1,5 dCi Laguna 3:n kulutus

Draco

Nuorempi jäsen
Moi,

Mitäs tuollainen 1,5 dCi Laguna 3 kuluttaa sekalaisessa ajossa? Sanotaanko että kaupunkiajoa ja taajamissa pyörimistä, ei juuri ollenkaan motarilla ajelua.

Pähkäilen että ottaako bensa vai tuollainen pikkudiesel kun kilometrit per vuosi jää vähän alle kymppitonnin.
Täältä se totuus löytyy eikä nettiauton ilmoituksista.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Itse ajellut tuollasella 2011 vm lagunalla reilu 160 tkm ja 1.5 l satasella se vie enemmän kuin Megane II jossa on melkein sama kone muttei hiukkassuodatinta.
Seka-ajossa Laguna vienyt kesällä alle 6l sadallakilometrillä, talvella reilu 6l. Noissahan on tehokkaat sähkövastukset jäähdytysvedessä ja se ottaa osansa talvella jos lyhyitä matkoja ajetaan tai seistään kovilla pakkasilla liikennevaloissa, mutta siksipä se hytin lämmitys toimiikin vaikkei moottori tuota tyhjäkäynnillä paljoa lämpöä.
Vanhemmat vastaavat lagunat joissa ei ole hiukkassuodatinta saattavat kuluttaa vähemmän.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Meillä ollut 3 laguna 1,5 dieseliä ja faekussa oli yli litran suurempi kulutus kuin hbssa. Noin 5 litrassa kulutus pysyi ja farkussa 6 ltr. Muutamia megane 2 ollut ja kaikissa kulutus pyörinyt noin 7 paikkeilla ja taajamissa vähän enempikin. Itse laskisin eron noin 2ltr.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Meillä ollut 3 laguna 1,5 dieseliä ja faekussa oli yli litran suurempi kulutus kuin hbssa. Noin 5 litrassa kulutus pysyi ja farkussa 6 ltr. Muutamia megane 2 ollut ja kaikissa kulutus pyörinyt noin 7 paikkeilla ja taajamissa vähän enempikin. Itse laskisin eron noin 2ltr.
Mitä vuosimallia Laguna 3:t?
Oliko hiukkassuodatin kaikissa?

Megane 2:t diesel- vai bensakoneilla?

Jos pienempi auto lähes samalla koneella vie reilusti enemmän niin jotain vikaa on.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Lagunat hbt 2008 ja farkku 2010 tuliko siinä välissä se hiukkasuodatin. Farkku tuntui muutenkin hengettömältä.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Sen tiedän että 2008 vuosimallissa ei vielä ole hiukkassuidatinta. 2011 vuosimallissa on. Saattaa olla jo 2010:kin.
Vahva epäilys on, ettã juurikin hiukkassuodatin on osasyyllinen isohkoon kulutukseen.30% lisäys megane 2:een verrattuna ei oikein selity pelkästään hiukan isommalla painolla ja ilmanvastuksella.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom