Uusi palstalainen

Buuman

Jäsen
Esittäyttyy: Buuman, hämeenlinnasta. Entinen citronisti nykyinen rellusti. Kulkineena VM.04 1.6l 16V farkku megane. Ensimmäinen kysymys kuuluukin että pystyykö näytössä vilkkuvan huoltojakarin "nollaan" Itse vai onko vietävä huoltoon? Huutaa öljyn vaihtoa!

Käkätin

Jäsen
Vs: Uusi palstalainen

Buuman sanoi:
Esittäyttyy: Buuman, hämeenlinnasta. Entinen citronisti nykyinen rellusti. Kulkineena VM.04 1.6l 16V farkku megane. Ensimmäinen kysymys kuuluukin että pystyykö näytössä vilkkuvan huoltojakarin "nollaan" Itse vai onko vietävä huoltoon? Huutaa öljyn vaihtoa!
Hei sun hei, uusi palstalainen!

!Muistaakseni! tuossa pitää nollata testerillä, jos omistajan käsikirjassa ei ole kerrottu tapaa: "trippimittarin nappi pohjaan ja sitten virrat päälle ja odotusta 10 sekuntia sitten nappi pois"
Ihan sata varma en ole, varmaan joku viisaampi kertonee... ;D

Buuman

Jäsen

Ei taida onnistua tollee, kun tossa on se kortti/nappi käynnistys niin periaatteessa ei voi virtoja laittaa erikseen päälle vaan lähtee koko auto käyntiin!

kinnkisa

Jäsen

Moron!

Muistaakseni kortti paikoilleen, ykkönen päälle, jarrupoljin pohjaan, painat START namiskuukkelia = virrat päälle. Valitset tieturin näyttöön "SERVICE IN". Painat tripin nappulaa kunnes alkaa näytössä vilkkua. Pidät tripin nappulan edelleen pohjassa ja samalla painat oikean puoleisen viiksen päätä kunnes näytössä on 30 000 (tai mitä bensa-autoissa on huoltoväli, dieselissä tuo 30tkm) löysäät molemmat napit - huoltoväli nollattu - muistaakseni, ei paha rasti mutta kun on edellisestä kerrasta n. puoli vuotta aikaa niin en tarkalleen muista mutta jotenkin noin se meni. Ei se itsellänikään ekalla kerralla onnistunut - ainoa joka kokeillessa voi mennä vikaan on se että nollaa tieturin arvot mm. keskikulutuksen eli ei kovin suurta tuhoa tule.

kinnkisa

Jäsen

Anteeksi epätäsmällinen vastaukseni :-[. Taitaapa sittenkin olla niin että kun huoltoväli lähestyy tai on jo ohitettu niin siinäpä ei enää luekaan "SERVICE IN" vaan "OIL CHANCE APPROAHC" tai jotakin siihen suuntaan :-\. Tarkoitan kuitenkin sitä lukemaa joka kertoo kuinka kauan on jäljellä seuraavaan huoltoon.

Buuman

Jäsen

Jees, en vaan tajunnu ;D Mutta kävin heti koittaan ja onnistuhan se nollaus! Kiitos neuvosta! Onkos sitten vielä tietoa tuosta huolto ohjelmasta kun en löytänyt sitäkään mistään!

Lagusamppa

Jäsen

tervetuloa vain palstalle.

Muitakin entisiä sitronisteja löytyy ja ehkä taas tulevia. Rellussa on joitain huonoja puolia sitikkaan verrattuna (puhun nyt siis 90-luvun lopun rellusta, uusista ei kokemusta);

- 4 vuotta vanhemmassa sitikassa ei ollut missään ruostepilkkuakaan. Tässä rellussa taas maali on paikoitellen hilseillyt ja aiheuttanut ko. kohdan alkavan ruostumisen. Maalipinta on jotenkin heikkolaatuinen.
- Sitikoissa ei ole koskaan ollut sähkövikoja, joita rellussa taas on ollut.

Muutoin renu on ulkonäöltään mielestäni parempi ja myös kyyti on lagufarkussa hyvää Xantiaan verrattunakin.

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

Lagusamppa sanoi:
tervetuloa vain palstalle.

Muitakin entisiä sitronisteja löytyy ja ehkä taas tulevia. Rellussa on joitain huonoja puolia sitikkaan verrattuna (puhun nyt siis 90-luvun lopun rellusta, uusista ei kokemusta);

- 4 vuotta vanhemmassa sitikassa ei ollut missään ruostepilkkuakaan. Tässä rellussa taas maali on paikoitellen hilseillyt ja aiheuttanut ko. kohdan alkavan ruostumisen. Maalipinta on jotenkin heikkolaatuinen.
- Sitikoissa ei ole koskaan ollut sähkövikoja, joita rellussa taas on ollut.

Muutoin renu on ulkonäöltään mielestäni parempi ja myös kyyti on lagufarkussa hyvää Xantiaan verrattunakin.
Kyllä mulla ainakin BX:ssä oli sähkövikoja kaikkien muitten vikojen lisäksi.

P

PappaX

Vieras

Enemmän on pitänyt rellua sähköjen takia ihmetellä, kuin muita patonkipirssejä

Y-mittari ja roimasti tuumailua on yleensä auttanut. Ja aina välillä uusien piuhojen veto.

Lagusamppa

Jäsen

Eipä pienet sähköviat näin sähkömiehelle (rak./teollisuussähkö kylläkin) mitään suuria ongelmia ole, mutta ovat peijakkaat toisinaan hieman hankalia hakea (jokin kontaktivika tms.). Omassa perhepiirissä on ollut sitikoista BX,ZX,Xsara,Xantia,Saxo ja Jumpy (suurin osa vanhemmilla). Lisäksi 205 pösö jo yli 15v ajan. Missään näistä ei ole ollut sähköongelmia. Joitain muita vikoja on toki sitten ollut. Kyllä minä Relluun olen ihan tyytyväinen. Mukava peli ajella ja tilava. Ehkä pahimpana pidän itse tuota maalipinnan lohkeilua.

Porinpoika

Kesä kamu

Vai Volvon.... Eikös Volvolle tule nuo lohkarit ihan tuolta calixilta..... mulla ei bx:ssä ollut sähkö ongelmia, xm:ssä oli pari pientä, porukoiden xm ongelmaton kuten c5:kin eikä zx ole beksiä huonompi ollutvaikka pian 300tkm juossut...

piinatturellu

Jäsen

Yksilökohtaisia eroja tuntuu olevan, Lagusampalla on ollut vaikeuksia maalipinnan kestävyyden kanssa, mutta omassa -97 2.0 RT:ssä maalipinta tuntuu olevan vahvin kohta! Ainoa kohta jossa ruoste on saanut maalin kuprulle on naapurin 5-6 vuotta sitten kolhima ja korjattu takalokasiiven pelti. Muutamiin kiveniskemiin konepellissä ja etulokasiiven reunoissa olen laittanut paikkamaalia ja hyvin ovat kestäneet. Suolakylpyä tämä yksilö on saanut eteläsuomen teillä vähintäänkin riittävästi, joten arvioisin laitteen kestäneen olosuhteisiin nähden hyvin.

Ylös Bottom