Kirjoittaja Aihe: Entisöinti: Floride S Cabriolet  (Luettu 50293 kertaa)

orsome

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 127
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #30 : Elokuu 11, 2015, 10:42:22 »

Osaisiko joku tunnistaa tuon koneen?

olisikohan 603cm3 tai sitten 747cm3, hienoja kuvia !

masi

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 311
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #31 : Elokuu 11, 2015, 13:23:10 »
Eikös tuossa koneen kuvassa ole "Moteur: 688-02"

Wikipedian mukaan 688 on 1.1 kone https://fi.wikipedia.org/wiki/Renault_Cl%C3%A9on-Fonte_-moottori

Jos toi 688 nyt tuohon viittaa...
Käyttikset:
Clio 1.4 -00, Peugeot 607 2.2 -00,
 
Projektit:
11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

JaliM

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 41
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #32 : Elokuu 11, 2015, 22:27:17 »
Hienoa, kiitoksia. Sehän se tosiaan taitaa olla. Tuo olikin kätevä sivusto. Ja tuon saman wikipedian sivun mukaan lattialla oleva kone on sitten 956cc (689-03).

Imusarja kaasuttimineen käynee sitten ristiin näihin kumpaankin, koska en varaosien joukosta erillisinä näitä löytänyt.

JaliM

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 41
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #33 : Syyskuu 15, 2015, 23:21:09 »
Ajatus itää ja tarkoituksena olisi viimeisellä mökkireissulla nostaa paikallaan oleva kone+laatikko paikoiltaan ja tuoda kotiin talveksi kunnostettavaksi. Onko näiden koneen irrottamisessa mitään erityisjippoja tai huomioitavia asioita?

Nouseeko esim. kone+laatikkopaketti yhtenä könttinä irti vai kannattaako lähteä irroittamaan normaalisti erillisinä? Pärjääkö normaalilla kattavalla työkalupakilla vai tarvitseeko jotain erityiskaluja mukaan?

masi

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 311
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #34 : Syyskuu 16, 2015, 21:40:37 »
Enpä ole näistä koneita irroitellut, mutta C-koneita nyt nostelee paketteina ulos normaalisti. Se mikä mulla yleensä on saattanut aiheuttaa harmaita hiuksia, on esim pakosarjan irroittaminen tms kun pultit on ruostuneet. Nopeinta ollut sahata pakoputki poikki puukkosahalla, ja sitten paineilmapyssyllä nitä pultteja availla rauhassa kun saa koneen poies. Tsemppiä!
Käyttikset:
Clio 1.4 -00, Peugeot 607 2.2 -00,
 
Projektit:
11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79


JaliM

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 41
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #35 : Syyskuu 16, 2015, 23:06:58 »
Tuo olikin ihan hyvä huomio. Pitää puukkosaha/rälläkkä varata matkaan ihan hätävaraksi. Ja tuore pullo ruosteenirrotinta.

Kompura ei valitettavasti mahdu mukaan, joten käsipelillä pitää väännellä. Toisaalta jos putken pätkäisee poikki, niin kotona voi tosiaan rauhassa pulttipyssyn kanssa availla loput. Nostamista varten pitää varmaan rakentaa joku teline, johon saa mönkkärin vinssin kiinni niin eiköhän se sillä nouse.

el Fuego

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 42
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #36 : Syyskuu 17, 2015, 08:49:45 »
Entä jos otat koko "power unit"-in pois? Vaihteensiirto, vaijerit, pa-letku irti, taka-akseli runkopalkeista (on neljällä pultilla kiinni) ja mahdolliset reaktiotangot irti. Moottorin takakannake irti ja korin takapään nosto ylös.
Pyörien varassa voi rullata koko paketin alta pois.
Näin tein Dauphinelle aikoinaan.

masi

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 311
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #37 : Syyskuu 17, 2015, 09:15:55 »
Tuolla ElFuegon mainitsemalla tavalla saa ainakin tilaa ympärille työskennellä, varsinkin jos lähtee sukkelaan.

Ainiin, ja ota astioita mukaan, jos konetta, vaihdelaatikkoa yms ei ole tyhjennetty nesteistä. Onko tankissa vielä bensaa? Vähän ikävää kun vetää jonkun letkun poikki tai vetäisee vetarin irti niin alkaa nestettä tulemaan eikä ole mitään mihin laittaa...
Käyttikset:
Clio 1.4 -00, Peugeot 607 2.2 -00,
 
Projektit:
11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

JaliM

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 41
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #38 : Syyskuu 17, 2015, 09:31:25 »
Enpä noin osannut ajatellakaan, että ottaisi akselistoja myöden pois. Tällöin tosin kori ei pysyisi rullaavana jatkoa ajatellen. Mutta pitää muistaa tuokin keino yhtenä vaihtoehtona.

