Captur E-TECH Plug-in hybrid

pellehermanni

Nuorempi jäsen
Viestejä
11
Täällä ei taida olla omaa keskusteluryhmää kyseisestä kulkineesta, tuli tuollainen ostettua. Auto on ollut muutaman päivän vasta käytössä juuri kun pakkaset alkoivat mutta tuntuu toimivan kylmälläkin, tässäkin tuntuu näyttö tekevän uudelleen käynnistyksiä satunnaisesti tällä hetkellä ei muuta mainittavaa, palaillaan asiaan kun jotain ilmenee.
94CDBE98-6AEF-46C6-BC2A-5FFA44A0F13C.jpeg
 

rummukainen

Jäsen
Viestejä
126
Huomenta. MInä ainakin tykkään ulkonäöstä, samoin ilmeisesti palstalla olevat( autokauppiaat ja "bulvaanit")jos et itse ole:).
 

teme565

Jäsen
Viestejä
136
Lämpöpumppua näissä ei ilmeisesti ole, eli kovilla pakkasilla bensakone käynnistyy väistämättä lämpöä tekemään?
 

kurtsi

Renault Talisman Sport Tourer -16
Viestejä
673
Sähkölämmitteisen tuulilasin kun saisivat lisävarustelistalle tuohon hybridiin. Koeajettu ja kivaksi todettu, enää säästäminen käynnissä, myötäjäiset sen verran kookkaat rakkineen omaksi saamiseksi. Noi fransmannit osaavat tehdä halutessaan tyylikkäitä kulkineita.
 

Karion

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Saako auton pakotettua sähköajolle pakkasilla ja pitääkö sähkövastus sisätilan lämpöisenä? Millaisen matkan kulkee sähköllä talvikelissa vai ajatko vain hybridiasennossa?
 

I am The Walrus

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Olen parisen kuukautta ajellut Captur E-Techillä. Tällä hetkellä ainakin myhäilen tyytyväisenä valintaani. Toivottavasti myös jatkuu. Ei ole vielä täyttä luottoa Relluun (eka Relluni). Kulutus on pudonnut sitä mukaan, kun lämpötila nousee. Nytten näyttää 3,4litraa/100km. Oletan että kesällä mennään jo hyvin vähällä. Pääasiassa kaupunkiajoa ja josta osa motarilla että maantiellä. Auto on miellyttävän hiljainen ja näyttää hyvältä. Tuntuu että se on luotu juuri tällaiseen kaupunkiajoon. B vaihteella ajaminen on niin vaivatonta. Eipä juuri jarruun tarvitse koskea. Stressitöntä. Oispa saanut tämän jo täyssähköisenä ja 500km toimintamatkalla.
 

kurtsi

Renault Talisman Sport Tourer -16
Viestejä
673
Oispa saanut tämän jo täyssähköisenä ja 500km toimintamatkalla.

Älä muuta kirjoita.
 

teme565

Jäsen
Viestejä
136
Olen parisen kuukautta ajellut Captur E-Techillä. Tällä hetkellä ainakin myhäilen tyytyväisenä valintaani. Toivottavasti myös jatkuu. Ei ole vielä täyttä luottoa Relluun (eka Relluni). Kulutus on pudonnut sitä mukaan, kun lämpötila nousee. Nytten näyttää 3,4litraa/100km. Oletan että kesällä mennään jo hyvin vähällä. Pääasiassa kaupunkiajoa ja josta osa motarilla että maantiellä. Auto on miellyttävän hiljainen ja näyttää hyvältä. Tuntuu että se on luotu juuri tällaiseen kaupunkiajoon. B vaihteella ajaminen on niin vaivatonta. Eipä juuri jarruun tarvitse koskea. Stressitöntä. Oispa saanut tämän jo täyssähköisenä ja 500km toimintamatkalla.
Varmaan johonkin kolmeen litraan satasella tai vähän alle voit päästä. Autostadiumilla on ihan hyvin käyttäjäkokemuksia plugarien kulutuksista ja tuntuu olevan jonkinlainen sääntö, että plugari kuluttaa bensaa puolet siitä mitä bensa-auto. Itse mittasin TCe 155 bensa-Capturin kulutuksen tankkaamalla, 6,1 litraa satasella menee. Ajot sekalaisesti pääkaupunkiseudun alueella, painotus työmatkoista johtuen hivenen maantie/moottoritieajon puolella.
 

