Kirjoittaja Aihe: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)  (Luettu 27345 kertaa)

Zeikki

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 945
  • Kyllä se kuumaliimalla pysyy
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #15 : Toukokuu 06, 2016, 16:05:40 »
Muistan että motonetistä sai niitä vaijereita, yritin metsästää tätä ohjetta tuolta facebook foorumeilta,mutta Siitä on aikaa kun se sinne tuli :/. Siellä oli varaosanumero esillä jolla pysty tilaa motonetistä.
Olleita:
Peugeot 405 1.6 Break
Renault Clio 1.4 16v
Renault Scenic 2.0  8v manuaali ja 2.0 8v automaatti
Renault Laguna II 1.8
Citroen Xsara Break 1.8
Citroen Xsara picasso 1.8 ja 2.0hdi
Peugeot 307 1.6
Renault Megane II 1.6 2004.
Nykyisin: GS 2.0 2005

cepeku

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Sähköposti
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #16 : Toukokuu 06, 2016, 18:30:26 »
Autolla voi kyllä ajaa vaikka boksi ja vaijerit on pois. Ennen kuin oman vaijerin löysin pienen salapoliisityön jälkeen Oulun motonetistä, niin kysyin sähköpostilla Tanskasta Triscanilta suoraan tuota vaijeria ja he vastasi ettei heiltä sitä löydy tällä hetkellä ja ei osannut sanoa että koska uusia tulee. Sanoi että kannattaa kysellä uudelleen touko/kesäkuun taitteessa. Tuolta Triscanilta niitä vaijereita saa vain jonkin kotimaisen tukkurin kautta (kts. alkupään viestit).

mnbhhh

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #17 : Elokuu 23, 2016, 10:30:10 »
Motonetin tilausnumero 24-7850. Hinta 72,90€.
Hyvinkään Motonetistä sai seuraavaksi päiväksi ja sisältää molemmat vaijerit.

MarkoN

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Sähköposti
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #18 : Syyskuu 01, 2016, 16:37:55 »
Moi,
Ongelma vaijereiden vaihdon jälkeen: käsijarru toimii nyt muuten hienosti mutta kiristää liikaa ja kun vapauttaa jarrun palautusliike ei ole riitä ja jarru jää päälle. Vaijereita on säädetty useaan kertaa mutta ei muutu vaikka ensisäädön jättää niin löysäksi kuin mahdollista. Onko moottorissa joku tunnistin joka rajoittaa vedon vai miten se toimii?

Ennen vaijereiden vaihtoa ne oli pakko pistää poikki kun jumitti kokonaan ja moottori rutisi mutta nyt äänet on ok kun käyttää jarrua. Ideoita?

mtt.h

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Sähköposti
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #19 : Toukokuu 08, 2017, 11:28:23 »
Moi,
Ongelma vaijereiden vaihdon jälkeen: käsijarru toimii nyt muuten hienosti mutta kiristää liikaa ja kun vapauttaa jarrun palautusliike ei ole riitä ja jarru jää päälle. Vaijereita on säädetty useaan kertaa mutta ei muutu vaikka ensisäädön jättää niin löysäksi kuin mahdollista. Onko moottorissa joku tunnistin joka rajoittaa vedon vai miten se toimii?

Ennen vaijereiden vaihtoa ne oli pakko pistää poikki kun jumitti kokonaan ja moottori rutisi mutta nyt äänet on ok kun käyttää jarrua. Ideoita?

Moro,

Vanha aihe mutta sama ongelma itsellä.
Saitko ratkaistua tuota mitenkään?
Myös minulla vapautusliikettä ei tule tarpeeksi. Oikean puolen jarru jää laahamaan. Alussa toimi mutta muutaman päivän jälkeen alkoi reistailemaan....



Killroy

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #20 : Elokuu 11, 2017, 17:25:03 »
Onko Scenicissä ja Grand Scenicissä erilaiset ne käsijarruboxit? Kun pihassa ois nyt pitkä ja pätkä ja ajatuksena ois tehä pitkästä katsastuskelpoinen, ja siinä on tuo boxivamma.
Ilmeisesti päässy imemään kosteuden sisälle se pitkän boxi ja sitämyöten förmitätön.
Ja sitten kun laitan siihen toimivan boksin, niin pitääkö vikakoodit poistaa ennenkuin se toimii, vai toimiiko ilman koodien poistoa? Helpottais huomattavasti korjaa ja kokeile touhua jos ei jokakerta tartteis käydä merkkiliikkeessä koodailemassa.

kekeV

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 909
    • Sähköposti
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #21 : Elokuu 22, 2017, 19:54:29 »
Varmaks en tiijjä, mut mitä oon sivuja katellu, boksit näyttäs olevan samoja, erot on vaijerien pituuksissa.
Jos aiot rellua pitää ja ite sitä korjailla, laita ekaks hankintalistalle clippi, hankkii kyllä hintansa.
Sitä on kahellaista ilimoo,
toinen nostaa hammeen helemoo ja toinen viskoo lunta persiiseen.

mnbhhh

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #22 : Marraskuu 19, 2017, 22:57:01 »
Moi,
Ongelma vaijereiden vaihdon jälkeen: käsijarru toimii nyt muuten hienosti mutta kiristää liikaa ja kun vapauttaa jarrun palautusliike ei ole riitä ja jarru jää päälle. Vaijereita on säädetty useaan kertaa mutta ei muutu vaikka ensisäädön jättää niin löysäksi kuin mahdollista. Onko moottorissa joku tunnistin joka rajoittaa vedon vai miten se toimii?

Ennen vaijereiden vaihtoa ne oli pakko pistää poikki kun jumitti kokonaan ja moottori rutisi mutta nyt äänet on ok kun käyttää jarrua. Ideoita?

Moro,

Vanha aihe mutta sama ongelma itsellä.
Saitko ratkaistua tuota mitenkään?
Myös minulla vapautusliikettä ei tule tarpeeksi. Oikean puolen jarru jää laahamaan. Alussa toimi mutta muutaman päivän jälkeen alkoi reistailemaan....

Ongelma ratkaistu. Vanha ketju, mutta tiedoksi saman ongelman kanssa painiville.
Samat vaivat itselläkin ja hermot meinasivat mennä. Olin jo lähellä tilata uuden boxin.
Eli vaatii boxin uudelleen ohjelmoinnin Rellulla.

LauriVaari

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 79
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #23 : Joulukuu 12, 2017, 12:49:45 »
Moi,
Ongelma vaijereiden vaihdon jälkeen: käsijarru toimii nyt muuten hienosti mutta kiristää liikaa ja kun vapauttaa jarrun palautusliike ei ole riitä ja jarru jää päälle. Vaijereita on säädetty useaan kertaa mutta ei muutu vaikka ensisäädön jättää niin löysäksi kuin mahdollista. Onko moottorissa joku tunnistin joka rajoittaa vedon vai miten se toimii?

Ennen vaijereiden vaihtoa ne oli pakko pistää poikki kun jumitti kokonaan ja moottori rutisi mutta nyt äänet on ok kun käyttää jarrua. Ideoita?

Moro,

Vanha aihe mutta sama ongelma itsellä.
Saitko ratkaistua tuota mitenkään?
Myös minulla vapautusliikettä ei tule tarpeeksi. Oikean puolen jarru jää laahamaan. Alussa toimi mutta muutaman päivän jälkeen alkoi reistailemaan....

Samaa vikaa - oikealla jarruvaijeri jumitti ja samalla oikea jarrustula oli aika jumissa. Uudet vaijerit Fixus liikkeestä, uusi jarrusatula oikealle taakse ja oikeanpuolen jarruvaijerin suojaputken rassaus puhtaaksi (sieltä se jumi oli tullut), nyt toimii hyvin.
Fixus liikeistä saa Scenic II:n seisontajarruvaijereita - Triscan numero "pätkälle" on 8140251203 ja "pitkälle" 8140251201

Rock3

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #24 : Helmikuu 07, 2018, 20:25:27 »
No voi hemmetti >:( Kesällä vaihdoin vaijerit ja talvella alkoi vasen jäämään päälle. Tänään peruutin mäkeä alas ja vedin pari kertaa jarrua, niin jäi mokoma täysin jumiin. Vapautin kontista, mutta loota ei enää inahda, pieni "naks" kuuluu kun laittaa kaapelin kaapelin kiinni Boxiin. Sulakkeet ok, P-nappula vilkkuu. Vikakoodeja: C1162- seisontajarrun moottori ja C116F - Jarruputket / Motor linkki ??
Eli pitääkö lähteä tilaamaan sitä sinistä relettä vai Merkkihuoltoon ???

Miksutus

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Sähköposti
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #25 : Helmikuu 10, 2018, 12:37:21 »
No voi hemmetti >:( Kesällä vaihdoin vaijerit ja talvella alkoi vasen jäämään päälle. Tänään peruutin mäkeä alas ja vedin pari kertaa jarrua, niin jäi mokoma täysin jumiin. Vapautin kontista, mutta loota ei enää inahda, pieni "naks" kuuluu kun laittaa kaapelin kaapelin kiinni Boxiin. Sulakkeet ok, P-nappula vilkkuu. Vikakoodeja: C1162- seisontajarrun moottori ja C116F - Jarruputket / Motor linkki ??
Eli pitääkö lähteä tilaamaan sitä sinistä relettä vai Merkkihuoltoon ???

