Kirjoittaja Aihe: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02  (Luettu 20430 kertaa)

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« : Maaliskuu 26, 2015, 20:04:59 »
Eli tosiaan otsikon mukainen farkkurellu tuli taloon toiseksi autoksi. Valkoinen ja 253 tuhatta ajettu. Jakopää, katsastus ja huolto hiljattain tehty joten ei itselle paljon tehtävää tiedossa. Kävin auton läpi yltä päältä joten jotain tekemistä löytyi:

1. Sisätilat:
- Kaikki palaneet polttimot uusin mittaristosta, kytkimistä ja katosta.
- Sisätilan lämppäri löysi tiensä kaapista autoon.
- Uudet takakaiuttimet.
- Laatikossa lojunut USB boksi sopi tuner listiin joten siihen meni.

2. Kori:
- Ei muuta kuin uudet pyyhkijät ja takapyyhkijän varren asennon muutos ettei pyyhi yli lasin.

3. Moottoritila:
- Vaihteistoöljyn lisäys, tunnetusti vuotaa näissä vaihteensiirtäjän akselin stefa.
- Jarruneste meni vaihtoon.

4. Alusta:
- Moottorin takatuki meni vaihtoon.
- Uudet etujarrupalat.
- Satuloiden puhdistus ja liikkuvien osien rasvaus tuli myös tehtyä samalla.

Auton pohja oli hyvässä kuosissa. Korissa oli kiveniskemää ja pikkuisen maalia lohjennut konepellin etuosassa mutta ne oli viitsitty paikatakin. Samoin takapyyhkijän akselin juuressa pieni maalilohkeama, paikattu sekin. Pyöränkaaret muutaman sentin matkalta paljaana alakulmista kun ei ole roiskeläppiä, mutta ei ruosteessa. Muutenkin ruoste loisti poissaolollaan, hyvin nämä kestää siinä mielessä. Kuskin puolella kaksi selvää osumaa mutta pieniä, ei peltiä paljaana.

Lokasuojien kaaret ajattelin katsoa kesällä. Lisäksi tulossa on vielä ulkolämpötila-anturin vaihto kunhan ebay ostos saapuu. Ei mitään yllättävää löytynyt ja kustannuksia ei paljon tullut kun käytiin mutka motonetissä ja omista nurkista löytyi hyödynnettävää. Kedon kaunein kukkanen tämä ei tosiaan ole vaan edullinen käyttöauto jossa tekniikkapuoli kunnossa ja sisusta erittäin siisti. Aika näyttää loput.
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #1 : Maaliskuu 26, 2015, 20:16:31 »
Ainiin ainoa asia mikä ei toimi: molemmat penkinlämmittimet. Sulake ehjä, muuta en ole vielä siitä selvitellyt. No jos pieni naputus korvan juuressa veisi eteenpäin asiassa 8)
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #2 : Maaliskuu 31, 2015, 18:27:21 »
Tuli kokeiltua sitä kuumennuskikkaa ulkolämpötila-anturiin viime viikolla ja nyt parina viime päivänä näyttää asettuneen näyttämään oikeaa lämpötilaa. Uusi tuli tänään mutta se meneekin sitten kaappin odottelemaan tarvitaanko sitä koskaan.

Toisena pikku askareena poistin sisäilmankierron läpän toiminnasta. Eli läppä auki asentoon ja läpän moottorin liitin irti.
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Luukkonen

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 650
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #3 : Huhtikuu 02, 2015, 08:20:49 »
Tuli kokeiltua sitä kuumennuskikkaa ulkolämpötila-anturiin viime viikolla ja nyt parina viime päivänä näyttää asettuneen näyttämään oikeaa lämpötilaa. Uusi tuli tänään mutta se meneekin sitten kaappin odottelemaan tarvitaanko sitä koskaan.

Toisena pikku askareena poistin sisäilmankierron läpän toiminnasta. Eli läppä auki asentoon ja läpän moottorin liitin irti.

Siellä on kosteutta sisällä = "oikosulku" ja näyttää ääretöntä tms. Kuumentamalla kosteus haihtui pois ja hetken päästä taas sama homma kun kosteus sinne tiensä löytää, eli varaudu vain sen vaihtamiseen...

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #4 : Huhtikuu 02, 2015, 20:29:10 »
Se tosiaan toimi vain pari päivää, näyttää taas väärin. Kaapista siis uusi ja kolvaten kiinni.