Tookie

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Meillä vaihtui parisen viikkoa sitten aikoinaan uutena hankittu ja sittemmin perheen 2-autoksi jäänyt, iäkäs ja "hyvinpalvellut"/loppuunajettu Scenic Capturin pistokeversioon. Ensivaikutelma on positiivinen ja näin etätyöaikana ajot sillä ovat jääneet käytännössä pelkään sähköajoon - muutamaan otteeseen polttomoottori on välttämättä halunnut käynnistyä, vaikka akussa olisi ollut riittävästi virtaa matkantekoon. Tämänhetkinen kulutuslukema kevyellä kaasujalalla on auton ilmoittamana 0,8 l/100 km ja sähköä n. 17,5 kWh/100 km, mutta eipä ajomatkaakaan Nokian kitkarenkailla ole vielä kertynyt kuin vajaa 500 km.

Tässä vaiheessa ainoa harmituksen aihe on ovien alaosan muoviset "kurahyllyt", jotka keräävät suolaloskaa ja rapaa (suunnittelukukkanen?). "Ajotietokone"-puolella ei ole vielä ilmennyt havaittavaa häikkää. Pientä totuttelua systeemit vielä vaativat - samoin kuin pienehkö takakontti, kun sekä entisessä Scenicissä että myös nykyisessä "greenline" Yetissä lisätilaa saa takapenkit poistamalla. Captur e-tech tuli valittua syystä, että sähköajomahdollisuuden (omaa ylijäämätuotantoa) ohessa siihen sai vetokoukun peräkärriä varten. Toistaiseksi toiselle (pienelle "perhe"-) autolle on viikoittaista käyttöä.
 

Purple84

Jäsen
Viestejä
293
Ite aika pihalla näistä hybrideistä. Kauan esim.akku kestää jos ajaa vaikka kapunkiajoa?Entäs hybridinä? Millasin kulutuksiin pääsee, jos yhistelmällä..vääntäkää rautakangesta.
 

Mr.Blue

Mustat Rellut
Viestejä
206
Mulla on juuri näillä näppäimillä tällainen koeajossa Talismanin huollon aikana. Mielenkiintoinen vehje, tosi hiljainen ja kulkeekin ihan kivasti. Moottorijarrutus on kyllä todella jämäkkä! Ei tosiaan tarvitse paljoa erikseen jarrutella liikennevaloihinkaan. Mitä tuossa pyörin, niin lähes koko ajan kulki sähköllä, ainoastaan kovemmissa kiihdytyksissä polttomoottori tulee mukaan leikkiin; en sitten tiedä (enkä osannut tulkita) kauanko virtaa vielä piisaa sähköajoon. Aika pihalla minäkin näistä olen, mutta käytännössä ihan soivan oloinen laite.
 

Seba

Jäsen
Viestejä
437
Ite aika pihalla näistä hybrideistä. Kauan esim.akku kestää jos ajaa vaikka kapunkiajoa?Entäs hybridinä? Millasin kulutuksiin pääsee, jos yhistelmällä..vääntäkää rautakangesta.
Akun kestoon ja kulutuksiin vaikuttaa niin moni muuttuja että ainoa miten saat auton sopivuuden omiin ajosuoritteisiin selvitettyä on ottaa auto pitkään koeajoon ja ajaa niitä omia ajoja.

Oma Captur plugari tällä hetkellä 59 km/suunta työmatkoja kehätietä ja motaria E-Nav päällä niin bensa 2,6l/100km ja sähkö 16,0 kWh. Alla 215/65R17 Conti IC2 nastat. Lähtö aina täydellä akulla.
 

