Kirjoittaja Aihe: Clio IV Tce 90 Expression -13  (Luettu 42552 kertaa)

Jallmari

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 554
  • Clio IV TCe 90 Expression 04/2013
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #15 : Toukokuu 25, 2013, 12:39:00 »

Clio ja TCe merkki pois perästä niin sit on hyvä... Onko tuo sisätiloiltaan isompi kuin vanha malli?

Harmi ku se sun vanha clio on 1.2l koneella, olis edes 1.4l niin olisin ostanut heti, pitäis saada pienempi auto mut kumminki semmonen jolla pystyy muutaman kerran vuodessa heittää lapin reissua...

Kakkoseen verrattuna isompi kyllä, takajalkatilat vain hieman.

Kyllä tuolla 1.2 16v:llä pääsee kunhan hieman ohituksiin kelaa vauhtia. Pari kertaa käynyt Turusta Jämsässä.  ;D


Tänään sain alle MSW 11 vanteet ja Falken ZE 914 195/55-16 kumit. 

Luukkonen

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 650
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #16 : Toukokuu 25, 2013, 19:44:29 »
Hyvän näköinen!

se 30mm alemmas niin täydellinen! 8)

Roiskeläpät kannattaa hommata, pysyy helmat paremmassa kunnossa!

Jallmari

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 554
  • Clio IV TCe 90 Expression 04/2013
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #17 : Toukokuu 25, 2013, 20:35:46 »
Hyvän näköinen!

se 30mm alemmas niin täydellinen! 8)

Roiskeläpät kannattaa hommata, pysyy helmat paremmassa kunnossa!

Thänks, madallus tullee kun hallitusneuvottelut saadaan käytyä.

Roiskeläppiä ei ollut tuossa kakkos-Cliossakaan ja helmat on säilyneet hyvinä. Jatketaan ilman.

Antti O

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 709
  • Clio Renaultsport 197 2007
    • Sähköposti
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #18 : Toukokuu 26, 2013, 10:18:22 »
Laitoitko pinnoitteen vai luonnonvahan autoon luovutuksen jälkeen? Väri on kyllä hieno luonnossa.

Collinite 476s  8)

Hienoa, hyvä valinta.. kai tähän sovelletaan vain käsinpesu - sääntöä? =)
Clio 197 Renaultsport 2007 Ultra Red
E46 316 1.8 Sport 2005

Jallmari

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 554
  • Clio IV TCe 90 Expression 04/2013
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #19 : Toukokuu 26, 2013, 13:39:01 »
Laitoitko pinnoitteen vai luonnonvahan autoon luovutuksen jälkeen? Väri on kyllä hieno luonnossa.

Collinite 476s  8)

Hienoa, hyvä valinta.. kai tähän sovelletaan vain käsinpesu - sääntöä? =)

Kyllä.



Eki

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 129
    • Sähköposti
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #20 : Toukokuu 26, 2013, 18:11:39 »
se 30mm alemmas niin täydellinen!
:o Kaikki ne miljoonat eurot, jotka tehdas on käyttänyt auton kehittelyyn, eivätkä ole ajokorkeutta saaneet kohdalleen...
Clio TCe 90 Dynamique '13
Megane 1.4 16V Break '02

muski

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 298
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #21 : Toukokuu 26, 2013, 18:40:23 »
Niin, olen Ekin kanssa sama mielltä. Auto tonttiin ja sitten saa pelätä joka kuopassa, että mikä osa autosta jää tuohon seuraavaan hidaste töyssyyn...
Nykyiset:, R5 TR/GTX -88,Clio 1,4 RN-97, Clio 1.2-16v Authentique -13, Mercedes-Benz C180d T A-17, Volvo PV 544-62 Ex. R19 GTS -90 Twingo 1,2 -00 Volvo V40 T4-98/1,8-16V -98

ArtOfLife

  • Aktiivijäsen
  • ****
  • Viestejä: 261
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #22 : Toukokuu 26, 2013, 19:43:33 »
Prkl valtionteillä tantereesen tahtoo keula tapailla vaikkei ole madallettua alustaa...  >:(
Renault Megane ST 1.4 TCe 130 Dynamique vm. 2011 (turhilla herkuilla)
EX: Megane Coupë vm -97 1.6e

Luukkonen

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 650
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #23 : Toukokuu 27, 2013, 08:42:02 »
Niin, olen Ekin kanssa sama mielltä. Auto tonttiin ja sitten saa pelätä joka kuopassa, että mikä osa autosta jää tuohon seuraavaan hidaste töyssyyn...

Tästä nyt on turha kinastella, mutta itse olen omistanut monta autoa jossa korkeus lainsallima minimi 8cm eikä mitään ongelmia ajaa tuolla yleisillä teillä, jopa parkkihallit ym. menee helposti kun tietää miten mennä...

ja kyllähän se nyt näyttää 100x paremmalta kun rengas on kaaren tasalla eikä niin että sinne mahtuu nyrkki väliin!  ;) Toki tuossa omassa lintassa menee pääkin väliin, että paraskin puhuja! :'(

Eki

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 129
    • Sähköposti
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #24 : Toukokuu 27, 2013, 10:58:03 »
Niin, minä en ole sellaisia omistanut, enkä aiokaan. Mutta sattuneesta syystä ajamaan olen joutunut ja kyydissäkin istumaan useassa sellaisessa, eikä niistä yksikään ole ollut toistaan parempi, saati sitten parempi kuin auton lähtiessä tehtaalta. Ainakin minulta repeää sisäelimet sellaisissa, Suomen tiet kun eivät ole mitään pöytää. Hieman käy sääliksikin kyseisten kuljettajia, kun joutuvat hidasteissa tms. hiki päässä kikkailemaan ajolinjoja sellaisiksi, ettei puoli alustaa jää matkalle. Mutta kukin toki tavallaan...
Clio TCe 90 Dynamique '13
Megane 1.4 16V Break '02

Jallmari

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 554
  • Clio IV TCe 90 Expression 04/2013
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #25 : Toukokuu 27, 2013, 20:41:52 »
Kyllähän se alkaa pikkuhiljaa jo mieli muuttumaan kun ikää tulee, nyt 25 vuotta mittarissa. Ehkä kuitenkin vielä kerran sen 30mm voisi pudottaa, mutta asia on nyt hallituksen käsittelyn jälkeen saanut lykkäyspäätöksen.   ;)

Jallmari

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 554
  • Clio IV TCe 90 Expression 04/2013
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #26 : Lokakuu 05, 2013, 18:34:20 »
Calixin letkulämppäri ja sisäpistoke asennettu Keskarissa hintaan 435€.

Syyskuussa käytetty takuuhuollossa, mm. pissapojan suutin vaihdettu ja konepellin sauman maalivika korjattu. Samalla vaihdettu moottoriöljyt ja suodatin.

Tänään tuli mittariin 10 tkm.  8)

Eki

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 129
    • Sähköposti
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #27 : Lokakuu 05, 2013, 20:09:17 »
Kenelle on se Calixin letkulämppäri asennettu, varmistakaa että on asennettu siten, ettei klemmaritkaan ota yhtään öljynlauhduttimeen kiinni. On nimittäin varsin ahdas ja ikävä paikka, jonne vastus tulee. Meillä kävi niin, että klemmari nakersi lauhduttimen kylkeen rei'än... No, meillä avataan konepeltikin joskus, joten veden väheneminen havaittiin ajoissa. Tuossa kun ei mikään indikoi jäähdytysveden pinnan alarajaa. Uusi lauhdutin tilattiin Ranskasta ja asennettiin toki liikkeen piikkiin.
Clio TCe 90 Dynamique '13
Megane 1.4 16V Break '02

Jallmari

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 554
  • Clio IV TCe 90 Expression 04/2013
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #28 : Lokakuu 05, 2013, 20:15:33 »
Kenelle on se Calixin letkulämppäri asennettu, varmistakaa että on asennettu siten, ettei klemmaritkaan ota yhtään öljynlauhduttimeen kiinni. On nimittäin varsin ahdas ja ikävä paikka, jonne vastus tulee. Meillä kävi niin, että klemmari nakersi lauhduttimen kylkeen rei'än... No, meillä avataan konepeltikin joskus, joten veden väheneminen havaittiin ajoissa. Tuossa kun ei mikään indikoi jäähdytysveden pinnan alarajaa. Uusi lauhdutin tilattiin Ranskasta ja asennettiin toki liikkeen piikkiin.

Kiitos tiedosta, käyn tutkimassa!

edit: Näytti olevan varsin hyvin erillään sekä hyvin kiinnitetty tuo letkulämmitin ettei heilu. Varmaan annettu tarkat ohjeet ettei tapahdu toiste.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2013, 20:26:57 kirjoittanut Jallmari »

Antti O

  • Aktiivijäsen
  • *****
  • Viestejä: 709
  • Clio Renaultsport 197 2007
    • Sähköposti
Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #29 : Lokakuu 07, 2013, 07:18:44 »
Kannattaa madalluksessa ottaa huomioon että kun lasket alemmas autoa vakioiskunvaimentimien normaali toimintalogiikka häiriintyy. Iskarit on suunniteltu toimimaan sillä alueella missä vakiojousi pitää auton korkeuden. Nyt jos lasket 30mm autoa alaspäin sisäänjousto on aivan väärällä kohdalla, ja tyypillisesti sisäänjousto vara myös pienenee. Tämä tarkoittaa pääsääntöisesti epämukavuutta. Lisäksi auton pyörägeometria muuttuu. Autosi on suunniteltu tehtaalta toimimaan monenlaisella tiellä ja jos se on normaali käyttöauto en kyllä todellakaan menisi madaltamaan, se voi myös laskea haluttavuutta ja jälleenmyyntiarvoa jos ja kun myyt autoa.

Onhan minunkin RS197 aika traktori korkeudeltaan.. arvaappa olenko madaltanut vai luottanut Dieppen Renaultsportin osaamiseen tässä ajettavuudessa..  ;)

http://aor.kuvat.fi/kuvat/Clio+Renault+Sport+197/20130823_193426.jpg/small
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2013, 07:20:32 kirjoittanut Antti O »
Clio 197 Renaultsport 2007 Ultra Red
E46 316 1.8 Sport 2005

Renault-foorumi

Vs: Clio IV Tce 90 Expression -13
« Vastaus #29 : Lokakuu 07, 2013, 07:18:44 »