Jos se moottori on rikki niin senkin saa tilattua erikseen kun ottaa moottorin kyljestä koodin ja selaa netistä. Ebayssa joitakin kymppejä taisi uusi olla. Voisi olla hyvin moottori tullut tiensä päähän.

Rock3

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #26 : Huhtikuu 12, 2018, 19:57:30 »
No voi hemmetti >:( Kesällä vaihdoin vaijerit ja talvella alkoi vasen jäämään päälle. Tänään peruutin mäkeä alas ja vedin pari kertaa jarrua, niin jäi mokoma täysin jumiin. Vapautin kontista, mutta loota ei enää inahda, pieni "naks" kuuluu kun laittaa kaapelin kaapelin kiinni Boxiin. Sulakkeet ok, P-nappula vilkkuu. Vikakoodeja: C1162- seisontajarrun moottori ja C116F - Jarruputket / Motor linkki ??
Eli pitääkö lähteä tilaamaan sitä sinistä relettä vai Merkkihuoltoon ???

Jos se moottori on rikki niin senkin saa tilattua erikseen kun ottaa moottorin kyljestä koodin ja selaa netistä. Ebayssa joitakin kymppejä taisi uusi olla. Voisi olla hyvin moottori tullut tiensä päähän.

Vaihdoin sen sinisen releen, mutta samaa koodia näyttää C1162. En puupäänä sitten tajunnut sitä moottorin koodia ottaa ylös, mikähän lie. En äkkiseltään ebayst löytänyt pelkkää moottoria....

EDIT:  Sellaisen muutoksen huomasin releen vaihdon jälkeen, että STOP/SERVICE pillit ei huuda heti kun käynnistää, vaan vasta kun koittaa käyttää käkkäriä
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2018, 11:56:41 kirjoittanut Rock3 »

Rock3

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #27 : Huhtikuu 14, 2018, 08:58:35 »
No voi hemmetti >:( Kesällä vaihdoin vaijerit ja talvella alkoi vasen jäämään päälle. Tänään peruutin mäkeä alas ja vedin pari kertaa jarrua, niin jäi mokoma täysin jumiin. Vapautin kontista, mutta loota ei enää inahda, pieni "naks" kuuluu kun laittaa kaapelin kaapelin kiinni Boxiin. Sulakkeet ok, P-nappula vilkkuu. Vikakoodeja: C1162- seisontajarrun moottori ja C116F - Jarruputket / Motor linkki ??
Eli pitääkö lähteä tilaamaan sitä sinistä relettä vai Merkkihuoltoon ???

Jos se moottori on rikki niin senkin saa tilattua erikseen kun ottaa moottorin kyljestä koodin ja selaa netistä. Ebayssa joitakin kymppejä taisi uusi olla. Voisi olla hyvin moottori tullut tiensä päähän.

Vaihdoin sen sinisen releen, mutta samaa koodia näyttää C1162. En puupäänä sitten tajunnut sitä moottorin koodia ottaa ylös, mikähän lie. En äkkiseltään ebayst löytänyt pelkkää moottoria....
Tälläisen löysin "JOHNSON 3F3522/11" https://www.youtube.com/watch?v=SI23XL5dXZk

Pienen selailun jälkeen löysin täältäkin keskustelua :
Vastataan itselle eli se "surullisen kuuluisa" sininen rele oli kärähtänyt. Samalla kannattanee vaihtaa tuon releen vieressä ole "konkka"?
Uusi rele hankittu nyt eli eiköhän tuo vielä "henkiin saada", uudet käsijarruvaijerit jo paikoillaan  :)

Moottorin tyyppi oli seuraava:
Johnson 73677
3P 1342 - 154C

Moottorin tyyppi joku "vanha (??)" eli osaisiko joku nuo paremmin tunteva kertoa, mikä mahtaisi olla vastaava tyyppi moottorista nykyään?


...En löytänyt muuta ku BMW X5 tarvikemoottorin ebaysta 25€, joka on ilmeisesti muuten sama, mutta maadoituspiste puuttuu ? Noh käännetään nyt tämäkin kivi

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2018, 11:50:25 kirjoittanut Rock3 »

Marniemi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Renault Grand Scenic II sähköinen käsijarru (vaijereiden vaihto)
« Vastaus #28 : Huhtikuu 19, 2018, 11:39:38 »
Taitaa tarvita Clippiä/merkkikorjaamoa, että saa nuo vikakoodit pois kun käsijarruun tulee "häikkää"?
Tuolla omia kokemuksia... Kannattaa katsoa se rele ja konkka ennen uutta moottoria  ;)
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=19568.msg115318#msg115318