I am The Walrus

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Ite aika pihalla näistä hybrideistä. Kauan esim.akku kestää jos ajaa vaikka kapunkiajoa?Entäs hybridinä? Millasin kulutuksiin pääsee, jos yhistelmällä..vääntäkää rautakangesta.
Se on vuodenajan lämpötiloista kiinni. Talvella energiankulutus suurempi, jolloin ajomatka lyhyempi. Kovilla pakkasilla noin puolet luvatusta. Syynä on esimerkiksi, että talvella tarvitset lämmitystä. Lämmitin muistaakseni 2kW. Talvipakkasilla -20 kaupunkiajossa pääset ehkä 30km. Riippuu kuinka lämpimästi haluat oleskella ja ajotavoista. Sama se on polttomoottorilla. Auton tietokone hoitaa sen milloin menee sähköllä tai bensalla tai sähköllä ja bensalla, sekä jarrutusenergian talteenoton. B vaihteella kaupunkiajossa saat tehostettua energian talteenottoa ja sitä kautta lisäkilometrejä. Eli ajotapa myös ja missä ajat. Esimerkkejä milloin moottori käynnistyy varmasti: ylämäki, laitat lämmityksen täysille, kiihdytät voimakkaasti, ulkona pakkasta enemmän kuin -8. Helmikuussa kulutus oli minulla vähän päälle 5 ja nyt vähän päälle 3. Ottaen huomioon että ajan motarilla, maantiellä ja kaupungissa. Pienellä pääsee.
 

Tookie

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Sitä jäin pohtimaan, että pitäisikö pistoke-Capturin polttomoottoriajoa tehdä tarkoituksellisesti näin ensi kuukausien aikana hieman nykyistä enemmän (eräänlainen sisäänajovaihe)? Toistaiseksi on menty näitä taajama-ajoja pääasiassa sähköllä niin, että akkuvirran puutteen takia ei ole ollut tarvinnut siirtyä bensalle (kulutukset 1,0 l ja 17,2 kWh/100 km). Päivittäin on lähdetty liikkeelle täydellä akulla. Auto näyttää itsekseen näinä parin +asteen keleillä vaihtavan lähtiessä valitusta Pure:sta My Sense -tilaan ja käynnistelevän lyhyesti polttomoottoria.

Auton luovutuksen yhteydessä autoliikkeessä lykättiin käteen lappunen ylimääräistä "öljynvaihtohuolto"-mahdollisuutta varten (n. 2000-3000 km ajon jälkeen, joka ei kuulu maahantuojan huolto-ohjelmaan). Asia ei vielä ole ajankohtainen ja normi-bensa-autolla tarttuisin tähän täkyyn (edellisellä rellulla se muistaakseni tuli tehtyä eikä sen 1.6 kone vaatinut öljylisäystä vaihtovälijaksolla reilun 300 tkm jälkeenkään). Nyt mietin, ehtiikö polttomoottorille kertyä tällä nykyisen kaltaisella ajolla riittävästi käyttötunteja öljynvaihtotarvetta varten? Loppukuusta ja toukokuussa on tiedossa pidempiä ajosuoritteita, joten eiköhän kone tule sisäänajettua. ;*)
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 287
Nyt mietin, ehtiikö polttomoottorille kertyä tällä nykyisen kaltaisella ajolla riittävästi käyttötunteja öljynvaihtotarvetta varten? Loppukuusta ja toukokuussa on tiedossa pidempiä ajosuoritteita, joten eiköhän kone tule sisäänajettua. ;*)
Ei ne tunnit ole varmaan ongelma vaain aika jonka öljyt ovat olleet moottorissa, lämpötilanvaihtelut (syksy talvi kevät) kerää kosteutta moottorin sisälle vaikka ei ajaisikaan autolla..
 

