2008 grand scenic käsijarru

ae92gti

Nuorempi jäsen
Morjens

Tulipahan sitten tehtyä tuo sähkökässäri jumppa eli uudet kaapelit ja releen vaihto piirilevylle. Samalla tuli vaihdettua uudet levyt ja palat. No kaikki toimii nyt niinku pitää paitsi jarrusatuloiden vipu ei palauta loppuun saakka (jää ehkä 1-2mm) eli kässäri jää jumiin. Itse vipua kääntämällä saan taas auki , mut heti kun kässäriä käyttää niin menee jumiin. Onko tuossa vivussa jokin säätö vai meneekö koko jarrusatula uusiksi?

-Marko

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Omaa kokemusta on Megane 1:stä kun käsijarruvipujen palautus alkoi jumittamanaan, enkä ainakaan itse saanut niitä toimimaan. Tarkoitus oli huoltaa itse, mutta lukkorengas oli tosi ahtaassa paikassa niin jäi sitten homma puolitiehen. Megane 2:een laitoin ennakoiden lisäpalautusjouset, saa nähdä missä vaiheessa ne eivät enää palauta kunnolla. Molemmat kylläkin manuaalikäsijarrulla, en tiedä onko satulassa eroa.
Jos jarrupaloja ja levyjä haluaa säästellä niin uudet satulat tai vanhojen sisukalujen huolto. Lisäjouset voi toki vähän aikaa auttaa.

mnbhhh

Nuorempi jäsen
Alla tietoa ongelmasta ja ratkaisu.
Ongelma vaijereiden vaihdon jälkeen: käsijarru toimii nyt muuten hienosti mutta kiristää liikaa ja kun vapauttaa jarrun palautusliike ei ole riitä ja jarru jää päälle. Vaijereita on säädetty useaan kertaa mutta ei muutu vaikka ensisäädön jättää niin löysäksi kuin mahdollista. Onko moottorissa joku tunnistin joka rajoittaa vedon vai miten se toimii?

Ennen vaijereiden vaihtoa ne oli pakko pistää poikki kun jumitti kokonaan ja moottori rutisi mutta nyt äänet on ok kun käyttää jarrua. Ideoita?
Moro,

Vanha aihe mutta sama ongelma itsellä.
Saitko ratkaistua tuota mitenkään?
Myös minulla vapautusliikettä ei tule tarpeeksi. Oikean puolen jarru jää laahamaan. Alussa toimi mutta muutaman päivän jälkeen alkoi reistailemaan....
Ongelma ratkaistu. Vanha ketju, mutta tiedoksi saman ongelman kanssa painiville.
Samat vaivat itselläkin ja hermot meinasivat mennä. Olin jo lähellä tilata uuden boxin.
Eli vaatii boxin uudelleen ohjelmoinnin Rellulla.

ae92gti

Nuorempi jäsen
Eipä auttanut boxin uudelleen ohjelmointi ja motonetissä myytävät kaapelit eivät sopineet tai apukuskin puolelle sopi mutta kuskin puolelle ei sopinut koska jäi noin 2-3 cm vajaaksi. Kokeiltiin kaksia motonetistä ostettua vaijeri sarjaa mut kumpikaan ei sopinut vaikka heidän mielestää piti sopia. Nyt uusi 1300 euroa maksava boxi paikallaan ja kyllä nyt pelittää (no kerranhan se kirpasoo)
Eli boxin numero jos on 8200734628 niin motonetin vaijereita en suosittele tai ainakin varauksella ostaa

Ylös Bottom