Bluetooth-soitin

Haltiakeijo

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0
Laguna haluaa uuden grammarin. Kulkineessa ollut Tuner List -laatikko lähti verkonpainoksi käytännössä saman tien, kun sain auton ohjastettua kaupasta kotipihaan. Tällä hetkellä mölyä pitää viitisen vuotta vanha JVC:n mp3-pyöritin. Nyt pitäis kuitenkin saada bluetooth-hf:llä varustettu mölytoosa. Ja mielellään sellainen laatikko, joka söisi usb-tikkuja (ja -kiintolevyjä).

Eilen kajuutassa kävi Lidlin satasen maksanut Welltech-soitin, joka täytti kaikki ehdot, söi jopa SD/MMC-muistikorttejakin. Ihan toimiva peli. Lievänä miinuspuolena mainittakoon keskiajalta peräisin oleva käytettävyys. Hakemistoa ei voinut vaihtaa, vaan piti kelata biisi kerrallaan seuraavaan hakemistoon, jos halusi muuta humppaa kuunnella. Mukisematta vehjes kyllä toisteli lauluja 2-gigaiselta SD-kortilta ja 4-gigaiselta muistikortilta, jotka olivat piripintaan täynnä mp3-musisointia. Mikäs sen mukavampaa kuin kelata yksi kerrallaan ne kaikki 900 biisiä 4-gigaiselta muistitikulta, jos haluat sen vihonviimeisen paranoidin soittaa. Varsinkin kun näyttö oli mattinykästä mukaillakseni "sekava kuin Haminan kaupunki". Näistä ansiosta palkitsin laitoksen palauttamalla takaisin NatSiwan ammattitaitoisen henkilökunnan huomaan.

Tällä hetkellä vakavimmassa harkinnassa ovat JVC KD-BT1 ja Blaupunkt Hamburg MP57. Löytyykö keneltäkään kokemuksia kyseisistä soittimista? Muitakin BT+USB-vehkeitä saa suositella.
Soittimen joutunee tilaamaan Keski-Euroopasta, luotettavista (ja edullisista) ostopaikoista saa antaa vihjeitä.

Mukavahan olisi tietenkin saada toi auton oma viiksikaukosäädin myös käyttöön, eli adapterien ostopaikkojakin saa vihjailla.

Tojotana on siis Laguna II Break '04.

Tiksis!

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Tykkäyksiä
2
Vs: Bluetooth-soitin

Itselläni onnistuneita kauppoja seuraavista ulkomaalaisista:
koonect.com (rattikaukosäädinadapteri)
carhificenter.com (Sinipisteen grammari)
schlauershoppen.de (Pinohiiren tuotteita)

Noista tilasin riskillä rahat etukäteen tilille -periaatteella, kun en mielelläni halua luottokortilla tilata ulkomailta. Meneepähän korkeintaan rajallinen määrä euroja hukkaan jos tulee huijatuksi... ::) Halvempiakin toimittajia löytyy, mutta yleensä ne suostuvat lähettämään ulkomaille vain luottokortilla maksettaessa.

Haltiakeijo

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0

Kiitos linkeistä.

Itse puolestani suosin visaa maksuvälineenä, erityisesti ulkomailla. Onpahan luottokunta sotimassa mun puolesta, jos myyjä päättääkin tehdä oharit. Eikä tappio mene omasta pussista.

Haltiakeijo

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0

Kiitos ehdotuksesta, mutta toi Pioneer ei liene kovin kustannustehokas saati sitten elegantti ratkaisu. Lisänaruja tarvitaan enemmän kuin laki sallii. BT-adapteri, liki 200 eeroa, usb-adapteri, liki satasen, siihen sitten vielä viiksi- ja mahdollisesti näyttöadapteri, niin piuhaa ja hintaa alkaa olla jo "tarpeeksi".

Mun ajatusmaailmaan istuu paremmin malli, jossa BT ja USB ovat integroituina.

Theros

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
0

Haltiakeijo sanoi:
Kiitos ehdotuksesta, mutta toi Pioneer ei liene kovin kustannustehokas saati sitten elegantti ratkaisu. Lisänaruja tarvitaan enemmän kuin laki sallii. BT-adapteri, liki 200 eeroa, usb-adapteri, liki satasen, siihen sitten vielä viiksi- ja mahdollisesti näyttöadapteri, niin piuhaa ja hintaa alkaa olla jo "tarpeeksi".

