• Kerhon vuosikokous pidetään 25.7. Scandic Siuntiossa kesätapahtuman yhteydessä.

-06 megane scenic sähköinen käsijarru

torino

Nuorempi jäsen
Moi onko millainen homma vaihtaa koko sähkökäsijarru systeemi kun vaijerit jumissa ja joku tuntuu pyörivän tyhjää

MTI

Aktiivinen jäsen
Eihän se paha rasti ole. Boksin kiinnityspultit sisäpuolella, boksi pohjan alla. Vanhankin pystyy kunnostamaan jos löytyy tee-se-itse henkeä.
Tarvii ehkä vikakoodin poistoon/opetukseen asianmukaiset laitteet. Ainakin clipillä onnistuu, muilla en ole kokeillut.

Baskeripää

Nuorempi jäsen
Grand Scenicin käsijarru ollaan korjattu nyt kahteen kertaan. Eka kerralla vaihdettiin tai tuttu elektroniikka-asentaja vaihtoi releen piirikortille ja samalla vaijerit. Vaijerit tilasin paikallisen tarvikeliikkeen kautta, olisi motonetistäkin saanut. Toisella kerralla piti vaihtaa jarrukilpi taakse ja en itse ehtinyt sitä vaihtaa niin vein pikkupajalle auton. Siellä olivat nykäisseet jarrut auki takakontin hätäkahvasta ja jouduttiin aukaisemaan boksi ja työntämään kiinni osat sisällä. Virheilmoitus jäi kummittelemaan, pitää käydä se nollaamassa kesälomalla. Koko jarruboksi maksaa merkkiliikkeessä auton hinnan, yli 1000€. Että kannattaa korjata.

Moppi

Aktiivinen jäsen
Grand Scenicin käsijarru ollaan korjattu nyt kahteen kertaan. Eka kerralla vaihdettiin tai tuttu elektroniikka-asentaja vaihtoi releen piirikortille ja samalla vaijerit. Vaijerit tilasin paikallisen tarvikeliikkeen kautta, olisi motonetistäkin saanut. Toisella kerralla piti vaihtaa jarrukilpi taakse ja en itse ehtinyt sitä vaihtaa niin vein pikkupajalle auton. Siellä olivat nykäisseet jarrut auki takakontin hätäkahvasta ja jouduttiin aukaisemaan boksi ja työntämään kiinni osat sisällä. Virheilmoitus jäi kummittelemaan, pitää käydä se nollaamassa kesälomalla. Koko jarruboksi maksaa merkkiliikkeessä auton hinnan, yli 1000€. Että kannattaa korjata.
Mikähän järki oli kahvasta vapauttaa?!?

kurtsi

Renault Talisman Sport Tourer -16
Käsijarru alkoi toimimaan mutta vikakoodi jäi Parking brake 5166 Unknown fault code

Voi olla, että muutamien käynnistyskertojen jälkeen vikakoodi häviää itsekseen. Oma muinoin teki niin.

Ylös Bottom