Kirjoittaja Aihe: Puola rikki ilmeisesti?  (Luettu 12107 kertaa)

yepp

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 64
    • Sähköposti
Puola rikki ilmeisesti?
« : Joulukuu 30, 2010, 21:26:23 »
Elikkä tuossa ajelin kotiin töistä, reipas kiihdytys 40km/h -> 80km/h, 70km/h kohdalla hyytyi, moottori täristi ja "CHECK EMISSIONS" valo syttyi. Pintakaasulla ja varsin puhdittomalla koneella ajelin sitten kotiin varovasti. Ilmeisesti joku puola pimahti? Mitä lukenut olen, niin oireet ainakin täsmäisi, tuskin mikään muukaan moista tekee? Autona Renault ScenicII -03.
Renault ScenicII 2003 1.6 16v authentique

Megane

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 747
    • Sähköposti
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #1 : Joulukuu 30, 2010, 21:40:14 »
Elikkä tuossa ajelin kotiin töistä, reipas kiihdytys 40km/h -> 80km/h, 70km/h kohdalla hyytyi, moottori täristi ja "CHECK EMISSIONS" valo syttyi. Pintakaasulla ja varsin puhdittomalla koneella ajelin sitten kotiin varovasti. Ilmeisesti joku puola pimahti? Mitä lukenut olen, niin oireet ainakin täsmäisi, tuskin mikään muukaan moista tekee? Autona Renault ScenicII -03.

Tulppa voinut sanoa sopimuksen irti.... ;)

kar

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #2 : Joulukuu 31, 2010, 17:35:41 »
Elikkä tuossa ajelin kotiin töistä, reipas kiihdytys 40km/h -> 80km/h, 70km/h kohdalla hyytyi, moottori täristi ja "CHECK EMISSIONS" valo syttyi. Pintakaasulla ja varsin puhdittomalla koneella ajelin sitten kotiin varovasti. Ilmeisesti joku puola pimahti? Mitä lukenut olen, niin oireet ainakin täsmäisi, tuskin mikään muukaan moista tekee? Autona Renault ScenicII -03.
Puola varmaankin,näin saat selville mistä sylinteristä se on mennyt ettei tarvitse ostaa kaikkia neljää uutta kun testerikään ei ilmaise mikä puola on viallinen,otat polttoainesuihkujen sähköliittimen yksi kerrallaan irti auton käydessä ja kun käynti ei muutu siinä sylinterin puolassa on se vika, tosin voi olla tulppa vikakin mutta eiköhän yleisempi vika ole se puola.

kar

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #3 : Joulukuu 31, 2010, 18:00:52 »
Elikkä tuossa ajelin kotiin töistä, reipas kiihdytys 40km/h -> 80km/h, 70km/h kohdalla hyytyi, moottori täristi ja "CHECK EMISSIONS" valo syttyi. Pintakaasulla ja varsin puhdittomalla koneella ajelin sitten kotiin varovasti. Ilmeisesti joku puola pimahti? Mitä lukenut olen, niin oireet ainakin täsmäisi, tuskin mikään muukaan moista tekee? Autona Renault ScenicII -03.
Puola varmaankin,näin saat selville mistä sylinteristä se on mennyt ettei tarvitse ostaa kaikkia neljää uutta kun testerikään ei ilmaise mikä puola on viallinen,otat polttoainesuihkujen sähköliittimen yksi kerrallaan irti auton käydessä ja kun käynti ei muutu siinä sylinterin puolassa on se vika, tosin voi olla tulppa vikakin mutta eiköhän yleisempi vika ole se puola.
Hieman selvennystä edelliseen,eli se sähköliitin irti ja takaisin kiinni ennenkuin otat seuraavan liittimenirti.

yepp

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 64
    • Sähköposti
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #4 : Tammikuu 01, 2011, 13:30:57 »
Noh, meinasin että aloitanpas puolien vaihdolla, niillä kun sen ~60tkm ainakin ajettu jo (eli sen mitä auto minulla ollut). Vika hävisi ja hyvin kulkee. Paikallinen Renaultin merkkihuolto myös taas yllätti positiiviesti, varaosaliikkeessä valeon puolat 56€/kpl, merkkihuollossa 47€/kpl. Mahtokohan tuosta vaan jäädä vikamuistiin jotain katsastusta häiritsevää? Service valo kun ei kuitenkaan palamaan jäänyt.
Renault ScenicII 2003 1.6 16v authentique

Jakz

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 681
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #5 : Tammikuu 01, 2011, 14:52:19 »
Olivathan ne uudet puolat niitä ruskeahattuisia, eli kestävämpiä?
Renault Clio Privilege 1.4 16v -03
Nissan Primera 2005, 1.8 Business ESP

yepp

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 64
    • Sähköposti
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #6 : Tammikuu 01, 2011, 19:29:43 »
Olivathan ne uudet puolat niitä ruskeahattuisia, eli kestävämpiä?

