Avainkortit kuntoon

Laguna Matata

Grand Espace 2002 (2.0 16v)
Viestejä
43
Aika monella 2000+ lukulaisten Rellujen kuskeilla on ongelmia avainkorttien kanssa. Jos patterin vaihto ei auta, usein syynä on kortin sisällä tapahtunut mikrokytkinten irtoaminen piirilevystä. Uusi kortti Renaultilta maksaa suolaiset 250-300€... Onneksi kortin voi yrittää korjata itse tai lähettää korjattavaksi. Googelilla voi etsiä DIY ohjeita, mihin kohtaan irronneet pienet painikkeet tulee juottaa piirilevyssä. Kaikki ei kuitenkaan halua nähdä itse vaivaa tai ottaa riskiä avainkortin avaamisen ja korjauksen epäonnistumisesta.

Kahden rikkinäisen avainkortin haltijana jaan tutkimustietoni tämän hetken korjausten hintatasosta muillekin foorumilaisille.

Suomi
55€ (alkaen hinta, sis. uudet kuoret) relluavaimet(a)gmail.com
60€ avainkortti(a)gmail.com
88,90€ http://lasinnostin.com/category/205/renault-avainkortit

Englanti (punnan kurssivaihtelut vaikuttaa hintaan)
25€ (40€ sis. uudet kuoret) http://www.lagunakeycard.co.uk/
28€ (42€ sis. uudet kuoret) http://www.keycardrepairs.co.uk/
34€ http://www.keyfobrepair.co.uk/
35€ (56€ sis. uudet kuoret) http://www.keyrepair.co.uk/
35€ (56€ sis. uudet kuoret) http://www.keycardrepairservice.co.uk

Varmista hinta myyjältä ennen tilausta, avainkortissa oleva vian laatu voi vaikuttaa korjauksen hintaan. Kannattaa myös muistaa, että Englantiin lähetettäessä edullisemman hinnan varjopuolena avainkortin katoamisriski kasvaa selvästi. Varmasti muistakin Euroopan maista korjauspalveluita löytyisi, jos kielitaitoa riittää. Huomisen itsenäisyyspäivän kunniaksi kannustan kuitenkin jättämään eurot kotimaahan aina jos voi! :)

(EDIT: Suomihintoja korjattu keskustelun mukaisesti.)
 

Renumään

Aktiivinen jäsen
Viestejä
557
Vs: Avainkortit kuntoon

Sen verran täytyy kysyä, että mistä nappasit tuon 70€ hinnan? Pelkistä mikrojen vaihtamisesta (relluavaimet(a)gmail.com), hinta ei ole noin paljoa ja "päivän hinta" kannattaa aina varmistaa, joten korjaathan tuon. Itse ainakin hinnoittelen korjauksen tilanteen mukaan ja näkemättä korttia on paha sanoa tarkkaa hintaa, kun noissa on usein muutakin vikaa, kun pelkät irronneet mikrot. ;) Brittien hintojen kanssa en kuitenkaan lähde kilpailemaan..
 

Laguna Matata

Grand Espace 2002 (2.0 16v)
Viestejä
43
Vs: Avainkortit kuntoon

Terve!

Tiedustelin joskus hintaa sinulta(kin) ja edellä kertomani "noin" hintasi on mielestäni varsin kilpailukykyinen. Muutaman kympin lisähinta on pieni korvaus siitä, ettei avainkortti katoa jossain matkan vaiheessa (Iso-Britanniaan mennessä tai sieltä tullessa). Myös rahojen takaisin saanti on usein hankalampaa, kun ulkomaalaisten kanssa ollaan tekemisissä.

Tärkeintä on kuitenkin se, että avainkortillisten Megane, Laguna, Scenic tai Espace autojen omistajat tietäisivät, että viallisen kortin tapauksessa on muitakin keinoja, kuin uuden avaimen tilaaminen Renautilta.
 

Renumään

Aktiivinen jäsen
Viestejä
557
Vs: Avainkortit kuntoon

Laguna Matata sanoi:
Terve!

Tiedustelin joskus hintaa sinulta(kin) ja edellä kertomani "noin" hintasi on mielestäni varsin kilpailukykyinen. Muutaman kympin lisähinta on pieni korvaus siitä, ettei avainkortti katoa jossain matkan vaiheessa (Iso-Britanniaan mennessä tai sieltä tullessa). Myös rahojen takaisin saanti on usein hankalampaa, kun ulkomaalaisten kanssa ollaan tekemisissä.

