Kirjoittaja Aihe: Clio-IV  (Luettu 215968 kertaa)

lemmentalja

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 95
Vs: Clio-IV
« Vastaus #645 : Syyskuu 13, 2018, 19:48:50 »
Tuli tämmöinen uusi 0.9 tce tourer ostettua tuossa kesällä.
Kuinkas muilla on toiminut tuo medianav, Autosta kun laittaa virrat pois ja ovet lukkoon niin naviin jää kellonaika näkyviin noin 5 minuutiksi, onko normaalia?
Välillä myös ulkolämpötila näyttää pelkkää viivaa ja välillä näyttää oikeita lukemia. Soitin on välillä kans mykkänä vaikka pitäisi lähtee ilmeisesti päälle kun auton käynnistää , soitin lähtee päälle vain virtanapista.

Onkos muilla kellä on autom ilmastointi puhallus kuinka tehokas ? Tuntuu että autom ilm asennossa ikkunat meinaa huurtua ja sit kun laittaa ilmastoinnin kiinni ja puhaltimen kovemmalla niin huurteet poistuu.

Mulla on -17 malli ja näyttö  menee samantien pimeäksi, kun virrat ottaa pois. Lämpömittari tekee samaa, muutaman kerran näyttänyt hetken ajan viivaa jonka jälkeen alkanut toimimaan.

Omassa on manuaali-ilmastointi jonka puhallusteho on heikko. Puhalluksen täytyy olla aina vähintään 3/5 teholla että ilma liikkuu edes hieman. Syksyä/talvea en on vielä tuolla ajanut, mutta veikkaampa, että melkein maksimi teholla mennään käytännössä koko ajan...
Renault Clio Tce -17
Renault Megane Tce -18

kapsu

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
Vs: Clio-IV
« Vastaus #646 : Syyskuu 13, 2018, 20:28:25 »
Kyllä esim scenicissäkin on huurteenpoistonappula, josta menee myös takalasin lämmitin päälle ja sen voi ottaa myös pois päältä erikseen ja tuulilasille puhallus jää päälle.
Joo, eli manuaalisen nappulan takana huurteenpoisto mikä tehostaa puhallusta, varmaan löytyy aika monesta huurtenpoisto tai tuulilasipainikkeena.
Sitten kun huurteenpoistolle on oma anturi niin homma toimii automaattisesti, se menee itsekseen päälle ja pois, palaten sitten aiemmille asetuksille.
Megane Tourer '16 TCe 130 Zen
Hyundai Veloster
Mitsubishi Eclipse 2g

hhelminen

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 1581
    • Sähköposti
Vs: Clio-IV
« Vastaus #647 : Syyskuu 13, 2018, 22:38:41 »
Kyllä esim. Kia Optimassa on juurikin huurtumisenesto ja sille erillinen tunnistin peilin jalassa, ja homma jopa toimii!

Tullut sitten tänä vuonna ilmeisesti koska manuaalissakaan sitä ei vielä mainita, viime vuoden mallissa joutui vielä erillistä huurteenpoistonappulaa painamaan.. https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/fi/fi/assets/contents/service/service-care/help-books/optima-2016/Kaayttoohjekirja.pdf
Saman totesi myös Moottori lehti https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tyylikas-kia-optima-kangistuu-talveen/
Renault Captur Energy TCe 90 S&S Authentique (12/2015).
Mégane II Hatchback 5D Confort Expression 1.6 16v (2003).

kapsu

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
Vs: Clio-IV
« Vastaus #648 : Syyskuu 14, 2018, 08:28:16 »
Tullut sitten tänä vuonna ilmeisesti koska manuaalissakaan sitä ei vielä mainita, viime vuoden mallissa joutui vielä erillistä huurteenpoistonappulaa painamaan.. https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/fi/fi/assets/contents/service/service-care/help-books/optima-2016/Kaayttoohjekirja.pdf
Menee OT puolelle, mutta olisit lukenut eteenpäin, sivulla 4-171 tuo manuaalinen toiminto kuvattuna, 173-174 kertovat automaatin (ADS) toiminnasta.
Tämä löytyi jo edellisestä korimallissa mistä omat kokemukset.

Mutta joo, Meganessakin pitää käsin säädellä.
Megane Tourer '16 TCe 130 Zen
Hyundai Veloster
Mitsubishi Eclipse 2g

ren00

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Clio-IV
« Vastaus #649 : Lokakuu 02, 2018, 16:21:31 »
Tuli tuossa aikaisemmin kirjoitettua auton hankinnan johdosta muutamia kysymyksiä ym.. Nyt on autolla ajettuna noin 4000km muutaman kuukauden aikana ja tässä muutamia valituksen aiheita mitä tulee mieleen.

