Kirjoittaja Aihe: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001  (Luettu 37723 kertaa)

MTI

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 811
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #30 : Marraskuu 09, 2015, 17:14:42 »
Epoksiliimattua kierretappia mietin tuohon pilatun kierteen korjaamiseksi puolan kiinnittämiseksi.

Kuulostaa eksoottiselta  ;D
Ootko kuullut semmoisesta kun helicoil kierre. Passaa sama vanha puolan kiinnityspultti kun vääntää siihen M6 helicoil kierteen ja sit siihen insertti.
Renault laguna III sport tourer 2.0dci aut dynamique -12
Renault grand scenic 1.6 16v -05
ex renault megane I 1.6 16v -01
ex Clio II 1.2 16v -02
ex megane I 1.9 dci -02
ex grand espace III -98
ex laguna II 2.0 16v -02/-03
ex megane I 1.6 16v -01

Laguna Matata

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 43
  • Grand Espace 2002 (2.0 16v)
    • Sähköposti
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #31 : Marraskuu 09, 2015, 17:53:15 »
Retkeilyautovarustelu + teltta on ollut lähinnä mielessä.
...
Sivuteltta on etsinnässä. Asuntovaunuversiot ovat pääsääntöisesti suunniteltu korkeammille ja niiden modausmahdollisuuksista ei ole tietoa.

Samankaltaisia suunnitelmia meillä molemmilla. Itsekin mietiskelin aiemmin alus+teltta yhdistelmää, nyt olen alkanut kallistumaan edullisen asuntovaunun suuntaan. Suomen perheretkillä kun sattuisi kuitenkin sadepäiviä eteen, jolloin teltan virittely ja märkänä autoon pakkailu ei ole lainkaan hauskaa... :-\
Täältä löytyy erilaisia telttoja auton taakse ja sivulle: http://www.mlcaravan.fi/kauppa/product_catalog.php?c=196
Esim. Easy Up Twin voisi olla kätevä Espacen pariksi (ainakin kuivalla kelillä).

Laguna Matata

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 43
  • Grand Espace 2002 (2.0 16v)
    • Sähköposti
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #32 : Marraskuu 09, 2015, 18:07:52 »
Nykimisen syyksi on paljastunut ylösnoussut puola, jonka pulttikiinnitys on rikki.
Minullakin IV mallin Espace odottaa parhaillaan huoltoon pääsyä ja puolien vaihtoa. Alkoi pian hankinnan jälkeen käymään epätasaisesti ja ESP+Service valot syttyi tauluun. Eri Renault mallien omistajien kirjoitusten perusteella tulin vakuuttuneeksi, että kaikki puolat kannattaa vaihtaa. Niinpä tilasin tarvikepuolat ja varasin ajan lähipajalle. Sen verran huono automies olen, etten itse edes löytänyt puolia, kun kurkkasin konepellin alle. Yhtä ahdastahan siellä on kuin naisen käsilaukussa... ;D

maanma

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 589
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #33 : Marraskuu 10, 2015, 08:04:18 »
Ootko kuullut semmoisesta kun helicoil kierre. Passaa sama vanha puolan kiinnityspultti kun vääntää siihen M6 helicoil kierteen ja sit siihen insertti.
Olen kuullut, mutta ...

Helicoilin asennus onnistuu paikkaan johon pitää porata (helicoilia varten se isompi reikä) suoraan näkemättä kulmavaihteella noin 8cm korkeassa tilassa?  ???
.
Kaupunkiautona Peugeot 107 vm.2010

MTI

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 811
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #34 : Marraskuu 10, 2015, 09:33:32 »
Niin joo, espace ;D
Renault laguna III sport tourer 2.0dci aut dynamique -12
Renault grand scenic 1.6 16v -05
ex renault megane I 1.6 16v -01
ex Clio II 1.2 16v -02
ex megane I 1.9 dci -02
ex grand espace III -98
ex laguna II 2.0 16v -02/-03
ex megane I 1.6 16v -01

maanma

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 589
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #35 : Marraskuu 20, 2015, 15:34:25 »
Jarrusatula vaihdettu. Peruskorjattu satula tuli mister-autosta TRW paketissa. Satulassa luki Lucas - kuten vanhassakin. 3v  / 100tkm toimivuustakuu. Vanha lähti kuluitta takaisin myyjälle.

Lähes nastattomat Michelin Ivalot vaihtuu Hakkapeliitta 8ksi. Ivalot ovat kuluneet selkeästi keskeltä. Nastat olivat kuluneet 90% loppuun. Vanhat jää nurkkiin vielä pyörimään, josko lähetään joku talvi eurooppaan ilman nastoja.

Etuiskareita olen katsellut. Erityisesti nesteiskareita etsinyt, mutta ei oikein löydy. Hintahaitarikin näyttää muikealta 33e Sacs - 180e Koni. KYBit on siinä puolivälissä. Tiedä sitten mitä etupäähän suunnittelisi.
.
Kaupunkiautona Peugeot 107 vm.2010

hhelminen

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 1370
    • Sähköposti
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #36 : Marraskuu 20, 2015, 19:24:25 »
Etuiskareita olen katsellut. Erityisesti nesteiskareita etsinyt, mutta ei oikein löydy.

