2.5dci ei käy alle 3k rpm

heny

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Tykkäyksiä
0
#1
Terve vaan kaikille!

Melkoseksi murheenkryyniksi osoittautunut -04 2.5dti/cdti vivaro veti tuossa viimeiset herneet reikään. Tätä ongelmaa on yrittänyt selvittää useampi eri korjaamo, mekaanikko ja diesel expertti mutta ratkaisua ei löydy.

Vivaro siis käynnistyy normaalisti, nostaa kiekat 3k ja sammuu heti jollei kierroksia pidä yli 3k. Kierroksilla auto käy hyvin ilman ylimääräisiä ääniä tai savutuksia. Mitään vikakoodeja tai -valoja ei ole (paitsi abs), skannerilla katsottuna kaikki arvot normaalit.

Pulikkaahan tuohon on vaihdettu ihan pirusti, viimeisimpänä egr, polttoaineen paineanturi ym. Turbo vastikään tsekattu ja putsattu korjaamon puolesta jne.

Olisko kellään mitään mutua tai vinkkiä? Epätoivo alkaa hiipiä puseroon.
 
Viestejä
421
Tykkäyksiä
8
#2
Suuttimet mitattu? Polttoaineen paine mitattu? Pitäis löytyä käynnistysvaiheessa muistaakseni vähintään 150bar painetta toimiakseen oikein.

Onko mitattu käynnistys-ja käyntivaiheen polttoainepaine? Heitteleekö paine.

TCC-anturi vaihdettu?

Sähköinen kaasupoljin ok?

Clipillä tehty nämä testit vai jollain sinnepäin OBD-laitteella?

Primer-pumpun ja polttoainelinjan mahd. vika eliminoitu=eli kannusta letkut suoraan ruiskupumpulle.

Jako kohdallaan?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
421
Tykkäyksiä
8
#4
Menee vituiks.

Juuri siksi kyselinkin että millähän mittarilla tätä on luettu että sais ihan oikeita lukemia kaikista moottorin säätöarvoista.

Kun tuon IMMu:n toiminta vaikuttaa lähes kaikkeen.

IMM töpseli irti ja kokeileen toimiiko Limp-Modella.
 

heny

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Tykkäyksiä
0
#5
Boschin korjaamotesteriä käytetty viimeksi, ja sitä ennen toisen pajan testereitä jolla ainakin aikasempien murheiden osalta pääsivät aika syvälle (tarkkaa tietoo ei tosin ole mikä softa kyseessä.) Kummallakin tsekattu paineet ja näytti kuulemma olevan ok sen lyhyen aikaa mitä tuo hörpötti.

Reiluhko vuosi sitte vaihdettiin korjaamolla EGR savutuksen ja limpin takia. Vaihdetusta EGR:ästä lähti etummainen lätkä irti, ja se vaihdettiin uuteen (motti ei siis imassu mitään egr:än pulikoita, vaan kaikki oli kotelon sisäs). Tämän jälkeen on vaihdettu pa-paineanturi (motonet), IMM (motonet) ja kierretty korjaamoita. Semmonen mielikuva olis että pajalla vaihtoivat yhen suuttimenki, pitää vielä varmistaa.
Samaisella korjaamolla oli jakopää purettuna reilu vuosi sitten kun stefa alko kusemaan, sen jälkeen vaihdettiin vielä (apulaite) hihnapyörä kun vanha oli menny kieroon. Välissä toimi ihan ok.

Kapistus tosiaan ajettu korjaamolta pihaan ilman ongelmia kunhan piti kiekat korkeella/pyöräytti avainta jos tipahti.
 

heny

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Tykkäyksiä
0
#6
Onkos toi TCC korkeepainepumpun paineensäätösolenoidi vai? Täytyypä kokeilla vetää nuo letkut kannuun. Kaikki filtterit on kyllä justiinsa vaihdettu.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 045
Tykkäyksiä
26
#8
Tarkoittaako tuo että sammui? Sullakin näyttää kaikki muut olevan stekattu ja vaihdettu, paitsi korkeapaine pumppu, joka itsellekin vaihdettiin 4 vuotavien suuttimen lisäksi. Kalliiksihan tuo tuli, mutta niiden vaihdon jälkeen onkin jo ajettu 120 Tkm. Joku sanoikin,että ei noin vanhaan kannata enää noin kalliita vaihtaa. Ei muita vikoja sitten sen jälkeen ole ollutkaan.
 

heny

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Tykkäyksiä
0
#9
Tarkoittaa justiinsa sitä että sammuu kun kiekat päästää alle 3000 rpm.
Eikös paskana oleva kampuran asentotunnistin yleisesti estä koko starttaamisen?
 
Ylös Bottom