Ei ku oli vihreähattuiset, valeon puolia monessa paikassa sanottu hyviksi, joten ne ostin.
Renault ScenicII 2003 1.6 16v authentique

HiTec

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 2856
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #7 : Tammikuu 01, 2011, 20:05:19 »
Olivathan ne uudet puolat niitä ruskeahattuisia, eli kestävämpiä?

Onko tuolla loppupelissä merkitystä jos eBay:sta saa niitä "huonompia" 80e koko 4kpl setti kotiin toimitettuna. Meinaan jos niilläkin päästelee vähintään sen 50tkm ja vaihto-operaatiossa ei montaan minuuttia tärväänny niin... ::)
Citroën C5 HDi 136 Dynamique 90 Anniversaire Tourer Automaatti -09

yepp

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 64
    • Sähköposti
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #8 : Tammikuu 01, 2011, 21:37:21 »
Olivathan ne uudet puolat niitä ruskeahattuisia, eli kestävämpiä?

Onko tuolla loppupelissä merkitystä jos eBay:sta saa niitä "huonompia" 80e koko 4kpl setti kotiin toimitettuna. Meinaan jos niilläkin päästelee vähintään sen 50tkm ja vaihto-operaatiossa ei montaan minuuttia tärväänny niin... ::)

Renaultin omissa oli mustat, näissä valeon vihreät ja vanhoissa jotka minulla oli siniset. Mahtaakohan loppupeleissä niitten hattujen värillä mitään merkitystä olla edes?
Renault ScenicII 2003 1.6 16v authentique

Jakz

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 681
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #9 : Tammikuu 01, 2011, 22:34:59 »
En tiiä onko niillä oikeesti mitään varsinaista merkitystä, kerran vaan eräs itelle sano että tarkistappa että oli varmasti ruskeahattuisia  :)
Renault Clio Privilege 1.4 16v -03
Nissan Primera 2005, 1.8 Business ESP

Seba

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 407
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #10 : Tammikuu 02, 2011, 23:59:24 »
Omakohtaisia kokemuksia on ilmeisesti Berun valmistamasta puolahatusta mikä on hommattu muistaakseni Auto-Ilveksestä ja pussi olikin VOLVON varaosakoodilla. Suojahattua ei yläpäässä ole, vaan se epoksiklöntti on näkyvissä ja päällä on vihreä ympyrätarra. Suurin rakenteellinen ero alkuperäisiin on rungon selvästi paksumpi mitta ja tiivisterenkaat ovat järeämmät. Puolahattu istuu selvästi jämäkemmin kannessa kiinni.
Clio II Expression+ 1.4 16V -03
R19 16V 3-ov -92 Ph.1 & R19 16V Chamade -92 Ph.1 & Megane I 2.0 16V -98
http://retrorides.proboards86.com/
http://www.retro-renault.com
http://www.wheel-whores.com

patekka

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 48
    • Sähköposti
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #11 : Tammikuu 10, 2011, 16:54:39 »
. Mahtokohan tuosta vaan jäädä vikamuistiin jotain katsastusta häiritsevää? Service valo kun ei kuitenkaan palamaan jäänyt.

Ei ainakaan Lagunassa jää mitään muistiin..
Laguna 2

R 17

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Sähköposti
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #12 : Tammikuu 10, 2011, 22:58:14 »
Ranskalainen auto, mutta usein on puolassa vika.  :'( Meidän V6 Lagunaan vaihdettu kaikki ja Meganeen 2kpl. Noiden edellämainittujen värien lisäksi on valkopäisiä puolia. Lagunassa ainakin 2. Alkuperäisiä hajos parhaimmillaan 2 kerralla. Myös nuo Meganeen vaihdetut laitettiin samalla kertaa. Muuten "meksu" -01 on toiminu todella hyvin, Lagusta -02 ei voi sanoa samaa.

Kamil

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #13 : Huhtikuu 05, 2011, 16:34:43 »
Puolien vaihtoväli lienee tuo 50000-60000 km? Oireileeko puolat mitenkään ennen kärähtämistään (eli voiko tuota ennakoida)?

meg2000

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #14 : Huhtikuu 07, 2011, 22:07:17 »
Omassa kun meni puola, niin ei ilmoittanut mitään, käynti vain rupes ontumaan. Niinkuin ajemmissa viestissä ilmeni puolat kestää n. 50-60tkm. Kannattaa vaihtaa samalla kertaa kaikki puolat.

Renault-foorumi

Vs: Puola rikki ilmeisesti?
« Vastaus #14 : Huhtikuu 07, 2011, 22:07:17 »