Tuo sisäilmankierron läppä paukkuu edelleen välillä ajossa välillä kun ovia lyö kiinni kun tulee paine hetkellisesti autoon sisälle niin se heilahtaa. Eli ilmeisesti ne hammasrattaat jolla läppä käännetään on niin loppu ettei ota edes kiinni. Sen pienen boksin sisällä olevat rattaat taasen vaikuttavat ehjältä kun surisee nätisti. Eli tässä se hankalampi vika mihin ei auta se johdon irti nyppääminen kun läppä heiluu vapaana. No tässä on pääsiäinen aikaa. Tänään nautitaan ensin vähän mietintäolutta 8)
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #5 : Huhtikuu 03, 2015, 18:19:18 »
Nyt on uusi lämpötila-anturi kolvattu paikoilleen ja lämpötila näkyy oikein. Samaten otin sen sisäilmankierron läpän moottorin pois ja vedin läpän rattaan ympärille nipparin pänniin ja siihen toisella vielä veto. En ainakaan käsin saanut liikkumaan enää. Voi olla että sen joutuu tekemään uudestaan joskus tai keksimään jotain muuta kun nipparit löystyy ajan kanssa. Muuta ei ollut tähän hätään ja on vähän ahdas paikka 8)
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #6 : Huhtikuu 11, 2015, 17:05:35 »
Sen verran vielä investoitiin että tämä kulkine sai uudet apulaitehihnan rullat, jakopäärempassa ei niitä oltu vaihdettu, hihna kylläkin oli mutta uusin senkin samalla kun vanhat kuluneet rullat oli syöny sitä. Olivat kuluneet jo kunnolla, rullissa meni jo hihnanlevyinen ura ::) Takaiskarit myös vaihtui niin loppui takapään kolinat. Nyt on hyvässä käyttökunnossa :) Vielä kun se bägivaloa vilautteleva syy löytyisi.
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #7 : Huhtikuu 26, 2015, 14:42:51 »
Tämäkin tuli kuntoon, valo poissa 8)
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Laguna00

  • Yleismoderaattori
  • *****
  • Viestejä: 2584
    • Relluja kuvattuna - korjaushommia pääosin.
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #8 : Huhtikuu 26, 2015, 17:25:20 »
Mielenkiinto heräsi, mikä sitä pussivaloa poltteli?
Grand Scenic JM0W 2005 2.0T F4R 776
Peugeot 308 4C9HZ-C
https://i.chzbgr.com/maxW500/7958552320/hC2C772EE/

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #9 : Huhtikuu 26, 2015, 19:41:39 »
Airbag ohjausyksikkö. Sen vaihdolla valo poistui taulusta.
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #10 : Heinäkuu 05, 2015, 17:49:28 »
Tässä kuva kakkoskulkineesta pestynä ja vahattuna. Vähän kehnon kuvan otti S5 auringossa.
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Luukkonen

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 650
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #11 : Heinäkuu 06, 2015, 09:52:28 »
Tässä kuva kakkoskulkineesta pestynä ja vahattuna. Vähän kehnon kuvan otti S5 auringossa.

Valkoinen auto on paha auringonpaisteessa, mutta saahan tuota ylivalottumista asetuksista hieman hillittyä...

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #12 : Elokuu 03, 2015, 20:05:25 »
Tämä rellu sai tänään uudet etuiskareiden kääntölaakerit. Muut etutolppien osat paljastui varsin siisteiksi ja ehjiksi kunhan sai kuivuneet kurat pois päältä. Iskaritkin pelaavat vielä, ei keula ainakaan keinumaan jää eivätkä kolise joten vanhat saivat vielä jäädä.
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #13 : Elokuu 30, 2015, 17:42:34 »
Vaihdoin kuitenkin nuo etuiskarit kun emännys alkoi tarinoida että keula niiaa hidastetöyssyissä, etenkin hantin puoli. Ja joo nyt kun on uudet paikoillaan niin onhan ero huima, menee töyssyistä napakasti. Eipä tuo käsin keulan painelu paljon kerro kun käntölaakereiden vaihdon yhtehdessä jätin ne ensin vaihtamatta kun "tuntui" toimivan.

Myös lootaöljyt meni vaihtoon kun oli ihan tummaksi mennyt, ties kuinka kauan olivat siellä pyörineet. Öljyiksi laitoin totalin gear 8 75W-80, korvaa sen vanhan BV öljyn.
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

M.M.A

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 567
  • Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #14 : Marraskuu 01, 2015, 21:06:01 »
Tämä auto ei edelleenkään muuta ihmeempää murhetta ole tuottanut hankinnan jälkeen kuin se airbag valo joka korjattiin jo huhtikuussa. Muutoin on vaihdeltu kuluneelta tuntuneet osat ja muutenkin fiksattu kelpo käyttöpeliksi. Uudet talvirenkaat emäntä ilmoitti haluavansa kun ei halua kitkoilla ajaa ja tuulilasin haluaa vaihdattaa. No renkaat on jo varastossa ja lasin vaihtoon ensi viikolla. Nyt kyllä vähän kustannukset pomppaa tähän asti halvassa autossa ::) Maalipinta tästäkin on suojattu talveksi ja ajoa vain tälläkin tuonne helmikuun tienoille jolloin vuosihuolto tiedossa.
Emännän auto:
Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Exrellut:
Clio 1.8 16V -92
Laguna 2.0 RT Break -96
Renault Megane II Break 1.6 16V Extreme -08

Renault-foorumi

Vs: Megane I 1.6 16V Expression Premium -02
« Vastaus #14 : Marraskuu 01, 2015, 21:06:01 »