Kirjoittaja Aihe: Twingo III  (Luettu 52074 kertaa)

bugenhagen

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 434
Vs: Twingo III
« Vastaus #105 : Joulukuu 17, 2016, 20:49:21 »
Jatkan yksinpuheluani Twingon tiimoilta. Tässä on monena talvipäivänä keskusteltu Clio IV:n ja Capturin automaattisesti sulkeutuvista ilmanoton läpistä. Pitihän asia sitten tarkistaa Twingonkin keulilta.
Ja ihme kyllä, kyseiset läpät löytyvät myös tästä uudesta takamoottori-Twingostammekin!!
Toimivat samalla tavalla kuin edellä mainituissa automalleissa.
Ilmeisesti nuo automaattisesti sulkeutuvat läpät vähitellen yleistyvät Renaultin koko automallistoon. Ainakin näihin pohjoiseen tuotaviin autoihin.

Tiedä sitten mikä se hyöty on T3:ssa, kun moottori on ajoviimalta piilossa omassa suojaisessa poterossaan auton takana.
Jäähdytinhän tuossa on toki edessä, kuten muissakin autoissa, mutta vesihän ei kierrä sitä kautta muutenkaan kuin saavuttaessaan lämpötilan ylärajan.. Aerodynamiikka?
Juurikin toi aerodynamiikka on syynä näihin läppiin. olleet jo siitä asti automalleissa kun tuli polttoaineen pihistelystä muotia. Auttaahan tuo lämpötilan säätelyssäkin.

Petsku76

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 126
Vs: Twingo III
« Vastaus #106 : Joulukuu 29, 2016, 17:04:09 »
Kun valojen satunnaisen oikuttelun jälkeen kuvaan tuli vielä ajoittain kylmäkäynnistyksissä konetilasta kuuluva epämääräinen kilkutus ja helinä (kytkin?) sanoi vaimo, että Twingoilut on nyt meidän perheessä Twingoiltu.
Hulluuden henki kuitenkin yhä elää, joten kahdella Rellulla yhä jatketaan, josta tuossa toisessa "omat autot" -osiossa lisää.... :)
Renault Captur 1,2 TCe 120 EDC Expression -14
Renault Clio IV 1.2 16v 75 Life -17

ex. Renault Twingo SCe S&S Soleil Limited rättikatto
ex. Dacia Lodgy dci 110 Laureate

riilii

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #107 : Helmikuu 17, 2017, 20:32:14 »
Twingoni pitäisi tulla loppukuusta. Punainen tietysti!  8) Kitkarenkaat, moottorinlämmitin haaroituksella, kumimatot, tavaratilan matto.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2017, 20:44:44 kirjoittanut riilii »

jd69dj

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 420
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #108 : Helmikuu 20, 2017, 13:32:59 »
Perheen juniori löysi punaisen rättikattoisen -15 yksilön itselleen, kiva kikotti pyöritellä, ei muuten tosiaan saa perää irtoomaan liukkaallakaan, vaikka vähän haluis  ;D
Opel Zafira 1,7CDTI -10
Espace 2.2dCi -05

riilii

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #109 : Maaliskuu 21, 2017, 14:30:06 »
Ähh, ei vieläkään...  >:( myyjä soitti eilen maahantuojalle, tehtaalla jotain. Soittaa het kun saa lisätietoa. No, onhan mulla senioritwingo tuossa täydessä lyönnissä.  Ei sinänsä hätää, mutta koska kevät...!

riilii

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #110 : Huhtikuu 24, 2017, 16:29:56 »
Tänään on Twingo tullut myyjälle, huomenna menen hakemaan...  ;D  8)

pikkurenu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Twingo III
« Vastaus #111 : Heinäkuu 09, 2017, 01:11:37 »
Pitkästä aikaa jälleen täällä. Twingoon on nyt kertynyt kilometrejä 10.000km ja kokemuksia.

Pakkasilla mitä oli täällä pääkaupunkiseudulla parhaimmillaan sen 25 ylikin niin eipä kovin lämmin tullut. Varsinkaan jos oli pelkkää kaupunki ajoa niin moottorinlämmöt pysyi reilussa 60 asteessa. Motarilla kyllä nousi sinne 80 asteeseen. Tuuliherkkä auton on mikä oli tiedossa. Tuulisilla ilmoilla Twingo on todella levoton ajetava saa pitää kahta kättä ratilla. Ohjaus on meikäläisen makuun liian tehostettu kaupunki pyörittelyssä on hyvä mutta maantiellä sais olla enemmän tuntumaan. Kulutus on ollut siinä 5.8l nyt kesällä pyörii siinä 4,7l Moottori on varsinkin ilmastointi päällä aika puhditon ja kierroksia saa antaa varsinkin kun liittyy moottoritielle. Muuten ei ole ollut mitään vikoja. Ainut oli kun talvirenkaista puutui rengaspaineanturit kun vähänväliä sai olla kuittaamassa hälytyksen pois.