Miksi nesteiskareita, itse vältän niitä kun nykyiset nesteiskari mitä olen hankkinut menee täysin "tönköksi" jo -25 lämpötilassa.
Renault Captur Energy TCe 90 S&S Authentique (12/2015).
Mégane II Hatchback 5D Confort Expression 1.6 16v (2003).

maanma

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 589
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #37 : Marraskuu 23, 2015, 10:30:21 »
Jotenkin kuvittelen, että nesteiskarit kestää paremmin ...
.
Kaupunkiautona Peugeot 107 vm.2010

Fuego Turbo

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 1542
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #38 : Marraskuu 23, 2015, 20:57:32 »
Jotenkin kuvittelen, että nesteiskarit kestää paremmin ...

mutta onko kolmannen polven avaruusalusta edes toimitettu neste- eli öljy iskareilla koskaan? Enpä usko. Joku tipparellu, vitonen tai 12/14/15/17/18 voi olla nesteiskareilla,mutta ei enää 2000 luvun malli. Ainoa joka tappaa  nykyisetkin kaasuiskarit,on pakkanen ja huonot tiet, mutta Öljyiskareita tuskin on käytetty Espace Iii mallissa. Enemmän on merkitystä ajotavalla ja missä ajat. Mielestäni R 21 parani huomattavasti,kun GTS:ään vaihdettiin uudet kaasut öljyjen tilalle. 
R 9 Broadway 1.4-86
R 21 GTS HB 1.7-91 2 kpl
Megane 2.0 16V 2d -96 2kpl
R 5 GTE 1.7-88
R 5 GTX 1.4-90
Megane Break 1.4 16V-00
Megane HB  1.6-99
Trafic 2.5 Dci -06
Fuego TS 1.6 -83
Fuego Turbo 1.6-84
Espace TD-95
R 11 Turbo 1.4-87
Fiat Scudo 2.0 JTD-00

maanma

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 589
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #39 : Marraskuu 25, 2015, 12:53:34 »
Noihin kuljettajan puolen kolinoihin liittyen voisi olla kyse tästä http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=4783.0

Ko. puolen iskari meni läpi 22 erolla, kun raja on 25. Muistikuvani mukaan ko. iskari ei näytä vanhalta.
.
Kaupunkiautona Peugeot 107 vm.2010

Moppi

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #40 : Marraskuu 29, 2015, 21:22:38 »
Nesteiskareiden kestoikä etupäässä on melko lyhyt, jos sellaisia nyt löytyykään. Vähän arvaamattomia ovat käyttöiältään ja teholtaakin.

maanma

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 589
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #41 : Joulukuu 14, 2015, 12:50:06 »
 :) Puolan kiinnitys onnistui hiukan (n..3mm) vanhaa pidemmällä pultilla.

Pinnapultilla ja loctite lukitusliimallakin olisi varmaan onnistunut.
.
Kaupunkiautona Peugeot 107 vm.2010

maanma

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 589
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #42 : Tammikuu 29, 2016, 15:59:38 »
Öljynpaineanturin vaihdon 11.11.-15 jälkeen ei ole ole enää tullut painehälytyksiä.

Nakutuksen tunnistinanturin vaihto varattu ensiviikolle.
.
Kaupunkiautona Peugeot 107 vm.2010

maanma

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 589
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #43 : Helmikuu 01, 2016, 13:03:37 »
Erittäin matala kattoboksi on ollut hakusessa. Boksin kanssa auton korkeus ei saisi nousta yli 200cm.

Kysely lähetetty renun omasta "Coffre toit Urban loader 300-500 l" http://www.bodemerauto.com/vente-exterieur-coffre-de-toit-coffre-de-toit-urban-loader-500-littres,541.html
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2016, 13:10:07 kirjoittanut maanma »
.
Kaupunkiautona Peugeot 107 vm.2010

maanma

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 589
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #44 : Maaliskuu 14, 2016, 11:38:13 »
Nakutuksen tunnistus anturi vaihdettiin.

Vesipumppu vaihdettiin viikolla 7, kun ei ollut tietoa koska oli viimeksi vaihdettu.

333 333km ylitetty.

Kuljettajanpuolen jarrusatulan ja kampiakselin asentotunnistimen vaihto varattu. Asentotunnistin siksi, että pientä nykimistä on tuolla 4800 kierroksen yläpuolella.

Takaluukun lukon solenoidi ei ole jumittanut kertaakaan tänä talvena. Öljynpainehälytyksiä ei ole tullut anturinvaihdon jälkeen.

Kuljettajan oven solenoidi pitäisi myös käsitellä tuolla kylmäkestorasvalla.
.
Kaupunkiautona Peugeot 107 vm.2010

Renault-foorumi

Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001
« Vastaus #44 : Maaliskuu 14, 2016, 11:38:13 »