1.5dci EDC vaihteiston tärinää

liolio

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Tykkäyksiä
0
#1
Moro!
Ostin hiljattain vm - 12 1.5dci Meganen EDC automaatilla.
Autolla ajettu 230tkm.
Liikkellelähdettäessä usein (joka toinen kerta) kuuluu hetkellinen resonointi? Tms muu värinä, muuten vaihteisto toimii loistavasti.
Onkohan jotain tyyppivikaa tai muuta odotettavissa?
Ajattelin vain että kestääköhän vielä kilometrejä
Kiitos vastauksista!
-Timo
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 937
Tykkäyksiä
11
#3
Törmäsin netin ihmeellisessä maailmassa ilmeisesti Nissanin vastaavaan xtronic vaihteistoon ,jossa ilmeni värinää. Siinä annettiin ohjeena ohjelmistopäivitys vaihteistoon tai vaihteiston vaihto. Mitä mieltä sitten tuo tarkoittaa,kun Rellusta on kysymys.Sanotaanko Marmoritie millä ettei koskaan ole kukaan kuullutkaan asiasta?
 

Moppi

Aktiivinen jäsen
Viestejä
549
Tykkäyksiä
4
#4
Autosi on aika tuore mutta vanhemmissa relluissa saattoi moottorikannakkeet kovettua (ja painua) niin että aiheuttivat vaihtelevilla kierrosluvuilla ikävää resonassia. Toivottavasti ei mitään vaihteiston teknistä vaivaa kuitenkaan ole kyseessä, automaateissa on jotain outoa kyllä ollut toisinaan, muistaakseni täällä palstallakin oli ainakin yksi Scenic tapaus enemmän esillä.
 
Viestejä
357
Tykkäyksiä
2
#5
Törmäsin netin ihmeellisessä maailmassa ilmeisesti Nissanin vastaavaan xtronic vaihteistoon ,jossa ilmeni värinää. Siinä annettiin ohjeena ohjelmistopäivitys vaihteistoon tai vaihteiston vaihto. Mitä mieltä sitten tuo tarkoittaa,kun Rellusta on kysymys.Sanotaanko Marmoritie millä ettei koskaan ole kukaan kuullutkaan asiasta?
Nissanin X-tronic on portaaton CVT-vaihteisto ja Renaut käyttää Getragin kaksoiskytkin-automaattia, eli ihan eri laatikoita... Tuolla aloittajalla varmaan resonoi jokin esin suojalevy yms moottorin päällä olevat äänieristeet...
 
Viestejä
116
Tykkäyksiä
1
#6
Hiljakkoin ostamaani Grand Sceniciin 1.5dci/2010 on 7 tkm sitten vaihdettu EDC-vaihteiston kytkinpaketti (siksi uskalsinkin ostaa pahamaineisen kaksoiskytkinautomaatin). Vaihto on tehty 168 tkm kohdalla. Ilmeisesti ajotapa vaikuttaa merkittävästi vaihteiston kestoon, joten uskoisin edessä olevan suhteellisen huolettomia kilometrejä. Clipillä kun vaihteiston arvoja ihmettelin, niin silmiin osui kaksi kiinnostavaa arvoa, eli Clutch 1 touch point ja Clitch 2 touch point. Miten hyvin kytkinten kulumista ja kuntoa pystyy tulkitsemaan noiden arvojen muutoksista vai pystyykö mitenkään? Yksikkö on mm ja lukuarvot likimain 10 mm.
 
Ylös Bottom