Tämä Twingo on siis siitä uusiautovuodeksi diilistä mitä tarjoaa autoverkkokauppa. Vuosi tulee täyteen syyskuussa ja auto palautuu takaisin Johtuen siitä että noi 15000 tonnin vuosimäärä ei nykyisellään enää riitä meikäläiselle. Syksyllä tulee Focus 1.0 ecoboosti automaatilla joten Rellu historia jää tähän toistaiseksi.
Ajossa Ford Focus 1.0 edition A6 -17
Menneitä
Renault Twingo SCe 70 S&S Limited -16
Ym muita merkkejä.

riilii

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #112 : Heinäkuu 29, 2017, 18:22:37 »
3 kk nyt onnellinen omistaja. Hyvin on mennyt.

Järwi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Twingo III
« Vastaus #113 : Elokuu 20, 2017, 18:20:09 »
Hei twingoilijat! Tulipa laitettua itsellekin Twingo III tässä kesän korvalla ja reippaan 6000km:n jälkeen on tullut kokemuksia, että kysyttävääkin autosta.

Kokemuksina voi todeta, että sitä sain mitä tilasin. Itsekin kaksi I gen. Twingoa omistaneena luonnetta ei tässä uutukaisessa ihan samalla tavalla ole, mutta isoin mitoin enemmän kuin verrokkiautoissaan (uusi Picanto, 500, Aygo/C1/108 kokeiltu) on. Fiat 500:n jälkeen toki glamour on vaihtunut arkisempaan omintakeisuuteen. Kolmisylinterinen moottori on joustava, taloudellinen ja tarpeeksi kiusattuna kuljettaa autoa ihan tarpeeksi. Ajettavuus on jokseenkin heikko verrattuna muistikuviin alkup. Twingosta maantiellä. Tuuliherkkä sekin tavallaan oli, muttei sentään säntäile kaistan laidalta toiselle. Alkuunsa piirre häiritsi kovasti, mutta tottumuksen myötä autoon on tullut luottamusta ja sitä ilmeisesti "ajaa" vähemmän. Tyynellä kelillä sopii vetää missä vaan. Ohjaus voisi olla herkempi ja kertovampi kun kerran veto ei ole sotkemassa, mutta pärjääpä tälläkin. Jousitus on tukeva ja varman tuntuinen kaikkialla. Sisällä kaikki toimii, mm. istuin on hyvä ja tukeva vaikka pidempäänkin siivuun. Ilmastointilaite ei liene tehokkain mahdollinen, sillä hetken vie ennen kuin viilenee (ikää 2v, ei tehty ilmastoinnin täyttöhuolto vielä). Vaihteisto pelaa sujuvasti kunhan tottuu pitkiin välityksiin.

kysymyksiäkin on tullut mieleen:
1) Kierroslukumittarin puute kiusaa Lumia-miestä - ei sillä, en saanut perheen Antero-puhelinta, R´n GO-softaa ja autoa keskustelemaan keskenään yhdellä kokeilukerralla. Laitteet parittuvat kyllä, mutta dataa ei siirry ja äppi kaatuu. No, ilmankin on pärjätty. Onkohan tässä ongelma, vai ominaisuus? Stereoissa saattaa olla vikaa vikaa, sillä oikea kanava pätkii aika-ajoin. Tuntuisi enemmän potikkavialta, sillä volanupista isommalle kiertäen aina kanava palaa ruotuun. Tästä pitää mainita seuraavassa huollossa kylläkin.
2) moottoritiellä tuulisella säällä saattaa vilkauttaa ESP-valoa ja tuntuvasti tempoa autoa oikeaan suuntaan. Onko muilla samoja kokemuksia, vai onko yksilössä jotain mahdollisesti pielessä...? Jotensakin hurjalta tuntuu kun 135km/h mittarivauhdeissakin vielä ESP päättää korjailla suuntaa rankalla kädellä. Jonkinlaista omaa elämäänsä elävät kojelaudan sisäiset/etupuoliset "asiat", sillä kaikenlaista ääntelyä etenkin tuulisella moottoritiellä edestään kuulee.
3) start/stop-systeemi ja sen toiminta herättää ihmetystä. Sammuttaa aika harvoin autoa valoihin, vaikka omasta mielestä moottori on lämmin, ilmastointia ei käytetä ja muutenkin on kaikki edellytykset omasta mielestä. Aiemmin omistettu Toyota sammutteli itseään aggressiivisemmin. Ja kun sammuttaa, tuntuu olevan jotain pielessä. Vaikka vaihde pysyy vapaalla, auto ei liiku, jalka on jarrulla, ei moottori herää koomastaan kytkintä painettaessa. Mittaristossa vilkkuu "N" ja auto on käytännössä avaimesta lyötävä takaisin tulille. Kuulostaako tutulta vai pistänkö seuraavassa huollossa tarkempaan syyniin..? Tekee tätä juuri sen verran harvoin, ettei ole vielä alkanut kiusata, mutta enemmän kuin viisi kertaa jo. Kun tietää odottaa, ei niin haittaa.
4) auton oikealla sivulla tuntuisi päristelevän joku osanen. Ok, 3-sylinterinen täristää matalilla kierroksilla kyllä niin, että varmasti helisijät ja muut löytyvät ajan kanssa. Oletteko löytäneet mitään tyypillistä paikkaa, jota kiristää tai fiksata, itse en ole vielä tätä pärisijää saanut paikannettua.

Auto on 2015 käyttöönotettu 70Sce perusvarustein + Twin´Go-paketilla yksilö. N. 25tkm ajettu, kahdesti huollettu ja kaikin puolin ehjän tuntuinen peli. Onneksi Renault uskalsi tehdä tämän III:n juuri tällaisena kuin se on, II generaation tylsyyttä ja tasapaksuutta ei varmaan kaipaa kukaan.

jd69dj

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 420
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #114 : Elokuu 21, 2017, 10:17:09 »
Meillä tuli ensin käyntihäiriöitä ja sitten loppui tyhjäkäynti kokonaan, asentotunnistin ensin putsattiin ja sitten vaihdettiin, kun ei parantunut. Samalla tehtiin pari etumuovin takaisinkutsukorjausta.
Opel Zafira 1,7CDTI -10
Espace 2.2dCi -05

pikkurenu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Twingo III
« Vastaus #115 : Elokuu 31, 2017, 21:50:03 »
2) moottoritiellä tuulisella säällä saattaa vilkauttaa ESP-valoa ja tuntuvasti tempoa autoa oikeaan suuntaan. Onko muilla samoja kokemuksia, vai onko yksilössä jotain mahdollisesti pielessä...? Jotensakin hurjalta tuntuu kun 135km/h mittarivauhdeissakin vielä ESP päättää korjailla suuntaa rankalla kädellä. Jonkinlaista omaa elämäänsä elävät kojelaudan sisäiset/etupuoliset "asiat", sillä kaikenlaista ääntelyä etenkin tuulisella moottoritiellä edestään kuulee.
3) start/stop-systeemi ja sen toiminta herättää ihmetystä. Sammuttaa aika harvoin autoa valoihin, vaikka omasta mielestä moottori on lämmin, ilmastointia ei käytetä ja muutenkin on kaikki edellytykset omasta mielestä. Aiemmin omistettu Toyota sammutteli itseään aggressiivisemmin. Ja kun sammuttaa, tuntuu olevan jotain pielessä. Vaikka vaihde pysyy vapaalla, auto ei liiku, jalka on jarrulla, ei moottori herää koomastaan kytkintä painettaessa. Mittaristossa vilkkuu "N" ja auto on käytännössä avaimesta lyötävä takaisin tulille. Kuulostaako tutulta vai pistänkö seuraavassa huollossa tarkempaan syyniin..? Tekee tätä juuri sen verran harvoin, ettei ole vielä alkanut kiusata, mutta enemmän kuin viisi kertaa jo. Kun tietää odottaa, ei niin haittaa.

Itsellä myös on kerran espi vilkkunut kunnon sivutuulen ansiosta. Tuo start/stop toimii myös minulla miten sattuu. Olen myös ihmetellyt sen toimintaa.
Ajossa Ford Focus 1.0 edition A6 -17
Menneitä
Renault Twingo SCe 70 S&S Limited -16
Ym muita merkkejä.