Mun ajatusmaailmaan istuu paremmin malli, jossa BT ja USB ovat integroituina.
Hmmm....tottapa tuo hintakin on. USB:tä on joissakin malleissa integroituna...tosin silloin tikku tökätään etupaneeliin. Ainakin LG:llä ja muistaakseni Sonylla on tuollaisia malleja...

Pioneerilla on Bluetoothin omaava soitin myös (http://www.pioneer.fi/fi/products/25/121/61/DEH-P65BT/index.html), mutta ei USB:tä ole tässä mallissa....siis valmiina, vaan tarvitset adapterin.

Jarski

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0

Itse olen myös etsinyt semmosta soitinta josta löytyisi bt+usb, mutta aika harvassa ainakin vielä ovat. Tuota Blaupunktin Hampuria itse olen zoomaillut. Vähän vaan mietityttää toi Blaupunkt kun kaverilla oli joku blaukkarin rammari ja sen käyttö oli mielestäni helvetin sekavaa.

Haltiakeijo

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0

Taidan päätyä tuohon JVC:n humppakoneeseen. Edellinen saman putiikin laitos on raikunut tosiaankin reilut 5 vuotta, ja vieläkin se käy ja kukkuu. Nyt vaan olen sen verran kypsynyt kaiken maailman korvanappeihin, että tarttee se HF saada toteutettua järjellisemmin. Ja onhan mp3-tiedostojen polttaminen cd-medioille jo aika passé :).

my-solution.de-kioskista ajattelin vermeen printata. Kyseisestä kaupasta ei ole ylenpalttisesti moitteita kuulunut, ja onpahan korviin kantautunut muutama kehukin ;).

Blaupunktiin en tohdi taipua, sen verran ankaraa kriitiikkiä ovat keränneet.

Haltiakeijo

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0

No niin, nyt on JVC pultattu Lagunaan. Hyvin tanssii ja soi. Käytettävyyskin vähän eri planeetalta kuin siinä Lidlin grammarissa :O

Seuraavaksihan tuohon pitäisi ruuvata kiinni usb-kiintolevy. Suosituksia otetaan vastaan tälläkin saralla. Vehjeksen pitäisi olla ns. mobiili-malli, eli sellainen, joka ottaa usb-lakusta virtansa. LaCien mobile-mallia joku oli joskus jossain soittimessa käyttänyt. Ohjekirjan julistaa, notta

- This unit can recognize a total of 50 000 files and 5 000 folders (999 files per folder). However, the display can shows until 9 999 folders/files.
- This unis cannot recognize a USB mass storage class device whose rating is other than 5 V and does not exceed 500 mA.
Eli ihan perinteisen laadukasta engrishiä nousevan auringon maan tekniset kirjoittajat ovat taas aikaansaaneet. Mutta kyllähän tuosta nuo rajoitukset sille kiintolevylle käyvät selville.

Jotakin tuollasta LaCie Rugged:in tapaista ratkaisua olen hieman silmäillyt. Tiedä sitten, onko tuosta silikonin riekaleesta oikeasti mitään hyötyä.

Tykkäyksiä
0
Nostetaan vanhaa ketjua ylös. Itsellä haussa BT-HF soveltuva mediasoitin juuri ostettuun Laguna 2004:seen. Sais olla rattinappuloista ohjautuvaa mallia. Parasta olisi, että puhelimen saa kytkettyä navigoinnin, musiikin ja puheluiden äänen vuoksi bluetoothilla soittimeen. Olisko mahdollista saada jotain bluetooth mikrofonia kytkettyä vielä samaan pakettiin, niin että kaikki toimisi yksiin? Näyttöä ei tuossa mediasoittimessa tarvitse olla, sen hoitaa puhelin.

EDIT: vaihtoehtoisesti voisi toimia myös jokin seuraava yhdistelmä: Rellun alkuperäinen soitin (jos jostain löytyisi halvalla UpdateList, omassa on TunerList mihin ei saa BT-adapteria), soittimeen bluetooth adapteri ja Parrotin HandsFree Kit. Toimisiko tällainen paketti yhdessä? Tietenkään ratin säätimistä ei pysty säätämään kuin volumea sekä vaihtaa radiokanavaa / sourcea / pause.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom