• Kerhon kesäpäivät siirretty pidettäväksi Hämeenlinnassa Scandic Aulangossa

ADBlue

hanu44

Nuorempi jäsen
Viestejä
9
Morjens,, Olen hankkimassa 2016 mallin Trafickia tai siis vielä harkitsen. Minua askarruttaa autossa oleva ADBlue järjestelmä, toimiiko ne systeemit vai olenko hankkimassa itselleni ongelmia ? Olen nopeasti googlettanut ko. järjestelmää ja kehunut sitä ei ole kukaan.. D ohjeita jopa miten sen voi ohittaa,,, ! Kysymys siis kuuluu,,, kannattaako unohtaa koko auto... ?
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 199
Ad blue järjestelmästä ei nyt kauheasti voi olla kokemusta vielä,mutta autona tuo tuplaturbo Trafic on varmasti mitä parhain. Vastaus kuuluu: älä autoa unohda, mutta se Se blue voi olla vaikea unohtaa,kun se mukana tulee. Löytyykö se jo kaikista 3 kopan rafikeista? Itse aikanaan hymyilin kun ei fabbia ollut murheena,kun 2008 se tuli vakioksi kaikkiin. Vanhemmiten ongelmaksi muodostuu ilmamassa mittarit,ahtipaineanturit ja kaikki sellainen,johon aika vaikuttaa. Ei muuta kuin kovaa ajoa.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 548
No se nyt vaan on fakta ettei tuo NOx-loukku riitä enää näissä tiukentuvissa päästömääräyksissä ja SCR sekä sitä myöten myös AdBlue tulee ihan väistämättä eteen. Ihan samalla tavalla sitä on itselläkin käyttiksenä tuo 1.6dCi 130 ja varmasti on vimosia loukullisia moottoreita => aika vakavasti pitää sitä seuraavaa harkita, alkaako AdBluen kanssa läträämään vai vaihtaako bensa-puolelle :confused:

No pakuissa tuo vaihdos ei nyt liene kuitenkaan realistinen, joten jos uudempaa kalustoa halajaa, niin AdBlueta ei voi valitettavasti välttää, toimi ne sitten ihan miten hyvin tahi huonosti tahansa :confused:
 

Relluman68

Nuorempi jäsen
Viestejä
11
Minulla kokemusta 84 000 km osalta Traficin 2017 125 hv mallista ja itse AdBlue systeemissä ei ole ollut yhtään vikaa tai häiriötä. Tosin tämä AdBlue paljasti minun autosta sellaisen vian mitä ei muuten olisi ehkä koskaan huomattu. Nimittäin auton AdBlue lisäainaan kulutus on lisääntynyt koko ajan ja oli nyt mittausten mukaan tuplasti liian suuri siihen mitä maahantuoja ilmoitti normaaliksi (jos muistan oikein niin normi oli 1,6 l/ 1000 km). Kun mekaanikko etsi syytä tähän niin eivät löytäneet mitään vikaan joten mekaanikko päätti lopuksi mitata ohivuodot joka sylinteristä ja yhden sylinterin ohivuoto oli huomattavasti liian suuri joten tehdas / maahantuoja vaihtaa autoon tällä viikolla tehdasuuden vaihtomoottorin takuun piiriin. Minusta tehtaalta / maahantuojalta erittäin esimerkillistä toimintaa kun sanoivat heti että ei muuta kun uusi moottori täysin takuun piikkiin vaikka auto on 3,5 vuotta vanha ja jo 84 000 km ajettu. Auto ei vienyt öljyä eikä siinä ollut tehonpuutetta havaittavissa eli jos en olisi valittanut liiasta AdBlue lisäaineen kulutuksesta ei kukaan olisi huomannut tuota vikaa.
 
Ylös Bottom