Järwi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Twingo III
« Vastaus #116 : Syyskuu 01, 2017, 20:48:19 »
Takana on kolmessa kuussa 7500km jo ja tosiaan hyvältä tuntuu monessa mielessä. Iloa voi kokea mm. huoltoasemalla kun viikon ajot menee alle tankillisella ja rahaakaan ei pala kuin se 45 euroa viikossa. Edellinen autoni oli Fiat 500 multijet eli diesel. Sillä pääsi samaan tai hieman allekin, mutta dieselvero vei kyllä kaiken sen edun joka polttoaineissa on säästetty. Twingolla on menty tripin ja tankkausten perusteella 4.6 - 5.6 litraa sadalle. Noissa "isoissa lukemissa" on ajettu reilu osa moottoritietä ja käytetty ilmastointia. Ajo on pääasiassa 2/3 maantietä - 1/3 taajamaa siististi ajellen.

Sain uuden puhelimeni paritettua ok auton järjestelmien kanssa. Se Renun äppi on vain melkoinen turhake pl. navi. Ekoajo-ohjeet on tietenkin hetken kivoja, mutta lopulta vain vähän kiinnostavia. Kierroslukumittarin näkeminen oli valaisevaa, sillä tummanmöreän äänen perusteella ei arvaisi koneessa olevan 1500-1800 kierroksia. Kone tuntuu vielä vähän tukahtuvan taakkansa alle, vaikka eko-ohjelma suosii jo noilla jengoilla vaihtamista. Kukin tyylillään. Ihan noin aikaisin en itse vaihda. Sekin toisaalta tuli yllätyksenä, että satasen marssivauhdissa moottorissa on jo 2500 kierrosta. Luulin välityksiä paljon pidemmiksi, eikä äänikään tuossa vaiheessa paljasta mitään. No, onneksi kone venyy kivasti ja antaa juuri sopivasti kyytiä tuohon entiseen dieseliin verrattuna. Kulkevat käytännössä saman verran, vaikka maanteiden isoimmat mäet Fiatilla mentiinkin isoimmalla vaihteella väännön turvin.

Onkos teillä kokemuksia ilmastoinnin tehokkuudesta? Tuntuu vähän kesyltä/hitaalta, vaikka lopulta viileää onkin. Onko kylmäaineet jo puoliksi taivaalla vai tämmöinenkö se on? Mites talvella koette lämpöjen riittävän? Muutamalla FCA:n dieselillä ajelleena lämpimyys ei selvästikään ole ollut autovalintojen prioriteetti..  ;) Talvesta mieleen rengastuskin, sillä omassani on varsin mielenkiintoinen setti: 185/60/15" Contin nastat näytti tulevan auton mukana joka kulmaan. Tokkopa raapivat minnekään edestä kun kerran ovat vielä mukana. TM:n talvitestin jumbosija antoi ymmärtää, ettei talvella ole hyvä tällä kiirettä pidellä - esp rajaa rajusti tehoja kitkoilla. Onko nastat tässä mielessä isokin etu...? Vuosi - pari sitten koeajoin Twingon talvella ja tuolloin koin mukavaksi paiskoa mutkiin. ESP piti kyllä huolen, ettei perä irronnut tai puskemistakaan ilmennyt. Liikkeelle pääsin valoista hyvin, vaikka yritin suditella. Ei sitä takavetoiseksi oikein mieltänyt.

Petsku76

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 126
Vs: Twingo III
« Vastaus #117 : Syyskuu 02, 2017, 10:26:22 »

Onkos teillä kokemuksia ilmastoinnin tehokkuudesta? Tuntuu vähän kesyltä/hitaalta, vaikka lopulta viileää onkin. Onko kylmäaineet jo puoliksi taivaalla vai tämmöinenkö se on?

Itsellekkin jäi yhden kesän omistuksen perusteella, että kylmälaite oli poikkeuksellisen hengetön. Lienee ominaisuus.
Renault Captur 1,2 TCe 120 EDC Expression -14
Renault Clio IV 1.2 16v 75 Life -17

ex. Renault Twingo SCe S&S Soleil Limited rättikatto
ex. Dacia Lodgy dci 110 Laureate

riilii

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Sähköposti
Vs: Twingo III
« Vastaus #118 : Syyskuu 07, 2017, 14:43:19 »
Kyllä omassani ilmastointi on oikein sopivan oloinen.

pikkurenu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Twingo III
« Vastaus #119 : Syyskuu 09, 2017, 22:46:16 »
Samoin on meikäläisen yksilössä kylmää puhalti.
Ajossa Ford Focus 1.0 edition A6 -17
Menneitä
Renault Twingo SCe 70 S&S Limited -16
Ym muita merkkejä.

Renault-foorumi

Vs: Twingo III
« Vastaus #119 : Syyskuu 09, 2017, 22:46:16 »