Captur II

peka51

Jäsen
Mutta kertokaa nyt missä tilanteessa etäisyysnäyttö kojelaudassa menee punaiselle; kuinka lähellä edellä kulkeva auto on?

mikro

Jäsen
Ollut kanssa kerran, että mittariston alaosa vilkkunut kirkkaan punaisena muutaman sekunnin. Jokin tekstikin oli mutten ehtinyt lukea just siinä tilanteessa. En osaa keksiä syytä tuolle eikä onneksi ole uusiutunutkaan.

Whee

Aktiivinen jäsen
Turha niitä etäisyyksiä metreinä on mitata kun se vaihtelee ihan ajonopeuden mukaan. Kuskin reaktioaikaahan siinä mitataan ja onkohan se jotain 2 sekunnin luokkaa kun varoitus iskee.

peka51

Jäsen
Kysymykselläni halusin lähinnä selvittää sitä iskeekö punainen valo joskus ihan itsekseen vaikkei edessä ole ollenkaan autoa?

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Tästä tulikin mieleen, huuteleeko auto muilla silloin tällöin harvakseltaan että jarruta? Itsellä käynyt muutamia kertoja niin että auto näkee omiaan, piippailee ja näyttää mittaristossa punaisella että jarruta. Nämä aina kaupungissa pienissä nopeuksissa? Onneksi ei ole missään kohtaa vetänyt vielä itse liinoja kiinni.
Muutaman kerran huuteli taajama-ajossa viime talvena, mutta ei onneksi jarruttanut. Kesällä ei ole pelleillyt.

Purple84

Jäsen
Onhan noi päivitykset itse sieltä, koska mistään ei näe mitä se sisältää? Ei voi olla noin vaikeaa lisätä easy linkkiin, tuleehan luureihinkin päivityksen sisällöt ym...Toinen mikä ärsyttää Capturissa leijuva keskikonsoli ja nitinä!! Vähänkin epätasanen tie niin kyllä pitää ääntä..

teme565

Jäsen
Mutta kertokaa nyt missä tilanteessa etäisyysnäyttö kojelaudassa menee punaiselle; kuinka lähellä edellä kulkeva auto on?
Etäisyysmittauksessa vihreä vaihtuu keltaiseksi kun välimatka aikana on 1,7 sekuntia ja keltaiselta punaiselle kun välimatka on 1 sekuntia. Mutta tällä ei ole mitään tekemistä tuon jarrutusvaroituksen kanssa. Se iskee aivan satunnaisesti vaikkei edessä olisi autoa lähellä.

peka51

Jäsen
Etäisyysmittauksessa vihreä vaihtuu keltaiseksi kun välimatka aikana on 1,7 sekuntia ja keltaiselta punaiselle kun välimatka on 1 sekuntia. Mutta tällä ei ole mitään tekemistä tuon jarrutusvaroituksen kanssa. Se iskee aivan satunnaisesti vaikkei edessä olisi autoa lähellä.
No - selvä vikahan sitten on järjestelmässä, jos jarrutusvaroitus tulee täysin satunnaisesti. Ikävä vika!. Meillä tätä ongelmaa ei vielä ole ilmennyt. Autolla tosin on ajettu vasta vain n. 3500 km.

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Onhan noi päivitykset itse sieltä, koska mistään ei näe mitä se sisältää?
Tunnelmavalot ainakin jatkaa edelleen omaa satunnaista humppaamistaan. Eli sitä ei tämä(kään) päivitys saanut reilaan. Liekkö sitten valoisa vuodenaika hämännyt, mutta näytti välillä jo siltä, että ongelmasta on päästy jokseenkin eroon. No, nyt tämän uuden päivityksen myötä tuikkujen veivaaminen alkoi taas.

Whee

Aktiivinen jäsen
Kysytääs näin. Oletteko mahdollisesti ajaneet kaarteessa/mutkassa kun tuo jarruta varoitus syttyy? Kamera ja tutkahan näkee vain eteen päin, ei sinne minne ratti osoittaa. Jos kaarteessa on vaikka jalankulkija jalkakäytävällä niin järjestelmä voi tulkita että meinaatte ajaa yli. Eli kuskin näkemys rajoittuu sinne minne ratti osoittaa, mutta varoitusjärjestelmä varoittaa siitä mikä on juuri sillä hetkellä kohtisuorassa auton nokkaan nähden.

Akseli

Jäsen
Mulla se varoitus ja automaattijarrutus tuli ihan suoraan ajaessa kaupungilla, autoja oli parkissa kadun reunassa mutta ei jalankulkijoita lähelläkään. Seuraavaan risteykseenki oli vielä matkaa.

teme565

Jäsen
Itsellä ja suoraan ajaessa tullut. Itse olen miettinyt, että olisikohan tutkan suuntaus niin tiukka, että se jossakin kohtaa sopivalla tien profiililla havaitsee ajoradan pienen nousun ja luulee sitä esteeksi? Niin tarkkaan en ole seurannut, että muistaisin yksityiskohtaisesti paikat, mutta tuo tuli mieleen yhtenä vaihtoehtona.

Meillä on pihatien liittymässä aika jyrkkä nousu ja joskus pihalta kadulle ajaessa etuparkkitutka luulee jyrkässä kulmassa olevaa tienpintaa esteeksi, niin mietin että voisiko törmäystutka tehdä samaa joissain tapauksissa.

Purple84

Jäsen
Tänään taas mittariston kaikki merkinnät nollaantu ja samoin tunnelmavalaistus meni nolliin. Myös joku moottori äänet teksti tuli näyttöön.

jhtolvan

Nuorempi jäsen
Eikö aikanäytön alla oleva pieni autonkuva, jonka päällä on nuolet - ole nettiyhteyden symboli. Se on minulla aina ollut näkyvissä. Jos nettiyhteyttä ei ole, niin muuttaako symboli väriään?
Jos nettiyhteyttä ei ole, niin siihen nuolien tilalle autonkuvan päälle tulee ruksi. Mun Capturessa on tuo ruksi toimivan yhteyden sijaan tällä hetkellä. Tuntemattomasta syystä. Ehkä se huomenna toimii.

Purple84

Jäsen
Yksi päivä ilmoitti Capturi, että tarkasta rengaspaineeet. Ekan kerran tuli tuo ilmoitus, noh tarkistin ja lisättävä oli! Eli taitaa olla suht luotettava systeemi??

mikro

Jäsen
Hyvä kuulla jotta toimii. Vuosi sitten kun sain tuon, niin se ilmoitti noista paineista jatkuvasti vaikkei mitään vikaa ollutkaan. Päivityksen jälkeen nuo ilmoitukset loppui. Jäi vaan hiukan epäilys, että toimiiko enää ollenkaan.

teme565

Jäsen
Tänään taas mittariston kaikki merkinnät nollaantu ja samoin tunnelmavalaistus meni nolliin. Myös joku moottori äänet teksti tuli näyttöön.
Itselläkin joskus vilahtelee tuo moottoriäänimaininta. Tunnelmavalot säädin oranssille kun auton sain ja ne eivät ole sen koommin asetustaan muuttaneet.

Itsellä jo se keväinen päivity selkeästi paransi tilannetta. Sen jälkeen on häröillyt aivan satunnaisesti harvaseltaan. Saa nähdä, joko tuo viimeviikkoinen päivitys olisi korjannut loputkin.

Ylös Bottom