eeroolli

Jäsen
Viestejä
118
Eiköhän nämä kaikki nykyöljyt normina kestä vähintään sen 15 tkm vaihtovälin ja LongLife öljyt jopa 30 tkm.
Eikä se aika niihin niinkään vaikuta jos auto on talvet lämpimässä tallissa, toki hieman ulkosäilytys ja kylmät sekä erittäin kuumat olosuhteet,
mutta enimmäkseen ajetut kilometrit tai moottorin käytössäoloaika.
Hieman tuntuu hassulta vaihtaa öljyt 2-3 tkm jälkeen.
Melkoista hifistelyä :) Tosin jotkut motoristit laittelee mp:hen uudet öljyt koneeseen syksyllä ennen seisontaa ja vaihtaa keväällä taas uudet, mutta menee kyllä överiksi jos pyörää säilytetään lämpimässsä tallissa talvet...
 

lasseter

Jäsen
Viestejä
45
Melkoista hifistelyä :) Tosin jotkut motoristit laittelee mp:hen uudet öljyt koneeseen syksyllä ennen seisontaa ja vaihtaa keväällä taas uudet, mutta menee kyllä överiksi jos pyörää säilytetään lämpimässsä tallissa talvet...
Eipä ne kausisäilytysöljyt mitään Full-Synth, LongLife++ TurboUltraLaser-luokan öljyjä, 50 egee litra ole. Sinne pannaan halvinta mineraalia tms ja pyöräytetään konetta hieman.

Ideana on saada kesän jäljeltä happoinen ja vetinen öljypaska pois koneesta jottei se siellä lämpimässä tallissa koko talven korruptoi konetta. Sitten kun ajokausi alkaa, niin halutaan ne FullSynth TurboUrpoMegaVeka ihmeöljyt sinne sisään.

Ihan järkevää ja rationaalista toimintaa.
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
968
Eipä ne kausisäilytysöljyt mitään Full-Synth, LongLife++ TurboUltraLaser-luokan öljyjä, 50 egee litra ole. Sinne pannaan halvinta mineraalia tms ja pyöräytetään konetta hieman.

Ideana on saada kesän jäljeltä happoinen ja vetinen öljypaska pois koneesta jottei se siellä lämpimässä tallissa koko talven korruptoi konetta. Sitten kun ajokausi alkaa, niin halutaan ne FullSynth TurboUrpoMegaVeka ihmeöljyt sinne sisään.

Ihan järkevää ja rationaalista toimintaa.
Itse olen vaihtanut moottoripyöriin ja perämoottoreihin öljyt syksyllä koska kun ne seisovat käyttämättä sen puoli vuotta niin öljystä erottuu pohjalle nokea ja muuta sakkaa. Jos vasta keväällä vaihtaa uudet öljyt lyhyen koneen lämmityksen jälkeen, niin kaikki sakka ei välttämättä ole vielä sekoittunut vanhaan öljyyn joten siellä se sitten kiertää uudenkin öljyn kanssa. Se kannattaako koneeseen laittaa säilytyksen ajaksi jotain muuta öljyä kuin mitä yleensä käyttää on täysin makuasia. Kaikkia koneita ei saa lähellekkään tyhjäksi öljypropusta päästämällä, joten sinne jää sitten osa sitä mitäsattuu öljyä uuden öljyn kaveriksi. Eipä se uusi öljy siellä levossa olevan koneen sisällä talven aikana paljon nopeammin vanhene kuin kanisterissakaan. Vaihtaa sitten vaikka kesken ajokauden uuden öljyn jos öljyn kunto epäilyttää.
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
864
Megane tuli tilattua samalla voimalinjalla. Osaako raati kertoa, että onko näissä Renun plugareissa vielä perinteinen käynnistysakku ja jos on, niin miten auto sitä lataa? Joissakin plugareissa on ollut ongelmia käynnistysakun tyhjenemisen kanssa.

Saako auton näytöille näkyviin jäljellä olevan kilometrimäärän sähköllä? Ei osunut ainakaan omaan silmään. Kulutuslukemat toki löytyy sähkölle ja polttoaineelle ja mittaristossa on kyllä palkit akun lataustasolle.

En ottanut ainakaan vielä lohkolämppäriä. Ovatko muut asentaneet sellaista?
 
Ylös Bottom