Kirjoittaja Aihe: Twingo III  (Luettu 74560 kertaa)

masi

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 311
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #30 : Syyskuu 04, 2014, 11:03:35 »
Ei sitä saa rättikatolla. Sellainen iso kattoluukku on tarjolla.

Jaa, eli tätä ei saakaan?




Muoks. Olinpa yksinkertainen. Nyt tajusin että tarkoitit rättikatolla avoautoa ja minä kankaista kattoa  :o Omassa mielessä rättikatto tarkoittaa kankaasta tehtyä kattoluukkua joka aukeaa isommaksi kuin perinteinen kattoluukku, etenkin silloin kun kyseinen automalli on juuri sellaisella saatavilla. Toki avoautoja kutsutaan rättikatoiksi, mutta eipä tuollaista kankaista kattoluukkua kovin monella ole.  Kiitos kun korjasit tämän olennaisen väärinkäyttöni kyseisestä sanasta  ::)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2014, 11:21:02 kirjoittanut masi »
Käyttikset:
Clio 1.4 -00, Peugeot 607 2.2 -00,
 
Projektit:
11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

Zeikki

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 945
  • Kyllä se kuumaliimalla pysyy
Vs: Twingo III
« Vastaus #31 : Syyskuu 04, 2014, 13:34:42 »
Kattelinki tuota kun tuli Rellun jäsenehti kotia, Twingo takavedoksi mites meinasi talvella pärjätä ylämäet? eikä saa hiekka säkkiä konttiin kun moottori siellä  :-\
Olleita:
Peugeot 405 1.6 Break
Renault Clio 1.4 16v
Renault Scenic 2.0  8v manuaali ja 2.0 8v automaatti
Renault Laguna II 1.8
Citroen Xsara Break 1.8
Citroen Xsara picasso 1.8 ja 2.0hdi
Peugeot 307 1.6
Renault Megane II 1.6 2004.
Nykyisin: GS 2.0 2005

jaho

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: Twingo III
« Vastaus #32 : Syyskuu 04, 2014, 14:17:39 »
Kattelinki tuota kun tuli Rellun jäsenehti kotia, Twingo takavedoksi mites meinasi talvella pärjätä ylämäet? eikä saa hiekka säkkiä konttiin kun moottori siellä  :-\

Mitäs sillä hiekkasäkillä meinasit tehdä? Konehan on jo siellä joten painoa taitaa kyllä olla riittävästi perässä ja kyllähän sinne peräkonttiin vielä lisäksi monta hiekkasäkkiä menee jos ajattelit hiekkaa alkaa kuskaileen. Tähän kuitenkin rekka-auto on huomattavasti kätevämpi peli.  ;D

Kai sitä voi jo sairaudeksi sanoa 5 edellisen auton perusteella.

Grand Scenic 2011, dci 110, EDC automaatti
Scenic 2002, 1.6 16V, manuaali
ex Laguna 2005, 1.8 16V, manuaali
ex Twingo 1998
ex Megane 1997

onbuicks

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 31
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #33 : Syyskuu 04, 2014, 18:00:18 »
Rättikatosta vielä; tarkoitukseni ei ollut viisastella, vaan olin lukenut varusteluetteloa huonosti enkä huomannut tätä optiota lainkaan. Kyllä tuo rättikaton määritelmän(ainakin nykyään) täyttää. Pahoittelut.
Renkaat ovat erilevyiset edessä ja takana, taisi olla 165/65r15 ja 185/60r15. Onko jo tietoa,onko vanteet samat ja yleensäkin vanteiden speksejä?
Vanteet englantilaisen rengassivuston mukaan 5" edessä ja 5,5" takana.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2014, 19:20:23 kirjoittanut onbuicks »

masi

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 311
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #34 : Syyskuu 04, 2014, 20:41:14 »
Rättikatosta vielä; tarkoitukseni ei ollut viisastella, vaan olin lukenut varusteluetteloa huonosti enkä huomannut tätä optiota lainkaan. Kyllä tuo rättikaton määritelmän(ainakin nykyään) täyttää. Pahoittelut.

Pahoittelut omalta osalta, minäkin väsyneenä vain oletin rivien välistä kaikenlaista. Ja kun on tuollainen rättikatto femma, niin jotenkin tuohon kiinnitti heti huomiota :)  Ja on mulla ollu avopösökin ja sitäkin on moni kutsunut rättikatoksi... Mutta asiaan.

Renkaat ovat erilevyiset edessä ja takana, taisi olla 165/65r15 ja 185/60r15. Onko jo tietoa,onko vanteet samat ja yleensäkin vanteiden speksejä?
Vanteet englantilaisen rengassivuston mukaan 5" edessä ja 5,5" takana.