Tärkeintä on kuitenkin se, että avainkortillisten Megane, Laguna, Scenic tai Espace autojen omistajat tietäisivät, että viallisen kortin tapauksessa on muitakin keinoja, kuin uuden avaimen tilaaminen Renautilta.
Asia selvä. Pyydän poistamaan kohdaltani tuon 70€ ja laittamaan vaikka alk. 55€ sis. uudet kuoret, koska tuo hinta ei mulla ole mikään "listahinta" ja korjaukset hinnoitellaan tapauskohtaisesti. Laita omat korttisi ihmeessä korjattavaksi, katsotaan hintakin kohdalleen. ;)

On niitä muitakin keinoja juu, eikä niitä uusia korttejakaan tarvitse välttämättä merkkiliikkeestä tilata;

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=13941.0
 

-jamo-

Jäsen
Viestejä
150
Vs: Avainkortit kuntoon

Vaimon Megane lakkasi tunnistamasta toista avainkorttia eli kaukosäädin toimi, mutta kortinlukija ei pystynyt ajonestoa lukemaan. Netistä tietysti löytyy hyvät korjausohjeet, mutta laitan tähän vielä omat kokemukset.

Korjaaminen oli suhteellisen helppo operaatio ja aikaa kului alun toista tuntia.

Sahasin kortin reunan saumoja myöten:




Patterin kohdalla käytin askarteluveistä kun sahalla ei oikein yltänyt.

Kortti avattuna:


Ajonestolaitteen antennikelan jalka oli irti, joten siihen vähän juotetta.


Tilasin varmuuden vuoksi ebaysta vitosella uudet kuoret avaimeen mutta kun vanhatkin aukesi siististi niin taidan liimata vaan kuoret kokoon ja säästää uudet kuoret vastaisuuden varalle. Helppo korjaus ja mukava rahansäästö.
 

-jamo-

Jäsen
Viestejä
150
Jaahas, pari vuotta myöhemmin lakkasi toinenkin avainkortti toimimasta. Aiemman korjauksen perusteella tein tällä kertaa fiksummin, eli avasin korttia vain toisesta päästä, jolloin korjaus oli helpompi ja nopeampi tehdä. Lopuksi vaan saumaan vähän epoksia eikä kortti juuri uutta häpeä. Suhteellisen helppo korjaus.
Avainkortti.jpg

Avainkortti2.jpg
 

jykkeh

koneistaja
Viestejä
35
Kun korjasin oman korttini niin lämmitin ohutta mattopuukon terää ja kuoren muovi suli siististi, ei tarvinnut sahailla, pieni kolvaus piirikorttiin ja kuoret kiinni.
Saumat liitin takasin ohuella kolvin kärjellä ja nätisti tuli siisti sauma. Pelaa kun olis uusi kortti.
Toki Renumään hinnat ovat edullisia ja jos hiemankin epäillyttää niin pistäkää kortti menemään hänelle.
 

KaMeGaZe

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Kiitos. Hyviä vinkkejä. Olin itse kusessa, koska oli vain yksi avainkortti. Sain kortin kuitenkin toimimaan 2-puolisella teipin palalla ton "sirun" kohdalle. Väliaikainen pikaratkaisu, mutta auttoi...
 

Liitteet

clio_rt

Jäsen
Viestejä
235
Mikä liima teillä on pysynyt noissa avainkorteissa kiinni?
Jamo mainitsi epoksista. Laguna II korteissa kokeillut useampaa liimaan ja kaikki niistä murtuu ½v sisällä. Neljä avainta tällä hetkellä teipillä kasassa :)
Mitä epoksia oot käyttänyt?
Itse tilaan yleensä uudet muovikuoret ebaysta niin ei tarvii leikkiä vanhojen avattujen kanssa,
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
814
Kun korjasin oman korttini niin lämmitin ohutta mattopuukon terää ja kuoren muovi suli siististi, ei tarvinnut sahailla, pieni kolvaus piirikorttiin ja kuoret kiinni.
Tämä on kyllä hyvä vinkki, katkaisin nimittäin Megane II:n avainkortin kelan käämin mattopuukolla kun availin kuorta. Eipä auttanut sitten kelan jalkojen uudelleen juottaminen. Nyt on uusi kela paikallaan, joten uskaltaa lähteä kauemmaksikin kun ei ole yhden avainkortin varassa.

Itse ainakin voin suosittella sen kelan liimaamista reunoista epoksiliimalla piirilevylle, jotta se ei irtoa juotoksista niin helposti kun kortti saa tärskyjä esim. pudotessaan. Toinen vinkki, että että sitä kolmatta yksittäistä kelan jalkaa ei tarvitse juottaa piirilevylle varsinkaan jos kela on liimattu piirilevyyn kiinni. Liimana kannattaa käyttää sellaista epoksia jossa ei ole metallihilettä jottei tule oikosulkuja vääriin paikkoihin.
 
Ylös Bottom