- aiksemmin mainittu voimansiirron äänekkyys, en ole tottunut ja häiritsee edelleen
- ulkolämpötila täälläkin katoaa välillä näytöstä.
- ilmastointi menee päälle (jos ulkoläpötila rajoissa) kun puhallus tuulilasille. ac-nappulaan ei syty valoa, joten vaatii jokaisen käynistyksen yhteydessä painamisen päälle ja pois. Alkuun jo luulin että tämä on vika, mutta ohjekirjassa tuo mainittiin. 
- Start ja stoppia ei saa pysyvästi pois päältä
-Edestä toisella puolella kolisee ja jousipaukkuu rattia kääntäessä, kääntölaakeri lienee ainakin kaput.
- 2000-3000rpm kohdalla kiihdyttäessä epämääräistä nykimistä ja katkoksia.
-Alkuperäiset sulat taitavat olla kivikovat kun jättävät raitaa ja pitävät kovaa ääntä ja pomppivat tuulilasilla.
-16" pölykapseleista ei saa edestä jarruista tulevaa pölyä millään kaupan pesuaineilla pois.
-kuskin penkin lämmitin ei toimi.
-Pyöränkulmissa mahdollisesti jotain sanomista kun ei ole mielestäni niin vakaa kuin voisi olla. Voi toki johtua tuosta edelle mainitusta jousenpaukkumisestakin


Ja ehkä paskamaisempana juttuna on auton tärinä yli 100km nopeudessa. En usko että renkaista/vanteista johtuu, enemmänkin jonnekkin voimansiirron puoleen kääntyisin. Näkee sitten kun saan talvirenkaat alle ja muuttuuko käytös mihin suuntaan. Heitihän tuo olisi pitänyt tarkastukseen viedä, mutta auton tarve tällähetkellä niin suuri, etten ole päässyt viemään ja en jaksa alkaa vääntämään sijaisautosta.

Minkäs kokoisia talvirenkaita teillä on autoissa, ajattelin kitkarenkaita 15" kokoisina. Mikähän on alkuperäisten 16" "muotovanteiden" ET?
 


Flameball

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Clio-IV
« Vastaus #650 : Lokakuu 08, 2018, 20:23:19 »
auton vatkaus yli 100kmh nopeuksissa voi nimenomaan johtua renkaista, tarkemmin niiden tasapainotuksista. Käytä etupyörät uudelleenpainotuksessa. Jos on kovin vanteet likaisena laitettu renkaat alle, niin liima ei tarraa vanteisiin kunnolla ja painot lentelee lepikkoon. Lisäks käytetyissä renkaissa on heittoja käytön myötä helposti. Just käytin omasta megusta etufillarit painotuksessa kun vatkas 110kmh kohdalla todella rasittavasti. Toiseen vanteeseen 10g ja toiseen 30g&50g painot, joista se varsinainen vatkaus johtui. Vanteista ei löytynyt yhden yhtä painoa mistään, mutta jälkiä asennuksista löytyi :D

-16" pölykapseleista ei saa edestä jarruista tulevaa pölyä millään kaupan pesuaineilla pois. <- kokeile Puuilon Troll's breath raudanpoistoainetta ja tarkasta samalla että sulla ei oo jarrupalat aivan finaalissa siellä. Kärsit todennäköisesti rautapölystä jos se ei irtoa mihinkään. Raudanpoistoaineella lähtee mukavasti pois. Sitä voi käyttää myös kylkiin ja milloin missäkin auton maalipinnassa on ruostehippuja maalipinnan päällä, niin noilla sen saa pois. Haju on hieman tiukka, mutta kyllä sen sietää kun niin näppärästi puhdistuu yleensä.

niin ja noin muutenkin noista muutamista kohdista voi suoraan sanoa, että käytetty auto on käytetty auto :) Sulkia, jousia, lakruja,äässinlämmittimiä ja muuta menee. Auto on pikkuluokan kaveri ja meluisuus sen mukainen.
Megane 3 ST -10 1.6 16v, Seat Toledo 2004

lemmentalja

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 95
Vs: Clio-IV
« Vastaus #651 : Lokakuu 08, 2018, 22:07:18 »
Ei ollut tämän konsernin auto, mutta kuitenkin. Ratti tärisi +120km/h nopeuksissa ja renkaita tasapainotettiin useampaan kertaan tuloksetta. Koneen mukaan olivat tasapainossa, mutta ei. Lopuksi tuli uudet kumit joka kulmaan ja tärinät lakkasi. Nuo huonot olivat vielä reilu vuoden vanhat ja alle 20tkm ajetut...
Renault Clio Tce -17
Renault Megane Tce -18

Digip

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 244
    • Sähköposti
Vs: Clio-IV
« Vastaus #652 : Lokakuu 09, 2018, 07:49:16 »
Ei ollut tämän konsernin auto, mutta kuitenkin. Ratti tärisi +120km/h nopeuksissa ja renkaita tasapainotettiin useampaan kertaan tuloksetta. Koneen mukaan olivat tasapainossa, mutta ei. Lopuksi tuli uudet kumit joka kulmaan ja tärinät lakkasi. Nuo huonot olivat vielä reilu vuoden vanhat ja alle 20tkm ajetut...

Ne renkaat voi olla vaikka 1pvä vanhat kun vetäsee routamontuun niin että runko menee ja varmasti alkaa tärinä.

lemmentalja

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 95
Vs: Clio-IV
« Vastaus #653 : Lokakuu 09, 2018, 14:59:02 »
Ei ollut tämän konsernin auto, mutta kuitenkin. Ratti tärisi +120km/h nopeuksissa ja renkaita tasapainotettiin useampaan kertaan tuloksetta. Koneen mukaan olivat tasapainossa, mutta ei. Lopuksi tuli uudet kumit joka kulmaan ja tärinät lakkasi. Nuo huonot olivat vielä reilu vuoden vanhat ja alle 20tkm ajetut...

Ne renkaat voi olla vaikka 1pvä vanhat kun vetäsee routamontuun niin että runko menee ja varmasti alkaa tärinä.

Noin se on voinut olla. Ostin auton reilu kympin ajettuna, niin kaikkea on voinut jo tapahtua. 🙂
Renault Clio Tce -17
Renault Megane Tce -18