Koitin katsoa ranskan rellusivuilta, konfiguroin 16" vanteet ja sitten latasin pdf:än siitä konfiguraatiosta, mutta ei anna lisätietoja. Sitten tuli ponnahdusikkuna jossa kysyttiin halukkuutta osallistua kyselyyn. Olin että tottakai, kaikkiin kysymyksiin että twingo FTW, mutta sitten kysyttiin löytyikö mitä hain, ja laitoin että ei, vanteen tietoja ei löytynyt (leveys, PCD, CB). Ei sitä koskaan tiedä, mutta joskus pienistäkin teoista voi tulla muutoksia, tai sitten ei  ::)

Miksi ihmeessä tiedonhaluisille ei anneta autoista muutenkaan tarpeeksi tietoja??  Kun sen kuitenkin tietää että turha liikkeeseen mennä kun ne tietää vielä vähemmän siellä ennen kuin Dialogy on päivitetty...
Käyttikset:
Clio 1.4 -00, Peugeot 607 2.2 -00,
 
Projektit:
11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79


Jallmari

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 555
  • Clio IV TCe 90 Expression 04/2013
Vs: Twingo III
« Vastaus #35 : Syyskuu 04, 2014, 20:45:15 »
Kattelinki tuota kun tuli Rellun jäsenehti kotia, Twingo takavedoksi mites meinasi talvella pärjätä ylämäet? eikä saa hiekka säkkiä konttiin kun moottori siellä  :-\

Mitäs sillä hiekkasäkillä meinasit tehdä? Konehan on jo siellä joten painoa taitaa kyllä olla riittävästi perässä ja kyllähän sinne peräkonttiin vielä lisäksi monta hiekkasäkkiä menee jos ajattelit hiekkaa alkaa kuskaileen. Tähän kuitenkin rekka-auto on huomattavasti kätevämpi peli.  ;D

Heh, ei taida zeikki olla ajanut Kuplalla tai Skoodalla talvella  :P

arson

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 613
  • Clio 1.4i RN -97
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #36 : Syyskuu 05, 2014, 16:19:05 »
Kävin koeistumassa Twingon liikkeessä. Vaikutti varsin asialliselta, joskin varusteita ruksimalla hinta nousee varsin paljon. Sisätilat olivat samaa kokoluokkaa kuin Clio mk1ssä. Tce90 puute on vakava miinus, saimoin kuin kierroslukumittarin (ja oletettavasti myös moottorin lämpötilan mittarin) puute. Auto vaikutti hieman Suomi-editionilta. Itse kiinnitin huomiota siihen, kuinka korkealla Twingossa istutaan. Pitäisi suorittaa koeajo, jotta pystyisi kunnolla arvioimaan, istutaanko twingossa sisällä vai sen päällä.

onbuicks

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 31
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #37 : Syyskuu 05, 2014, 17:15:32 »
Kuulemma käyntinopeusmittarin saa näkymään puhelimen näytöllä. Tiedä sitten mitä tapahtuu kesken vedätyksen jos puhelin soi.

Prairie

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 410
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #38 : Syyskuu 06, 2014, 11:15:19 »
Laitanpa tähänkin osioon hauskan huhun/uutisen: Twingosta olisi tulossa ensi keväänä 120hv:n GT-versio. Pitäneekö paikkansa?
Renault Scenic 1,5 dCi EDC Dynamique 2011

jaho

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: Twingo III
« Vastaus #39 : Syyskuu 08, 2014, 08:34:34 »
Kuulemma käyntinopeusmittarin saa näkymään puhelimen näytöllä. Tiedä sitten mitä tapahtuu kesken vedätyksen jos puhelin soi.

Siinä meni varttimailin ennätykset.  :'( :'(
Kai sitä voi jo sairaudeksi sanoa 5 edellisen auton perusteella.

Grand Scenic 2011, dci 110, EDC automaatti
Scenic 2002, 1.6 16V, manuaali
ex Laguna 2005, 1.8 16V, manuaali
ex Twingo 1998
ex Megane 1997

onbuicks

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 31
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #40 : Syyskuu 09, 2014, 15:58:21 »
Nyt parin koeajon perusteella voi auton kokonaistoteutusta pitää oikealla tavalla perusluonteisena, ei ylimääräisiä hälytyskelloja tai summereita, ei korttikäynnistystä ym. vaan perinteinen avain, ei holhoavia viestikenttiä täynnä tekstiä, ainakaan kesäkelillä. Eli voisi toimiakin pitkään ilman häiriöitä. Tehtaan nahkaratti( nyt kokeiltuna) on hieno ja antaa koko autosta aivan eri vaikutelman verrattuna muoviruoriin. Ostopäätös tehty.

Maple

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 20
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #41 : Lokakuu 12, 2014, 09:34:35 »
Bongattu liikkeen pihassa! Hienoa, ei kauheaa monttua takapaksissa. Vuhvu tykkäisi...hmm...ysikasi Twingossa on jo (vasta) 160tkm taulussa... :o
1998 Twingo in memoriam
2002 Megane Break 1.4
2002 Citroen Xsara Break 1.6
ex 1999 Megane 2d Coupe 1,6
ex 2001 Megane Break 1,6

[alpinisti310]

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 199
  • ex-Juha™
Vs: Twingo III
« Vastaus #42 : Lokakuu 13, 2014, 21:39:37 »
Laitanpa tähänkin osioon hauskan huhun/uutisen: Twingosta olisi tulossa ensi keväänä 120hv:n GT-versio. Pitäneekö paikkansa?

Eiköhän viimeistään keväällä Genevessä Twingo GT esitellä, sen verran ahkeraan on testiprotoistakin kuvia netissä näkynyt. Ja Renault'n väittämän mukaanhan tuo GT jääkin sitten tulisimmaksi Twingoksi, RS-versiota ei ole luvassa.

GT:n kuvissa näkyy jännä (ja melko ruma) ilmakauha vasemmassa takakyljessä, lieneekö sitten moottorin imuilman viilentämiseksi vaiko ahtojäähdyttimelle (ilma/ilma?)? Nyt en kyllä ole tullut huomanneeksi onko 90-heppaisessa perusturbossa vastaavaa scooppia? Vapaastihengittävässähän kylki on eheä.

[alpinisti310]

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 199
  • ex-Juha™
Vs: Twingo III
« Vastaus #43 : Lokakuu 24, 2014, 21:46:54 »
Näyttäisi Viron hinnastossa olevan turbo-Twingo: http://www.abcmotors.ee/twingo/tehnilised-andmed.

Virohan kun on ilmastoltaan niin huomattavasti Suomea etelä-eurooppalaisempi maa, niin siellä myytävien (turbo-)Twingojen ei sitten ilmeisesti tarvitse olla Pohjoismaiden versioita? Koska turbo-versiotahan ei Suomen maahantuojan mukaan valmisteta Pohjoismaa-spekseillä, joten sitä ei voi myydä täällä ~70 km pohjoisemmassa, ratkaisevasti arktisemmassa Suomessa.

Mitkähän muuten ovat konkreettiset tekniset erot Eurooppa- ja Pohjoiseurooppa-Twingojen välillä? Siis ihan oikeat faktiset erot pultin ja mutterin tarkkuudella eikä vain tyyliin "no akku ja laturi on varmaan suuremmat)...  ::)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2014, 21:53:24 kirjoittanut [alpinisti310] »

Fuego Turbo

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 1787
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #44 : Lokakuu 24, 2014, 22:11:46 »
Näyttäisi Viron hinnastossa olevan turbo-Twingo: http://www.abcmotors.ee/twingo/tehnilised-andmed.

Virohan kun on ilmastoltaan niin huomattavasti Suomea etelä-eurooppalaisempi maa, niin siellä myytävien (turbo-)Twingojen ei sitten ilmeisesti tarvitse olla Pohjoismaiden versioita? Koska turbo-versiotahan ei Suomen maahantuojan mukaan valmisteta Pohjoismaa-spekseillä, joten sitä ei voi myydä täällä ~70 km pohjoisemmassa, ratkaisevasti arktisemmassa Suomessa.

Mitkähän muuten ovat konkreettiset tekniset erot Eurooppa- ja Pohjoiseurooppa-Twingojen välillä? Siis ihan oikeat faktiset erot pultin ja mutterin tarkkuudella eikä vain tyyliin "no akku ja laturi on varmaan suuremmat)...  ::)



Tuo on kyllä maahantuojan osalta aivan höpönlöpöä... Joskus aikanaan kun 1.6 dCi oli uusi, esim. Scenicissä ja Meganessa, oli maahantuojan selvitys Suomeen tulosta se, että tulee kun saadaan Suomeen  Pohjoiseen soveltuvana versiona. Samaa syytä annettiin myös RS Clioon..,ei pohjolaan sovellettua tuontipakettia ole varmaankaan vielä edes aloitettu valmistamaan edes. Itsellä on tällähetkellä 2 Renaultia,joita ei ole uutena Suomeen edes tarkoitettu. Ei mitään ongelmia ole ollut Suomen talvessa. Ehkä syynä on se,että mitään ylimääräisiä sähkösysteemejä ei ole,jotka kuluttaisivat virtaa. Syy oli varmaan se,että Keski-euroopassa saatiin parempi tehdashinta uudesta 1.6 litraisesta, kuin Suomessa. Suomeenhan kuuluu yhden päivän jämäversio tuotanto.  Mitenkäs nyt Uusi Trafic III on listoilla uudella 1.6 tuplaturbona..?  Siitä syystä,etti muuta konekokoa ole.

Twingon kohdalla vaan päästään helpommalla,kun tuodaan yhtä versiota ja mallia. Myymisestä viis...

On se vaan kamalaa,kun Rellut ovat koeajossa lehdistössä,netissä tai TV-ohjelmassa,niin aina mainitaan suppea mallisto ja tehottomuus... Kiitos Renault Nordic..
R 9 Broadway 1.4-86
R 21 GTS HB 1.7-91 2 kpl
Megane 2.0 16V 2d -96 2kpl
R 5 GTE 1.7-87
R 5 GTX 1.4-90
Megane Break 1.4 16V-00
Trafic 2.5 Dci -06
Fuego TS 1.6 -83
Fuego Turbo 1.6-84
Espace TD-95
R 11 Turbo 1.4-87
Fiat Scudo 2.0 JTD-00