Auto on jätetty suoraan ajosta paikoilleen, eli kaikki nesteet yms. on (tai ainakin ovat olleet) paikallaan. Pitääpä varustautua noilla astioillakin.

masi

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 311
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #39 : Syyskuu 17, 2015, 10:04:39 »
Tästä melkein innostuu itsekin  ;D

Sitten vielä sellainen, että mihin laitat kaikki pultit ja mutterit jotka irroitat? Pieniä minigrip pusseja tai sitten sellainen lokerikko mukaan, johon maalarinteippirivejä kanteen, mihin kirjoittaa mitä missäkin lokerossa on. On nimittäin helpompaa sitten se kasaaminen kun huolella irroittaa ja lajittelee kamat alussa.
Käyttikset:
Clio 1.4 -00, Peugeot 607 2.2 -00,
 
Projektit:
11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

el Fuego

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 42
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #40 : Syyskuu 17, 2015, 15:25:08 »
Vielä lisäyksenä ehdotelmaani tuli mieleen, että taka-akselin jousikuppien ja korin väliin kertyy ikävästi kuraa. Samalla voisi putsata, maalata ja/tai korjata mahdolliset vauriot.
Jos korin haluaa pitää tallissa rullaavana, lienee helppoa tehdä jokin akselirakennelma ja pyörät siihen.

JaliM

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 41
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #41 : Syyskuu 17, 2015, 17:45:22 »
Pultit ja mutterit ajattelin irroituksen jälkeen pyöritellä takaisin paikoilleen. Irroitetut letkut ja johdot merkataan teippilapuilla. Ja kaikesta läjäpäin valokuvia niin voi luntata niistä jos muu kirjanpito pettää. Jokin lokerikko on kyllä hyvä varata mukaan.

Koko voimansiirrron irroittaminen houkuttaisi, mutta oman tallin tilanpuutteen vuoksi pitää viedä pieni pala kerrallaan. Ensin moottori ja vaihteisto, sitten alusta ja akselisto, seuraavaksi sisusta tai jarruosat ja lopulta loppu kori, johon suht valmistellut osat kiinnitellään. .

Ja pitää tehdä pieninä paloina senkin vuoksi, että tässä voi vierähtää muutama vuosi ja osat on hyvä saada syrjään välillä.

Hyvä idea tuo koko paketin irroittaminen kuitenkin.

Laguna00

  • Yleismoderaattori
  • *****
  • Viestejä: 2685
    • Relluja kuvattuna - korjaushommia pääosin.
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #42 : Syyskuu 17, 2015, 21:21:37 »
Projektin jakaminen pienempiin osiin on hyvä idea. Silloon ei ole suoraan tavoitteena 0-100 valmis auto. Vaan ensi tavoitteena moottorin kunnostus. Sitten vaihteiston. Sitten voimansiirto, sitten kori. Sitten sähköt ja avot, onkin saatu viis projektia valmiiks ja kirsikkana päällä kuudes prokkis, koko auto kasaan. Motivoi paremmin osa kerrallaan :)
Grand Scenic JM0W 2005 2.0T F4R 776
Peugeot 308 4C9HZ-C
https://i.chzbgr.com/maxW500/7958552320/hC2C772EE/

JaliM

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 41
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #43 : Lokakuu 04, 2015, 22:19:41 »
Kas noin, se kävikin helposti. Aamupäivän siihen sai tuhrattua, mutta kone, vaihdelaatikko ja oheistarvikkeet irtosivat kiltisti. Iskä oli jo viikkoa aikaisemmin käynyt uittamassa kaikki ruuvit ja mutterit ruosteenirroitusaineella, joten yhdenkään kanssa ei tarvinnut tapella tarpeettomasti.





Koneen kyljestä tosiaan löytyi vanha paikka. Pitää purkaa lohko irti ja vielä johonkin konepajalle arvioitavaksi että onko tuo käyttökelpoinen paikka vai pitääkö tehdä jotain

No nyt on ainakin ensimmäinen virallinen askel eteenpäin otettu. Tästä on hyvä jatkaa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2015, 19:31:28 kirjoittanut JaliM »

JaliM

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 41
    • Sähköposti
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet
« Vastaus #44 : Lokakuu 04, 2015, 22:25:14 »
Muutkin osat näyttivät olevan ihan hyvässä kunnossa, pientä ajan patinaa lukuunottamatta





Entäpä tuo pakosarja. Onko tuo mahdollisesti omatuotantoa vai joku alkuperäinen jopa?



Ja pahoittelut paljosta kuvamäärästä. Tässä vaiheessa ei vielä muuta näytettävää ole  :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2015, 19:29:28 kirjoittanut JaliM »