestejä
31
Vaikea kuvitella, että puola tai johdot aiheuttaisivat ongelmia pienillä kierroksilla kun isoilla kierroksilla kiertää normaalisti.

Kannentiiviste ei välttämättä vuoda ulospäin vaan esim. vesitilaan. Tuleeko kuplia tai painetta paisuntasäiliöön?
 

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Viestejä
818
Luuletko, että puola/sytytys voisi olla syynä tähän moniilmeiseen ongelmaan?
Voihan sitä puolapakettia testailla siten että ottaa yhden tulpanjohdon kerrallaan irti. Käynti pysyy yhtä huonona viallisen puolan kohdalla ja kun nyppäisee toimivan irti, kone todennäköisesti sammuu. Tämä tietysti sillä varauksella, että kaikki johdot ovat kunnossa.
Puolavialta tuo minusta ainakin vaikuttaa, jos ne johdot ovat varmasti ok.
 
Viimeksi muokattu:

Pikkuhukka

Jäsen
Viestejä
271
Vaihtaisin kaikki johdot kerralla. Voi olla että lyö läpi muistakin ja kipinä heikko. Huomaa varsinkin pienillä kierroksilla. Toki voi olla myös puola. Puola on yleensä on/off kipinän suhteen
 

eljazz

Nuorempi jäsen
Viestejä
19
Vaikea kuvitella, että puola tai johdot aiheuttaisivat ongelmia pienillä kierroksilla kun isoilla kierroksilla kiertää normaalisti.

Kannentiiviste ei välttämättä vuoda ulospäin vaan esim. vesitilaan. Tuleeko kuplia tai painetta paisuntasäiliöön?
alakierroksilla ei käy normaalisti, isoilla toimii jos ei vetoa päällä. 2 ja 3 vaihteella ei kiihdy normaalisti. Veto loppuu 5 vaihteella, ja alkaa täristä 2500-3000 alueelta ei nosta kunnlla. Tarkistan paisuntasäiliön vielä. Jos painetta/kuplia, avaan kannen?
 

2528ej

Aktiivinen jäsen
Viestejä
883
Huono käynti, tehottomuus, ruiskuvehkeissä voi johtua niin monesta seikasta. Esm. Taistelin keväällä erään auton kanssa, käynnistyi hyvin, hetken kun kävi rynkytti kuin kävisi kolmella. Vaihdoin virtapuolen vaihdettavissa olevat roippeet, sama peli. Kyseisessä autossa pystyi säätämään kaasuläpän tunnistimen asentoa, ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin, kulkuun kyllä, riittävästi miinukselle niin juuri ja juuri jaksoi liikkua. plussalle niin oli karata näpeistä kun kaasua hipaisi. Testi herjasi ilmamäärämittaria, välillä tyhjäkäyntimoottoria. Sattui mokomat olemaan niin kokeeksi vaihdoin nekin, eipä auttanut. Tuollaisena käytin leimalla, hyvin kelpasi, kunnossa sanoi olevan.:) Rakensin jo toisen kannen, imusarjoineen kaikkine roipeineen, arvelin jo venavikaa. Sattuipa sitten näppiin toinen ECU tyrkkäsin sen kiinni, loppui rytkytys, jestas että nätisti kävi. Lopputulemana selvisi, ECUn tyhjäkäyntimoottorin ohjauksessa vikaa, ECU ei vain vikaluvussa ottanut syykseen moista, syytteli näitä apulaitteita;)
 

2528ej

Aktiivinen jäsen
Viestejä
883
Tuossa Cliossa voisi tarkistaa asentotunnistimen, ainakin sen liitimen, ettei hapettunut. Samoin muutkin moottoriin liittyvät liittimet, aivan noin huoltona. Kerran laittelin 98 mallin Meganea vaihdoin siihen kytkimen. Koeajoin kerran jos toisenkin, hyvin toimi. Läksin sitten viemään kaverille jonka auto oli, polkaisin vähän reippaammin kaasupetalia 4000 kierroksen kieppeillä tuli seinä vastaan, pätkäisi kuin kierrosluvun rajoitin. Käännyin takaisin, melkein arvasin syyn, asentotunnistin oli siinä vaihdelaatikon kyljessä koko remontin ajan, laatikkoa paikoilleen laittaessa tunnistin oli nirhaissut tietysti vauhtipyörään. Uusi tunnistin kiinni, kylläpä kierrokset löytyi. En maininnut kaverille että asentotunnistimenkin joutuin vaihtamaan, oma moka omana tietona:( Monenlaisia oireita voi tuo asentotunnistinkin aiheuttaa jos tiedonkulku siitä pätkii tai itse tunnistin viallinen. Samoin jos kaasuläpän tunnistimelta tulee ohjausyksikölle virheellistä tietoa läpän asennosta, polttoaineen syöttöhän on silloin mitä sattuu.
 
Ylös Bottom